2020-07-03, 13:59
Medlem
orrecrists avatar
Finns flera ställen i Sverige man inte bör gå ut ensam i och inte ens ut överhuvudtaget..
Citera
2020-07-03, 15:46
Medlem
polseks avatar
Vad spelar det för roll om man har funktioner som "hitta min iphone" och motsvarande påslagna, polisen har ju slutat åka ut och hämta in dem? Kanske bara i Skåne (hoppas jag för övrigas skull, men tillåt mig tvivla).

Här ska man vara känd gängkriminell som brottsoffer för att få någon som helst hjälp, även om polisen har namn, teknisk bevisning och adress till GM - som i mitt eget rånfall, väntat ett år nu. Åklagaren beodrade polisen att gripa packet mindre än 24h efter brottet, skånepolisen vägrade.
Våldtäktsanmälningar behandlas likadant.
Notera att det som hände mig hände under Rimfrost, deras enorma satsning och mediauppvisning som gjorde Malmö osäkrare än någonsin för vanligt folk.

Citera
2020-07-03, 15:53
Medlem
polseks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
En del kanske är för lata för det men knappast alla. Dom lever bra på bidrag men det blir knappast mycket över för det fina svenssonlivet och därför blir en del av deras barn kriminella. Jobb är bland det bästa verktygen vi har för att skapa lugn i samhället. Hur viktigt det är visste både borgare och vänster en gång i tiden men nu har den kunskapen försvunnit ner i dumhetens dimmor.

Bra inlägg, men du måste förstå att det här beteendet nu satt sig i etniska svenskar som växer upp i "det nya Sverige". Det är ingen brist på dessa "svenskar" bland förnedringsrånare och i den allmänna förortsromantiken - se bara på vad ungdomar idag lyssnar på, det kryllar av gangsterrap och vålds- och knarkförhärligande psykopatfantasier på topplistorna hos spotify mfl.90-talisterna och 00-talisterna har aldrig gått i en skola med ordning och reda; de har aldrig levt i ett land där den outtalade förväntan är att man faktiskt ska ta studenten med slutbetyg. Sorry om jag låter uppgiven, men babbarna har en god poäng i att svenskar förtjänar vad de får eftersom de låter det hända.
Citera
2020-07-03, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polsek
Bra inlägg, men du måste förstå att det här beteendet nu satt sig i etniska svenskar som växer upp i "det nya Sverige". Det är ingen brist på dessa "svenskar" bland förnedringsrånare och i den allmänna förortsromantiken - se bara på vad ungdomar idag lyssnar på, det kryllar av gangsterrap och vålds- och knarkförhärligande psykopatfantasier på topplistorna hos spotify mfl.90-talisterna och 00-talisterna har aldrig gått i en skola med ordning och reda; de har aldrig levt i ett land där den outtalade förväntan är att man faktiskt ska ta studenten med slutbetyg. Sorry om jag låter uppgiven, men babbarna har en god poäng i att svenskar förtjänar vad de får eftersom de låter det hända.
Visst är det väl så att våldsromatiken sprider sig bland våra etnisk svenska ungdommar med. Den hårda gruppen är alltid den som i slutändan styr utvecklingen då andra är rädda och inte törs säga stopp eller nej. Jag har sett enstaka svenska ungdommar i dessa gäng men ännu inte sett rena gäng av svenskar som rånar och våltar ännu, men det kommer väl det med. Människan anpassar sig till omgivningen och det är inget jag ser fram emot. Kanske gänget i Örebro hade något svenskt "prospect" med sig, vem vet men troligen inte då det är en liten stad där man snabbt blir igenkänd men snart kanske ingen bryr sig om det heller, man blir ju "kung" och brudarna hänger trånande efter (var är feministerna här då?).

Vilken skillnad det är nu jämfört med sextiotalet och skön flower-power med protester mot krig och orättvisor, äkta rebeller och skön musik. Visst togs det droger hej vilt och det var sex i varje buske men det måste ha varit mycket roligare och givande för ungdommar då än det skit vi har idag där värsta psykopaten blir satt på en tron och hyllas, tills någon annan skjuter ner honom eller henne. 80-talet var också oskuldens tid och musiken speglade det, vilken bredd och livfult skapande. Musiken speglar nu verkligheten och sinnestämmningen och man anar världskrig snart eftersom lidande och våld blivit norm, för att inte tala om den psykiska utmattningen all informationsmissbruk gett många ungdomar.

Jag är också uppgiven och har länge planerat en flytt från detta land till något med bättre framtid och det finns ju några få kvar. Det blev ju tyvärr uppskjutet och skrinlagt av denna pandemi.

Ja, svenskar rår för det själva. Dom har en röst vart fjärde år men väljer att stoppa huvudet i sanden för pengarna rullar in och deras bostäder ökar i värde. Vem bryr sig om samhället och vår kultur då Tahilandsresan lockar, sommarstugan väntar och bankerna kastar ut billiga krediter så vi kan glömma ännu mer, även våra barn. Kortsigtigt och korkat tänkande och de som senare kommer att ta över skrattar åt oss nu.
Citera
2020-07-03, 17:32
Medlem
Doraemon-FTWs avatar
Det här var aktuellt redan på 80-talet när mitt ex föräldrar bodde i Örebro. Raggare, punkare och andra gäng drabbade alltid samman i centrum på helgerna. Det var slagsmål, olagliga race, fylla, stök m.m. Mitt ex föräldrar tordes inte gå ut efter 19 på helgerna och berättade att polisen helt hade kapitulerat, busarna var helt enkelt för många för att kunna tyglas. Sen fanns det områden som Baronbackarna m.fl. där allsköns pundare bodde och för det mesta höll sig för sig själva, men ibland gav sig ut på stan för att ställa till med djävulskap.
Citera
2020-07-03, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doraemon-FTW
Det här var aktuellt redan på 80-talet när mitt ex föräldrar bodde i Örebro. Raggare, punkare och andra gäng drabbade alltid samman i centrum på helgerna. Det var slagsmål, olagliga race, fylla, stök m.m. Mitt ex föräldrar tordes inte gå ut efter 19 på helgerna och berättade att polisen helt hade kapitulerat, busarna var helt enkelt för många för att kunna tyglas. Sen fanns det områden som Baronbackarna m.fl. där allsköns pundare bodde och för det mesta höll sig för sig själva, men ibland gav sig ut på stan för att ställa till med djävulskap.

Du har naturligtvis något slags källa, som stöd för dina lögner?
Räcker med någon artikel från 80 talet där polisen tycker man skall vara försiktig med att gå ut på kvällarna.
Citera
2020-07-03, 18:18
Medlem
Citat:

Så var det en period.
Dock kunde ensamma tjejer, barn & vuxna och alla andra som INTE tillhörde dessa gäng röra sig precis lika säkert på helgerna som en tisdagsförmiddag i centrum.

Så "det här" fanns öht inte då.
Citera
2020-07-03, 18:36
Medlem
Citat:

Raggare som i värsta fall söp skallen av sig och betedde sig lite allmänt stökigt har inte så där jätte mycket att göra med personrån, förnedringsrån mot barn och våldtäkter, dumma idiot.
Senast redigerad av white.heavy.engine 2020-07-03 kl. 18:41.
Citera
2020-07-03, 19:32
Medlem
Du vill väl med ha Svenssonliv som oss, en massa fina grejer
Citera
2020-07-03, 23:14
Medlem
Senil-with-styles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeepThroat007
Ja, det är några riktiga hjältar de där små liven. T o m min gamla mamma (som går med rullator) har blivit rånad två gånger av ynglingar från ej skidåkande länder under se senaste kanske 7 - 8 åren. Hon bor i svensk stad med ca 50 tusen invånare.
Förjävligt, speciellt fegt att på äldre.
Citera
2020-07-04, 01:12
Medlem
Vore trevligt att samla ihop en mindre arme svenskar och åka in och bränna ner valfritt getto. Men såfort man frågar er är ni riktiga jävla mesar, bögar och slapptaskade fjollor.

Jäva skitfolk
Citera
2020-07-04, 01:14
Medlem
Konfucius2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
När skall vi få se lite positiva nyheter om att rånaren fick sig en jäkla omgång efter att ha gått på ”fel” offer?

De som utfört iaf en del av rånen i örebro är gäng på 6-7 st unga killar ( enligt vittnen påtända beväpnad afrikaner)

Troligtvis somalier...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in