2020-07-02, 11:16
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Det lär bli ännu värre.
Ja, under Covid-19-året tar humanstormakten Sverige emot ett nytt Karlstad, 100 000 flyktingar. Fram till 16 juni var de 45 000.
Vad är agendan här? Inte att spara på statliga medel, sjukvård, skolor, bostäder iaf.
Angående "märka kläder" - märker man smålappar går de att klippa bort. Gör inte det misstag ett dagis gjorde o skrev barnets namn med spritpenna på oket till en täckjacka - det läcnte igenom till andra sidan med fula svarta fläckar.
Senast redigerad av LuluBrooksie 2020-07-02 kl. 11:19.
Citera
2020-07-02, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Vilken hämnd?

George Floyd och slavskiten för 500år sedan som negrerna tydligen tyckte det var vita svenskars fel.
Citera
2020-07-02, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hs187
Ökade av personrån av grupp somalier i hela landet senaste veckorna, effekten av Black Lives Matter-vågen? Svarta tar sin hämnd och hat på vita.

Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Vilken hämnd?

Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
För rasism och diskriminering givetvis, spela inte dum..

RosaRosaRosaRosa, vad tror du....kommer de svarta att fortsätta att råna vita barn för att hämnas rasism och diskriminering? Kanske i flera år?
Citera
2020-07-02, 12:04
Medlem
Om nu Örebropolisen har klara besked om vilka gäng det rör sig om och vilka tider de rör sig ute så hade det ju även varit klädsamt om de bifogat signalement på individerna i dessa grupper. Det gäller ju för potentielle offer att veta närm man skall springa(?) med rullatorn eller hanka sig fram som vanligt.
Citera
2020-07-02, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bebbanburg
Om nu Örebropolisen har klara besked om vilka gäng det rör sig om och vilka tider de rör sig ute så hade det ju även varit klädsamt om de bifogat signalement på individerna i dessa grupper. Det gäller ju för potentielle offer att veta närm man skall springa(?) med rullatorn eller hanka sig fram som vanligt.

Hjälper inte ens att springa med rullatorn. Odjuren hoppar in genom fönstret på ålderdomshemmen nu.
En nästan 100-årig dam blir frånryckt guldsmycken från okänd ung man hoppar in genom ett fönster på ett äldreboende i Skebäck
...
Har någon sett mannen som flyr på cykel. Signalement: ca 175 cm kortklippt hår, svart cykel brun axelväska
https://polisen.se/aktuellt/handelse...29-ran-orebro/
https://archive.vn/AIH6n
Citera
2020-07-02, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RosaRosaRosaRosa
Polisens varningar känns inte direkt ensade i landet. Med en statlig myndighet borde samordningen vara bättre och kriterierna tydligare.
Är det inte bra om polisens lokala varningar grundar sig på de lokala omständigheterna?
Citera
2020-07-02, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av genomsnittsvensken
Hjälper inte ens att springa med rullatorn. Odjuren hoppar in genom fönstret på ålderdomshemmen nu.
En nästan 100-årig dam blir frånryckt guldsmycken från okänd ung man hoppar in genom ett fönster på ett äldreboende i Skebäck
...
Har någon sett mannen som flyr på cykel. Signalement: ca 175 cm kortklippt hår, svart cykel brun axelväska
https://polisen.se/aktuellt/handelse...29-ran-orebro/
https://archive.vn/AIH6n

Otroligt att brottsoffret lyckas notera färgen på cykeln och axelväskan, men inte färgen på det kortklippta håret.
Citera
2020-07-02, 12:33
Medlem
Och folk påstår att vi inte var no go-zoner i Sverige.

Nu uppmanar polisen i en hel ort att hålla sig inne.

Kaosblattarna har oss i sitt våld nu.
Citera
2020-07-02, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
På rena landsbygden är rätt lugnt. När det är riktigt varmt öppnar jag ytterdörren för att vädra och låter den stå så medan jag sover. Inne i stan skulle jag troligen inte göra det.
Hur är det med kringströvande inbrottstjuvar då?

Jag har fått för mig att hus på landet långt borta ifrån grannar är ett rätt attraktivt byte då man kan plundra ostört samt att polisen oftast befinner sig långt borta, men det kanske är fel?
Citera
2020-07-02, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Är det dags att köpa ut ytterligare poliser i Örebro månne? Insinuera att det skulle finnas sprickor i fernissan, vilken fräckhet.

Du verkar ha lokal kännedom!? Är det inte där polisen som kallas "mördarn" jobbar? Är inte han ute och rensar längre eller är det han som blivit utköpt?
Citera
2020-07-02, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Hur är det med kringströvande inbrottstjuvar då?

Jag har fått för mig att hus på landet långt borta ifrån grannar är ett rätt attraktivt byte då man kan plundra ostört samt att polisen oftast befinner sig långt borta, men det kanske är fel?

Beror på hur man bor. Är uppvuxen på en bondgård som ligger öppet ett par km ner från landsvägen. Vi hade inbrott en gång och flera försök gjordes och även andra stölder.

Om man jämför med där vi har vår sommarstuga som ligger avskilt i ett område mitt i skogen en bra bit från landsvägen är det aldrig inbrott. En av våra grannar bor i området året om och har gjort så i 40 år kan inte erinra att någon någonsin haft inbrott.
Citera
2020-07-02, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodologen
Dessa rån främst riktade mot unga män, får till resultat att rånoffren och deras anhöriga börjar sympatisera med SD. Om man i unga år får en dålig erfarenhet i sitt möte med personer av utländsk härkomst så kan det helt klart resultera i att de blir misstänksamma mot personer med icke svenskt ursprung.

Det tänkte vi inte på i vår naivitet, hälsar den humanitära värdegrunden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in