Flashback bygger pepparkakshus!
2020-08-20, 18:19
Medlem
Honungsdjurets avatar
Förstår inte varför en från början skaffar barn. Det säger sig själv att de kostar enorma mängder pengar. Klart att du ska ersätta vasen. En del föräldrar verkar tro att de inte har något som helst ansvar över vad deras kids ställer till med.

Du behöver såklart inte ge henne 30 000 kr. Köp en ny liknande vas bara. Är hon normal så bryr hon sig inte om vad vasen kostade utan dess skönhet och blir minst lika glad för en värdig ersättare.

Googlade på Astridvaserna och hittade en i liknande stil från Ikea. Följ länk nedan:

https://www.ikea.com/se/sv/p/begripl...rgad-90473877/
Citera
2020-08-20, 20:11
Medlem
Dilkingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honungsdjuret
Förstår inte varför en från början skaffar barn. Det säger sig själv att de kostar enorma mängder pengar. Klart att du ska ersätta vasen. En del föräldrar verkar tro att de inte har något som helst ansvar över vad deras kids ställer till med.

Du behöver såklart inte ge henne 30 000 kr. Köp en ny liknande vas bara. Är hon normal så bryr hon sig inte om vad vasen kostade utan dess skönhet och blir minst lika glad för en värdig ersättare.

Googlade på Astridvaserna och hittade en i liknande stil från Ikea. Följ länk nedan:

https://www.ikea.com/se/sv/p/begripl...rgad-90473877/

Vilket hån att köpa en IKEA vas i sådana fall.

Naturligtvis skulle vasdamen anmäla till försäkringsbolaget, få ersättning och sen ersättas för självrisken. En hyfsad nobrainer
Citera
2020-08-20, 20:13
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dilkington

Naturligtvis skulle vasdamen anmäla till försäkringsbolaget, få ersättning och sen ersättas för självrisken. En hyfsad nobrainer

Inte när hon har ljugit om värdet.
Citera
2020-08-20, 20:15
Medlem
be din unge rita en teckning och säg att det är väl ändå tanken som räknas? XD
Citera
2020-08-20, 20:23
Medlem
Honungsdjurets avatar
Citat:

Jag har kanske inte ett öga för inredningsdetaljer men tycker ändå att det är lite samma stil. Varför skulle det vara ett hån att köpa vasen från Ikea? De brukar generellt hänga med i inredningssvängarna.
Citera
2020-08-20, 21:23
Medlem
Dilkingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Inte när hon har ljugit om värdet.

Försäkringsbolaget kan värdera den i sådana fall.
Citera
2020-08-20, 21:24
Medlem
Dilkingtons avatar
Citat:
Jag har kanske inte ett öga för inredningsdetaljer men tycker ändå att det är lite samma stil. Varför skulle det vara ett hån att köpa vasen från Ikea? De brukar generellt hänga med i inredningssvängarna.

Din subjektiva designbedömning är totalt ointresssant.
Citera
2020-08-20, 22:09
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Försäkringsbolaget kan värdera den i sådana fall.

Det är väl just den pinsamheten som Fru Vas vill undvika och därför gör hon inget försäkringsärende av saken.
Citera
2020-08-20, 22:11
Medlem
Dilkingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Det är väl just den pinsamheten som Fru Vas vill undvika och därför gör hon inget försäkringsärende av saken.

Visst är det så.
Citera
2020-08-20, 22:31
Medlem
Honungsdjurets avatar
Citat:
Din subjektiva designbedömning är totalt ointresssant.

Jag har inte påstått att min "designbedömning" (vad det ordet ens betyder?) är av någon vikt i sammanhanget. Jag kom med ett förslag på hur hon kan lösa situationen på ett enkelt sätt genom att ersätta vasen med en ny i liknande stil. TS vet säkert bättre än mig vilken vas som kan passa men jag ville ändå komma med ett förslag.

Min fråga som du kanske missade är varför det skulle vara ett hån som du påstår. Du svarar på fel sak.
Citera
2020-08-20, 22:50
Medlem
Dilkingtons avatar
Citat:
Jag har inte påstått att min "designbedömning" (vad det ordet ens betyder?) är av någon vikt i sammanhanget. Jag kom med ett förslag på hur hon kan lösa situationen på ett enkelt sätt genom att ersätta vasen med en ny i liknande stil. TS vet säkert bättre än mig vilken vas som kan passa men jag ville ändå komma med ett förslag.

Min fråga som du kanske missade är varför det skulle vara ett hån som du påstår. Du svarar på fel sak.

För att den absoluta majoriteten skulle uppleva det som ett hån att byta ut en designervas mot en IKEA vas, särskilt när det är så infekterat som det är. Alla fattar det, utom du
Citera
2020-08-23, 11:48
Medlem
Limma ihop bitarna så gott det går och visa oss bilder så kanske någon här kan hitta fram till exakt vilken vas det var. Kanske rent av går att hitta en ny eller begagnad exakt likadan att ställa upp väl synlig bredvid den ihoptejpade.

Vore väl verkligen en förnedring för fru Vas.

Eller möjligen är vasen äkta och fru Vas har nu redan fått betalt från sitt försäkringsbolag men är förstås besviken över att hon inte fått betalt för den två gånger.

Rent mjöl i vasen har hon åtminstone inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in