Citat:
Ursprungligen postat av
Martlet
De flesta vill inte jobba. Varför ska de det? De får mer än tillräckligt för att köpa sig allt och lite till.
En del kanske är för lata för det men knappast alla. Dom lever bra på bidrag men det blir knappast mycket över för det fina svenssonlivet och därför blir en del av deras barn kriminella. Jobb är bland det bästa verktygen vi har för att skapa lugn i samhället. Hur viktigt det är visste både borgare och vänster en gång i tiden men nu har den kunskapen försvunnit ner i dumhetens dimmor.
Det är ju lätt att sätta en gräns på invandringen baserat på jobb. Det blir lätt att sätta krav på utbildning basearat på vilka jobb som finns tillgängliga. Man vet vad näringslivet efterfrågar men lik förbannat tar man in massor av outbildade fattiga människor och sätter dom i förorten i väntan på att mirakel händer. Samtidigt säljer man ut skolor som då naturligtvis förstör ännu mer i dessa förorter.
Det enda som skulle kunna hjälpa nu är att det skapas riktiga jobb och att bidrag successivt minskas så att dom som nu vant sig med lite pengar och det livet tvingas ut i de arbeten som finns. Samtidigt måste ju invandring (eller vad dom nu vill kalla det) minska dramatiskt så vi får lugn och pengar över att göra detta. Jobb är förbannat viktigt så att folk känner sig delaktiga i samhället och integreras.
Själv vill jag bara ha arbetskraftinvandring eller att folk som gifter sig av kärlek får stanna. Ingenting annat, en naturlig migration. Bort med denna asylrätt som förstör så mycket för oss och ursprungsländerna. Vet andra folk att det enda hoppet att komma till Europa är att utbilda sig och vara arbetstatagare så kommer många att göra och bli det. Sitter man i en diktatur så får man väl acceptera det eller kämpa en gång för alla för att få bort det och inte fly, något som vi i Europa gjort, kämpat. Det hela leder till att ursprungslandet höjer sig kunskapmässigt och att folk får det bättre även under en eventuell diktatur. Vi handlar ju med både Kina och Saudiarabien och ser mellan fingrarna där. Är det krig så finns flyktingläger och sen arbete i FN för att avsluta det men ingen bryr sig. Man skiter i det och köper sig fria från ansvar genom att hänvisa till asylrätten så att några promille kan komma hit, allt för att några giriga rika tjänar på det samtidigt som våra samhällen blir allt mer konfliktfulla med fattiga importerade människor.
I min värld så enkelt att se och göra något åt. I liberalers och nuvarande vänsterns värld omöjligt eftersom dom varken kan tänka eller se numera utan är fixerad vid en märklig idé. Ärligt talat förstår jag inte vad dom vill uppnå alls. Man tycker synd om fattiga och flyktingar, tar hit dom och sätter dom i förorten där dom åter blir fattiga eftersom fattigdomskänslan är relativ till omgivningen. Dessa människors barn föds till fattigdom precis som dom skulle ha gjort i sina hemländer. Gängkriminallitet och konflikter tar sen död eller plågar många om dom inte håller sig i skinnet, precis som en diktatur eller krig skulle ha gjort i deras hemländer. Man tycker då även synd om dom här men gör inte mycket utan verkar njuta av att vara rika och bildade, herrerasen som klappar underklassen på huvudet. Samtidigt dräneras hemländer på folk och fylls sedan på med hjälp av våra bidrag, Röda Korset och FN och cykeln upprepas i ett ondskefult mönster. Det enda som uppnås vad jag kan se är att våra samhället splittras och bryts ner och att diktaturer, fattigdom och obildning upprättshålls i dessa andra länder.
Det hela är i mina ögon så sjukt. Jobb ska vara grunden för all migration. Det är inte svårt att förstå varför korruption och kriminallitet växer i detta land, i Örebro eller valfri stad.