Citat:
Ursprungligen postat av
polsek
Bra inlägg, men du måste förstå att det här beteendet nu satt sig i etniska svenskar som växer upp i "det nya Sverige". Det är ingen brist på dessa "svenskar" bland förnedringsrånare och i den allmänna förortsromantiken - se bara på vad ungdomar idag lyssnar på, det kryllar av gangsterrap och vålds- och knarkförhärligande psykopatfantasier på topplistorna hos spotify mfl.90-talisterna och 00-talisterna har aldrig gått i en skola med ordning och reda; de har aldrig levt i ett land där den outtalade förväntan är att man faktiskt ska ta studenten med slutbetyg. Sorry om jag låter uppgiven, men babbarna har en god poäng i att svenskar förtjänar vad de får eftersom de låter det hända.
Visst är det väl så att våldsromatiken sprider sig bland våra etnisk svenska ungdommar med. Den hårda gruppen är alltid den som i slutändan styr utvecklingen då andra är rädda och inte törs säga stopp eller nej. Jag har sett enstaka svenska ungdommar i dessa gäng men ännu inte sett rena gäng av svenskar som rånar och våltar ännu, men det kommer väl det med. Människan anpassar sig till omgivningen och det är inget jag ser fram emot. Kanske gänget i Örebro hade något svenskt "prospect" med sig, vem vet men troligen inte då det är en liten stad där man snabbt blir igenkänd men snart kanske ingen bryr sig om det heller, man blir ju "kung" och brudarna hänger trånande efter (var är feministerna här då?).
Vilken skillnad det är nu jämfört med sextiotalet och skön flower-power med protester mot krig och orättvisor, äkta rebeller och skön musik. Visst togs det droger hej vilt och det var sex i varje buske men det måste ha varit mycket roligare och givande för ungdommar då än det skit vi har idag där värsta psykopaten blir satt på en tron och hyllas, tills någon annan skjuter ner honom eller henne. 80-talet var också oskuldens tid och musiken speglade det, vilken bredd och livfult skapande. Musiken speglar nu verkligheten och sinnestämmningen och man anar världskrig snart eftersom lidande och våld blivit norm, för att inte tala om den psykiska utmattningen all informationsmissbruk gett många ungdomar.
Jag är också uppgiven och har länge planerat en flytt från detta land till något med bättre framtid och det finns ju några få kvar. Det blev ju tyvärr uppskjutet och skrinlagt av denna pandemi.
Ja, svenskar rår för det själva. Dom har en röst vart fjärde år men väljer att stoppa huvudet i sanden för pengarna rullar in och deras bostäder ökar i värde. Vem bryr sig om samhället och vår kultur då Tahilandsresan lockar, sommarstugan väntar och bankerna kastar ut billiga krediter så vi kan glömma ännu mer, även våra barn. Kortsigtigt och korkat tänkande och de som senare kommer att ta över skrattar åt oss nu.