Citat:
Ursprungligen postat av
FruFri
Hämtade idag min 6-åring som varit på barnkalas i ett ab de flådigare hemmen i villaområdet där vi bor. Vid hämtning berättade födelsedagsbarnets mamma att det skett en liten "incident" under kalaset. I samband med att barnen lekt en lek där de kastat bollar i en hink (inomhus!) missade min son hinken och blev då jättearg. I affekt ska han ha kastat bollen hårt åt ett annat håll och träffat en vas som då gått sönder. Jag beklagade såklart det inträffade och erbjöd mig pliktskyldigat att ersätta vasen. Kalasvärdinnan tackade för detta och har nu under kvällen återkommit med kontonummer och en summa: 35 000 kr! Tydligen var det en unik glasvas av Astrid Gate (aldrig hört om människan). Trodde ju att det skulle handla om hundralappar, vad ska jag ta mig till. Kan ju tycka att människorna är galna som har bollkastningstävling för 6-åringar i ett hem med sådana rariteter. Vad säger ni? Hur kommer jag ur detta?
Om det nu är så att de har dyra saker i ett rum där barn leker får de stå för detta själv, kan även vara så att deras eller din hemförsäkring täcker dessa kostnader, se bara till att ha eller få foto på vasen ,, berala inget eller ge ett par hundra till städningen.