Flashback bygger pepparkakshus!
2020-07-22, 23:16
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ohshit.Cuntwell
Nu är det ju du som vuxen som inte tar på dig ansvaret om småbarn kladdar ned bilen med glass av fel anledning. Det är inte att ta ansvar för den situation du har skapat.
Allt kladd är inte lika. Omständigheterna spelar roll. Som du fått berättat för dig åtskilliga gånger i tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av InteAlltid
Ja eller nej räcker som svar.
Du har fått svar och jag bekymrar mig inte om vad du tycker räcker.
Citera
2020-07-22, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe

Du har fått svar och jag bekymrar mig inte om vad du tycker räcker.

Du svarade inte på frågan.
Citera
2020-07-22, 23:22
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Du svarade inte på frågan.
Jo men inte på det sättet du ville.
Citera
2020-07-22, 23:40
Medlem
Citat:
Men i det här fallet, som inte är en olyckshändelse utan ett uppsåtligt kast där sexåringen varit likgiltig inför konsekvenserna som denne bör ha förmåga att förutse, så är det för mig självklart att barnets föräldrar betalar.

Citat:
Jo men inte på det sättet du ville.

Du anser med andra ord att jag kan kräva min syster på 35 000kr för att jag och min sambo valt att ställa en dyrbar vas på ett bord bredvid en plats där vi ska ha en bollkastningstävling med barn.

Min syster och jag skulle verkligen inte bråka om vem som skulle ersätta vasen om scenariot jag gav skulle realiseras. Jag skulle själv inse hur korkat mitt beslut var och själv betala självrisken för att få ersättning för vasen.
Citera
2020-07-22, 23:45
Medlem
Ohshit.Cuntwells avatar
Citat:
Du anser med andra ord att jag kan kräva min syster på 35 000kr för att jag och min sambo valt att ställa en dyrbar vas på ett bord bredvid en plats där vi ska ha en bollkastningstävling med barn.

Min syster och jag skulle verkligen inte bråka om vem som skulle ersätta vasen om scenariot jag gav skulle realiseras. Jag skulle själv inse hur korkat mitt beslut var och själv betala självrisken för att få ersättning för vasen.

Det komiska är att han samtidigt intalar sig att han är en ansvarstagande vuxen och att du inte är det
Citera
2020-07-23, 00:04
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:

Jag läste inte ditt scenario utan tycker det räcker med den faktiska situationen som är trådens ämne och den hypotetiska situationen i bilen med glass. Det är inte meningsfullt att börja rada upp fler exempel som visar samma sak.
Citera
2020-07-23, 00:10
Medlem
Charlemanges avatar
Kalasvärden värdarna tillät bollkastning i anslutning till vasen case closed.
Citera
2020-07-23, 06:15
Medlem
Keonels avatar
Eh. Jag hade frågat om kärringen skämtade. Glöm det. Ska ni ha bollkastning får ni använda hjärnan å ställa undan sånt. Idiot
Citera
2020-07-23, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Keonel
Eh. Jag hade frågat om kärringen skämtade. Glöm det. Ska ni ha bollkastning får ni använda hjärnan å ställa undan sånt. Idiot

Hahaha ja precis. Hela skiten känns helt sjukt.
Citera
2020-07-23, 08:05
Medlem
De snåla rika djävlarna har oftast inga försäkringar
Citera
2020-07-23, 08:13
Medlem
Leif.Jennekvists avatar
Osar bedrägeri från kärringens sida. Har du fått se foton på den krossade vasen?
Citera
2020-07-23, 09:19
Medlem
Dilkingtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
De snåla rika djävlarna har oftast inga försäkringar

Detta är ett uttalande som inte stämmer överhuvudtaget. Det är betydligt vanligare att försäkring saknas ju lägre inkomst du har. Just på grund av detta diskuteras det kontraheringsplikt på hemförsäkringen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in