Flashback bygger pepparkakshus!
2020-08-23, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honungsdjuret
Förstår inte varför en från början skaffar barn. Det säger sig själv att de kostar enorma mängder pengar. Klart att du ska ersätta vasen. En del föräldrar verkar tro att de inte har något som helst ansvar över vad deras kids ställer till med.

Du behöver såklart inte ge henne 30 000 kr. Köp en ny liknande vas bara. Är hon normal så bryr hon sig inte om vad vasen kostade utan dess skönhet och blir minst lika glad för en värdig ersättare.

Googlade på Astridvaserna och hittade en i liknande stil från Ikea. Följ länk nedan:

https://www.ikea.com/se/sv/p/begripl...rgad-90473877/

Om ni följt tråden borde det ha framgått av allehanda inlägg varför ingen ersättning till Fru Vas bör betalas. Riktigt tydligt när denne dessutom avvisat idén att ta hjälp av försäkringsbolaget, det styrker uppfattningen att uppgivet värde inte ligger i närheten av det faktiska.
Citera
2020-08-31, 19:46
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Farbror Fazer
Vad är det för fel på din man? Detta låter helt otroligt, både från hennes och din mans sida
Om detta är sant så hoppas jag att du tar ditt ansvar och slår tillbaka mot hennes struntprat och informerar de du pratar med vilken sjuk människa ni har att göra med?

Det är ju en trolltråd, det fattar vem som helst. Imponerade att den har 700 plus inlägg.
Citera
2024-05-31, 10:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FruFri
Hämtade idag min 6-åring som varit på barnkalas i ett ab de flådigare hemmen i villaområdet där vi bor. Vid hämtning berättade födelsedagsbarnets mamma att det skett en liten "incident" under kalaset. I samband med att barnen lekt en lek där de kastat bollar i en hink (inomhus!) missade min son hinken och blev då jättearg. I affekt ska han ha kastat bollen hårt åt ett annat håll och träffat en vas som då gått sönder. Jag beklagade såklart det inträffade och erbjöd mig pliktskyldigat att ersätta vasen. Kalasvärdinnan tackade för detta och har nu under kvällen återkommit med kontonummer och en summa: 35 000 kr! Tydligen var det en unik glasvas av Astrid Gate (aldrig hört om människan). Trodde ju att det skulle handla om hundralappar, vad ska jag ta mig till. Kan ju tycka att människorna är galna som har bollkastningstävling för 6-åringar i ett hem med sådana rariteter. Vad säger ni? Hur kommer jag ur detta?

Om det nu är så att de har dyra saker i ett rum där barn leker får de stå för detta själv, kan även vara så att deras eller din hemförsäkring täcker dessa kostnader, se bara till att ha eller få foto på vasen ,, berala inget eller ge ett par hundra till städningen.
Citera
2024-05-31, 19:02
Medlem
glajarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goranha
Om det nu är så att de har dyra saker i ett rum där barn leker får de stå för detta själv, kan även vara så att deras eller din hemförsäkring täcker dessa kostnader, se bara till att ha eller få foto på vasen ,, berala inget eller ge ett par hundra till städningen.

Tror du inte detta är uppklarat 4 år senare?😅
Citera
2024-06-03, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av glajarn
Tror du inte detta är uppklarat 4 år senare?😅
Kanske någon som vill ha tips vid liknande olycka.
Citera
2024-08-20, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BucNasty-
Låter ju idiotiskt att ha bolllekar inomhus om dom har dyra prylar som kan gå sönder, jag hade inte betalat för skadan. Dom visste ju att ett gäng små barn skulle va där så det är deras ansvar

Denna artikeln har varit med här några gånger, eller så är det två lika i ord o bild
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in