Flashback bygger pepparkakshus!
2020-08-18, 09:39
Medlem
Farfarsfars avatar
Prata med Herr Vas direkt istället. Han verkar vara en skön typ vid sunda vätskor. "Tack för att vi slapp Bodens fästning." 😁
Citera
2020-08-18, 10:16
Medlem
Farbror Fazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruFri
Uppdatering i tråden.

Skickade maken på uppropet som hölls utomhus i form av ett Corona-säkrat mingel på 2 meters avstånd. Så fort fru Vas fick syn på min man kastade hon sig fram mot honom utan att respektera 2 metersregeln. Hon sade högt och tydligt så att få kan ha missat henne att hon var fortsatt besviken över att X (vår son) förstört hennes vas men att hon nu inför en ny termin ville ha en nystart och därför bestämt sig för att stryka ett streck över händelsen utan att blanda in försäkringsbolaget. Däremot sade hon snyftande att det var henne alltför smärtsamt att se skärvorna av Astrid Gate och att hon därför samlat ihop dem och tagit med dem till oss. Kanske kan det fungera som en påminnelse att vara mer försiktiga i möblerade rum. Min man blev så häpen att han tog emot skärvorna och tog med dem hem. Vilket får han är! Och jävla kärring Vas.

Någon kreativ ide på vad jag ska med dessa skärvor till? Att lägga dem på familjen Vas uppfart kanske kan ses som skadegörelse?

Vad är det för fel på din man? Detta låter helt otroligt, både från hennes och din mans sida
Om detta är sant så hoppas jag att du tar ditt ansvar och slår tillbaka mot hennes struntprat och informerar de du pratar med vilken sjuk människa ni har att göra med?
Citera
2020-08-18, 10:38
Medlem
_killahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Utivarhage
Aldrig du ska betala detta. Har de kalas får de skylla sig själva om de inte barnsäkrat. Men nu när du lovat så ger du 1000kr i goodwill/självrisk om nu vasen var så dyr. Men allt låter otroligt märkligt.

Otroligt märkligt att svara på första inlägget i en tråd på sidan 60 och tro att inte allt pratats om redan. Läs tråden snälla.
Citera
2020-08-18, 11:24
Medlem
Babydolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babydoll
Det var ju briljant!

Nu kan ni lägga pussel av skärvorna på köksbordet och sedan googla fram vilken vas det var. Och få en indikation på om priset verkligen var rättvisande..

Glömde skriva att du får lägga upp en bild på skärvorna, så kan andra läsare hjälpa till att identifiera vasen, och samtidigt visa att detta inte bara är en trolltråd.
Citera
2020-08-18, 11:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Får en känsla av att maken är den som står för klass, bildningen och pengarna medan Fru Vas bara är en golddigger som inte kan koderna.
Ja precis. Känns dock som maken borde tagit ett par ordentliga norm/kod- genomgångar med sin superstjärna till fru i såfall. Menar även om hushållet är bland de lägre samhällsklasserna så vore det ändå ett märkligt agerande. Saknar man tillräcklig självrespekt för att vara tyst om en vas som blivit förstörd av ett barn under ens egeninitierade bollkastningstävling så börjar det luta åt att bli ett case för psykvården att utreda. Oavsett ekonomisk situation.
Citera
2020-08-18, 11:45
Medlem
Citat:
Någon kreativ ide på vad jag ska med dessa skärvor till? Att lägga dem på familjen Vas uppfart kanske kan ses som skadegörelse?
Vore guld om du vill lägga upp bilder så att FB's experter kan granska vasen. Tejpa ihop bitarna och ge tillbaks den som present vid tillfälle. Lova i alla fall att du inte låter fru vas komma undan utan att skämma ut na ordentligt.
Citera
2020-08-18, 20:38
Medlem
Du kan ju höra av dig till försäkringsbolaget och säga att din 35k vas har gått sönder

Skämt å sido, upp med skärvorna här så vi kan Internet värdera vasen.
Citera
2020-08-18, 23:03
Medlem
Citat:
Uppdatering i tråden.

Skickade maken på uppropet som hölls utomhus i form av ett Corona-säkrat mingel på 2 meters avstånd. Så fort fru Vas fick syn på min man kastade hon sig fram mot honom utan att respektera 2 metersregeln. Hon sade högt och tydligt så att få kan ha missat henne att hon var fortsatt besviken över att X (vår son) förstört hennes vas men att hon nu inför en ny termin ville ha en nystart och därför bestämt sig för att stryka ett streck över händelsen utan att blanda in försäkringsbolaget. Däremot sade hon snyftande att det var henne alltför smärtsamt att se skärvorna av Astrid Gate och att hon därför samlat ihop dem och tagit med dem till oss. Kanske kan det fungera som en påminnelse att vara mer försiktiga i möblerade rum. Min man blev så häpen att han tog emot skärvorna och tog med dem hem. Vilket får han är! Och jävla kärring Vas.

Jag har ett par förslag: rekommenderar alternativ 1

Alternativ 1 - operation sexåring. Din mans mjäkiga agerande är faktiskt en stor fördel nu när du fått vasen. Det du gör är att du vänder hela episoden till att din son blivit mycket ledsen av det inträffade - särskilt överlämnandet av skärvorna. Den ångerfulla sexåringen vill förstås "laga" vasen (limma ihop den på klumpigt vis) och sedan ge tillbaka den till fru Vas på skolgården vid ett publikt tillfälle som ett sött försök till "reparation". Givetvis med ett egenhändigt skrivet hjärtsmältande förlåtbrev i barnslig stil fasttejpat på vasen som alla föräldrar kan se. Det skulle bli enormt pinsamt för vår kära fru och jag tvivlar starkt på att hon nämner vasenhistorien igen - däremot lär den humoristiska historien omtalas en hel del bland många andra.

Alternativ 2 - operation stöld. Limma ihop vasen så professionellt du kan, eller lämna in den till en professionell restaurerare som gör det åt dig och placera sedan den snordyra vasen väl synligt i ditt hem. Skicka sedan ett MMS till fru Vas och tacka så mycket för den fina presenten och betona hur otroligt mycket du uppskattar att kunna pryda ditt hem med en så fin vas för 35 000 kronor. Det kommer göra henne galen när hon inser att hela historien utmynnat hon gett dig en snordyr vas som du skyltar med, men hon kan inte göra så mycket åt det om du är extremt trevlig och hon faktiskt gett dig vasen. Många lär tycka att det här är komiskt , särskilt om du sätter i system att vid barnkalas och andra tillställningar med folk i området med spelat allvar betona vilken oerhört dyr vas du har och hur försiktiga alla måste vara. Det kan efterhand om satiren sätter sig bland folk göra historien omöjlig för fru Vas.

Alternativ 3 - operation förnedring. Som alternativ 2, fast du tar den professionellt ihoplimmade vasen för 35 000 kr och använder väl synligt på ett förnedrande vis som blomkruka eller något annat vårdslöst på uppfarten. På vasen skriver du "stjäl ej - kostar 35 000 kronor". Det lär muntra upp rejält i grannskapet och du får nog en klar majoritet med dig. Jag tror inte heller att hon kommer dra den där vas-storyn särskilt mycket mer om hon reagerar "passivt". Det finns förstås en hygglig risk att hon reagerar aktivt, blir skogstokig och bultar på dörren när hon ser din skapelse på så det får du vara beredd på.
Senast redigerad av h893a 2020-08-18 kl. 23:18.
Citera
2020-08-19, 12:14
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Hon tyckte det var urdumt att ta det med dem för ett "sådant litet belopp" och undrade om det verkligen var nödvändigt. Hon hade inte fått intryck av att vi hade det så knapert...

Citat:
Bor i de exklusiva kvarteren i stadsdelen. Känns viktigt att hon är någon och det mesta ska vara fint. Det var t.ex klädkod: sommarljust på barnkalaset. Självkkart fin bil, manikyr och dyra kläder. Har dålig insyn i om allt bara är yta eller om det finns några nära vänner eller något djup i personen. Mannen har jag aldrig pratat med, verkar leva för jobbet och vara den som ordnar in slantarna. Har svårt att säga hur någon av dem är som person.

Vilken vedervärdig satkärring Fru Vas verkar vara. En utförlig beskrivning av henne och hennes leverne hade passat utmärkt in i denna tråd: (FB) Tacky medelklassfenomen (jmf WT-tråden)
Citera
2020-08-19, 14:28
Medlem
Citat:
Uppdatering i tråden.

Tycker du ska ge tillbaka skärvorna och säga att er son blev helt otröstligt ledsen och skamsen när maken kom hem med skärvorna, och kräva en ursäkt från fru Vas både till din son och till dig. Säg att ber hon bara om ursäkt och låter bli att nämna detta igen så låter du bli att anmäla henne för förtal. Självklart spelar du in samtalet.
Citera
2020-08-19, 18:17
Medlem
Doubts avatar
Gör något kul med skärvorna, kan du limma ihop dom igen så gör det och plantera blommor i den och ha utomhus vid infarten. Annars använd skärvorna till någon annan dekoration, typ vindspel, eller limma på dom på någon annan större kruka i något fint mönster.
Se bara till att det är synligt och att ni har använt hennes gamla skräp till något. Ni måste få ut signalen att ni fullständigt skiter i att hon gav dom till er för att ni skulle skämmas, för ni har då verkligen inget att skämmas över.

Citat:
Ursprungligen postat av Farfarsfar
Prata med Herr Vas direkt istället. Han verkar vara en skön typ vid sunda vätskor. "Tack för att vi slapp Bodens fästning." 😁

Referenser till Karl-Bertil Jonsson förtjänar igenkännande, det är för lite citat därifrån här!
Och citatet var verkligen passande, Kan verkligen se honom stå där och säga samma sak om vasen
Citera
2020-08-19, 18:28
Medlem
Citat:
Uppdatering i tråden.

Lägg dom som dekoration i en plantering. Skicka sedan bild till fru vas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in