2012-04-26, 21:41
Medlem
Shine_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shine_
Hur skulle det funka att röka dmt/5-meo-dmt i en sån här:
http://www.smoketower.com/sv/product/3019/Vapor-Buddy-pipe
Borde väl fungera relativt bra att vaporisera det? Orkar inte lägga flera undra spänn på någon stor pryl.

Eller en sån glas crackpipa?

Får aldrig ändan ur vagnen för att skapa en "the machine" eller dylikt och är trött på att slösa bort godsakerna i folie

Bump!

Citat:
Ursprungligen postat av impre6
varför inte? enligt många är det färger de aldrig sett på riktigt?

Det har nog snarare att göra med den kraftiga förändringen av ens självuppfattning. Senast jag rökte kände jag mig inte som mig själv utan som tjaa vad som helst, materia helt enkelt. I och med denna känsla så uppfattade jag naturligtvis ting som annorlunda mot hur det burkar vara, däribland färger. Naturligtvis är det mycket märkliga upplevelser vi talar om
Citera
2012-04-28, 03:40
Medlem
CamCameos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impre6
varför inte? enligt många är det färger de aldrig sett på riktigt?

För att sannolikheten på att man kan gissa sig till vad något okänt är utan att undersöka beståndsdelarna grundligt alltid är försvinnande liten.
Det skulle alltså kunna vara som du tror, men på samma merit kan jag säga att färgerna är hyperspatiala smurfar som återger Wittgensteins Tractarius i pantomimform . . . och vi har båda lika rätt.

Personligen tror jag dock att det är mycket vi inte kan se i vår verklighet, men det är en annan femma.
Citera
2012-04-28, 03:43
Medlem
CamCameos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shine_
Hur skulle det funka att röka dmt/5-meo-dmt i en sån här:
http://www.smoketower.com/sv/product/3019/Vapor-Buddy-pipe
Borde väl fungera relativt bra att vaporisera det? Orkar inte lägga flera undra spänn på någon stor pryl.

Eller en sån glas crackpipa?

Får aldrig ändan ur vagnen för att skapa en "the machine" eller dylikt och är trött på att slösa bort godsakerna i folie

Det lär väl funka bättre än folie, men bygg en maskin! Tar fem-tio, max. Eller sätt stålullsbollen rakt i downpipen på din bong...
Citera
2012-04-30, 18:41
Medlem
Orgelmannens avatar
Någon som provat att röka DMT när man peakar på MDMA?

Värt att prova? eller är det farligt på nått sätt?
Citera
2012-04-30, 22:21
Medlem
jimpss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orgelmannen
Någon som provat att röka DMT när man peakar på MDMA?

Värt att prova? eller är det farligt på nått sätt?

Det är lite mer slitet för hjärnan men en gång är inte märkvärdigt farligt. Vill du göra det tycker jag absolut du ska göra det.
Citera
2012-05-01, 01:11
Medlem
Tyvärr har jag inte provat med MDMA än, men att röka trippandes på LSD är en riktig hit imo.
Citera
2012-06-01, 03:47
Medlem
NARAYANAs avatar
Någon flashbackare som har experimenterat med DMT-fumarat?

Specifika frågor:
1. Är det lika enkelt att tillverka som det verkar, eller har ni mött på komplikationer?
2. Skiljer sig ruset markant? (längre verkan, en onset som räknas i minuter i stället för sekunder, lägre effekt, etc?)
3. Går det att snorta?
4. Är det värt det?

Funderar lite på att göra DMT-fumarat.

Kram

Edit: För allas skull kan jag kanske fylla på med detaljer.

DMT-fumarat tillverkas genom att man löser DMT i aceton, och fumarsyra i aceton. Sedan blandar man helt enkelt vätskorna, och så faller DMT-fumarat ut. Det här saltet ska enligt en annan post på det här forumet gå att använda rektalt, men jag vill inte göra det. Jag vill snorta DMT! Det verkar som att det ska vara möjligt att snorta DMT-fumarat, fast att man behöver 100-200mg för en tripp.

Sista fråga: Vad händer med fumarsyran när DMTt passerar in genom neuronens receptorer? Är det hälsosamt med fumarsyra i hjärnan? Det verkar lite shady halvdåligt, men jag har inte läst något alls om det här någonstans. Metaboliseras det? Vad händer med andra knarksalter när de tas upp?
Senast redigerad av NARAYANA 2012-06-01 kl. 04:46.
Citera
2012-06-01, 11:29
Medlem
Stockmoss avatar
Visst borde vaporizern vapbong fungera med dmt, eller?
http://www.smoketower.com/sv/product/610/Vapbong
Citera
2012-06-02, 00:45
Medlem
KonstapelGreens avatar
Förstår inte redigt.
Somnar man, och drömmer?
Eller fortsätter man vara vaken och trippar i vilket fall?
Citera
2012-06-02, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstapelGreen
Förstår inte redigt.
Somnar man, och drömmer?

Du är vaken.

Vidare.. DEA har gjort en egen syntes ifrån mimosa hostilis bark för att se hur mycket DMT de får ut.

Intressant läsning.

http://www.justice.gov/dea/programs/forensicsci/microgram/journal_v5_num14/pg6.html
Citera
2012-06-02, 20:11
Medlem
NARAYANAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstapelGreen
Förstår inte redigt.
Somnar man, och drömmer?

Det finns vakenhet, dröm och DMT. DMT-ruset är som att vara kristallvaken under en astral kaosdröm. Verkligheten har inte samma suddighet som när man är vaken, den är skarpare. Blundar du händer det lätt att du efter ett tag inte vet om du blundar eller inte. Håller du ögonen öppna vet du oftast det, beroende på dos.

DMT-kristallerna vi röker är labb-varianten av en urgammal shamandrog (T.ex. ayahuasca). Det händer ganska ofta att man möter De Andra / maskinalverna. Det är inte alls konstigt att shamaner som använder sig av DMT har sagt att de mött skogens ande, talat med de döda och tagit sig till andra världar. Det är precis så det upplevs.
Senast redigerad av NARAYANA 2012-06-02 kl. 20:39.
Citera
2012-06-05, 03:08
Medlem
hej, hur jäkla snabbt måste man få i sig DMT för att "bryta igenom"? alltså - nu har jag testat en glödlampa (väldigt dåligt) och en hemmagjord crackpipe av en 1liters flaska. med den sistnämnda får jag ett rus liknande syra (men ändå helt annorlunda, vackrare!), men det är fortfarande att jag fattar att jag trippar, även om jag ser fraktaler osv när jag blundar. får alltså i mig så mycket rök så att jag hamnar i ett stadium där man knappt fattar vad man håller på med (pipan ler mot mig? varför ler den, borde jag suga på den?). antar att man är väldigt nära då?

bör jag testa med en större flaska? kanske måste fylla den med mer rök en jag gjort nu,, längtar tills mitt första besök i dmt-landet ska ge det ett försök om en stund!''
Senast redigerad av ivforever 2012-06-05 kl. 03:11.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in