2008-01-30, 22:36
Medlem
Shine_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av modo24
Men DMT är ju mer komplicerat att få tag på än andra. Och även om man kan bäställa växter och sånt så är det fortfarande en procces till man måste göra , så jag är inte så förvånad

Det har du visserligen rätt i, men så knepigt verkar det inte vara.
Köper man ett sånt där färdigt kit och följer de enklaste metoderna så bör det inte vara några problem. Folk sitter ju och extraherar LSA, så jag förstår inte varför ingen tar sig dit att röra ihop en Ayahuasca?
Jag kommer definitivt att göra det i framtiden, om jag får ett bra läge. I sommar kanske

men kan ingen svara på om de där paketen är lagliga eller inte?
Citera
2008-01-31, 14:47
Medlem
modo24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shine_
Det har du visserligen rätt i, men så knepigt verkar det inte vara.
Köper man ett sånt där färdigt kit och följer de enklaste metoderna så bör det inte vara några problem. Folk sitter ju och extraherar LSA, så jag förstår inte varför ingen tar sig dit att röra ihop en Ayahuasca?
Jag kommer definitivt att göra det i framtiden, om jag får ett bra läge. I sommar kanske

men kan ingen svara på om de där paketen är lagliga eller inte?

Dom är lagliga tills du har gjort själva blandningen.... Elr dom är lagliga hela tiden men de får inte säljas färdiga...
Citera
2008-04-01, 18:30
Medlem
mazchs avatar
Värför är det ingen som extraherar och säljer, det skulle man inte tjäna dåligt på kan jag tänka mig
Citera
2008-04-01, 22:54
Medlem
bIZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mazch
Värför är det ingen som extraherar och säljer, det skulle man inte tjäna dåligt på kan jag tänka mig

För att det är jobbigt att göra det och då kan man tjäna pengar snabbare på andra sätt.
Citera
2008-08-25, 12:24
Medlem
Dmt

Dmt är riktigt svårt att få tag på i sverige, vad jag har hört så är inte 1mg måste ha 6mg tror jag det handlar om.

Ska tydligen också vara det fränaste psydodelsika skiten som finns
Citera
2008-08-25, 13:28
Medlem
Shpongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoiiePLu
psydodelsika

Citera
2008-08-25, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoiiePLu
Dmt är riktigt svårt att få tag på i sverige, vad jag har hört så är inte 1mg måste ha 6mg tror jag det handlar om.

Ska tydligen också vara det fränaste psydodelsika skiten som finns

Det behövs minst 20mg för att komma iväg nånstans. Rekommendation är 50mg och 3 stora puffar genom bong eller glaspipa.

6mg är som att röka 0.001gr gräs å tro man bli hög.
Citera
2008-09-02, 19:26
Medlem
Dmt

Jag snubblade på DMT när jag var i USA. Jag har tagit ett flertal olika svampar och typer av LSD tidigare i mitt liv (har dock inte använt psykadeliska droger regelbundet på något sätt) men det här var inte likt nånting annat! Den sorten jag rökte var från 2 olika plantor, vet tyvärr inte vilka, men det kan utvinnas på olika sätt, t.e.x. en del gift grodor. "oljan" var blandad med oregano och innehöll ca 40-60mg och fyllde en glaspipa ungefär. Jag blev ombed att röka första hiten och sen direkt efter ta en hit till som är större och hålla inne det i 4 sekunder ungefär. Vid det här laget känns det som man nog inte ska ta en hit till för allting omkring dig blir rejält underligt, men dom sa att det var viktigt att ta sista för full effekt. Den sista hiten skulle tömma hela pipen och sen hålla inne det så länge man kunde. Så länge man kunde är ju relativt, om ni förstår vad jag menar ;). Kanske inte. Jag var sedan ombed att lägga mig ner och blunda.

Vad jag sedan upplevde var nåt helt sanslöst. Jag är ingen spirituell människa, tror inte på gud eller är speciellt intresserad av universum och kosmos, men min trip fick mig att börja undra. miljontals färger och former. Jag såg varelser som log åt mig som såg ut som dom var gjorde i lera, och dörrar öppnades till nya rum. Och när det tog slut efter ungefär 10 minuter var allting helt normalt igen. Ungefär som att vakna ur en dröm (DMT produceras i drömmar naturligt av hjärnan). Det första jag sa var: "What the fuck WAS that!" Kan nog inte beskriva det bättre än så..
Försök att förklara en svamp trip till någon som inte tagit det. Ganska svårt eller hur? DMT är helt omöjligt att förklara... Utan att låta som ett riktigt flum. För det är som en annan dimension. Det var t.o.m. Svårt att beskriva vad jag sett direkt efter trippen. Precis som det är svårt att förklara en dröm när man vaknar på morgonen. Allt var osammanhängande men var ändå klar som korvspad. Och det konstiga är att jag var på nåt sätt medveten om vad som hände. SOm att drömma vaken ungefär.
Jag har dock hört att om man har haft psykologiska problem eller drömmer mycket mardrömmar ska man vara försiktig, för det är inte alltid färger och glada gubbar. En av dem jag tog det med såg enorma insekter som gick över honom. Dock sa han att han aldrig kände sig rädd, men man vet ju aldrig.
En annan sak var den att direkt efter kände man inte direkt att ta det igen. Det var så enormt mycket intryck och känslor att man bara satt och funderade på vad som hände.
DMT är definitivt en "drog" som man inte vill ta för ofta för jag tror att man kan tappa sinnet om vad verklighet är.

Hoppas den förklaring på min upplevelse förklarar något. Annars finns det mängder av videos på Youtube om det. Joe Rogan som presenterar UFC på tv sport är nog den som förklarar det bäst. I alla fall vad jag hittat.

Joe Rogan (UFC presentatör) om DMT. Bättre förklaring har jag inte hittat. finns fler videos.
http://www.youtube.com/watch?v=pE5S9mrE8Xg

För att beskriva vad man ser (även om det ska vara olika för alla men med ungefär likvärdiga mönster) så är konstnären Alex Gray sjukt nära med sina målningar.
http://www.alexgrey.com/
Den som kan beskriva min upplevelse bäst (speciellt direkt efter jag lagt mig ner och blundat) är transfiguration. Globen på bilden var liknande vad jag såg men mer som ett kyrktak inifrån, som valv med färger som rörde sig upp mot mitten. För att hitta bilden, klicka på paintings-progress of the soul- och sen scrolla ner till transfiguration.
Senast redigerad av tempuri 2008-09-02 kl. 19:44.
Citera
2008-09-02, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempuri
Joe Rogan (UFC presentatör) om DMT. Bättre förklaring har jag inte hittat. finns fler videos.
http://www.youtube.com/watch?v=pE5S9mrE8Xg

Hahaha, skön du är. Att du säger att Rogan förklarar bäst och ingen annan har förklarat bättre. Rogan är den som förklarar sämst av de alla.

Leta upp Terence Mckenna på videogoogle eller youtube, bara söka terence dmt så får du några hit.

Ja har hans mp3or på den andra datorn där de e utan bakgrundsmusik.
Eller ladda ner låten "Shpongle - A new way to say Hooray"

Terence Mckenna är de bästa på att förklara allt inom psykadeliska droger.
Citera
2008-09-03, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pulse82
Hahaha, skön du är. Att du säger att Rogan förklarar bäst och ingen annan har förklarat bättre. Rogan är den som förklarar sämst av de alla.

Leta upp Terence Mckenna på videogoogle eller youtube, bara söka terence dmt så får du några hit.

Jag menade inte att han förklarade trippen bra utan snarare trip tillsammans med vad det är för någonting utan att bli totalt insnöad eller bli för komplicerad och teknisk om du förstår vad jag menar. :) samtidigt är det lite kul att han är helt uppspelt! ;)
:) Jag har kollat in Terence McKenna också, men jag har lite svårare att relatera till det. Lite som att lyssna på en riktig pot head angående böj.
Gillar dock del 2 av "Terence McKenna DMT trip explained", när det kommer till att förklara känslan.
http://www.youtube.com/watch?v=a5tuOo3-hRc&feature=related

Angående schpongle, så lyssnar jag inte mycket på GOA längre. Har dom samplat hans förklaring?

När jag hade min upplevelse spelades radiohead - Pyramid och pull revolving doors från albumet Amnesiac. Vrickad musik perfekt för tillfället ;) Och nej, Radiohead låter inte som den där gamla skitlåten Creep. Dock är tystnad bäst.
http://thepiratebay.org/torrent/3975717/Radiohead_Discography___320Kbps
Senast redigerad av tempuri 2008-09-03 kl. 02:17.
Citera
2008-09-03, 17:18
Medlem
På boom iår så höll Jon Henna(en av snubbarna bakom erowid) en föreläsning "applied psychonautics", och i den spelade han upp Joe Rogans dmt förklaring. Även om den är berättad som underhållning så förklarar den ju faktiskt väldigt bra vad man kan uppleva. Inte vad man kommer uppleva, utan vad som är en möjlighet.

Så den sämsta förklaringen är det ju definitivt inte.
Citera
2008-09-03, 18:33
Medlem
Psynovas avatar
dmt, dmt, doo dee doo dmt, lsd doo dmt, lsd doo dmt...divine moments now, divine moments of truth, total and utter cosmic stuff...'
'be here now... i love everybody'
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in