2010-07-05, 22:12
  #349
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CamCameo
Ja, det är på tiden att du slutar tramsa faktiskt.

Fast nu är det ju du som har kastat allt vad logik heter ut genom fönstret. Självklart är det lättare att köpa DMT av en kran än att köpa hem mimosa eller annan växt som innehåller DMT och sedan extrahera det. För dom flesta så är det lättare att tillverka det själv, men det har ju bara med tillgängligheten att göra och inget annat.
Om nånting är lätt eller ej är ju högst subjektivt så det känns lite larvigt att tjafsa om det. Så för att summera. Har man möjlighet att köpa ren DMT så är det lättast, har man inte det så får man glatt extrahera det själv. Är alla parter nöjda och belåtna?
Citera
2010-07-06, 10:41
  #350
Medlem
RMBKKs avatar
Är 1400 för en gubbe nn-DMT bra eller för dyrt? Dosen ligger väl på typ 50 mg så jättedyrt är det väl inte? värt att köpa eller ska man vänta och hoppas att det dyker upp igen fast billigare?
Citera
2010-07-06, 13:14
  #351
Medlem
TheSpacePopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RMBKK
Är 1400 för en gubbe nn-DMT bra eller för dyrt? Dosen ligger väl på typ 50 mg så jättedyrt är det väl inte? värt att köpa eller ska man vänta och hoppas att det dyker upp igen fast billigare?

Om det inte är väldigt fint DMT så är det ganska dyrt. 1,2 är mer rimligt, och om man har tur så kan man få det ännu billigare, men det är nog rätt ovanligt. Mindre än 1000kr/g kan man nog glömma iaf.
Citera
2010-07-06, 13:20
  #352
Medlem
RMBKKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSpacePope
Om det inte är väldigt fint DMT så är det ganska dyrt. 1,2 är mer rimligt, och om man har tur så kan man få det ännu billigare, men det är nog rätt ovanligt. Mindre än 1000kr/g kan man nog glömma iaf.

Det är enligt uppgift ">98% rent", så rätt fint är det nog... Är det en tvåhundralapp det diffar är det ju skitsamma, tänkte om en gubbe DMT brukade ligga på typ 5-600 och jag får det för 1400 liksom. Vad ligger dosen på? Är erfaren och kan hantera alla rus jag någonsin haft, tror du 50 mg passar bra då?
Citera
2010-07-06, 13:48
  #353
Medlem
TheSpacePopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RMBKK
Det är enligt uppgift ">98% rent", så rätt fint är det nog... Är det en tvåhundralapp det diffar är det ju skitsamma, tänkte om en gubbe DMT brukade ligga på typ 5-600 och jag får det för 1400 liksom. Vad ligger dosen på? Är erfaren och kan hantera alla rus jag någonsin haft, tror du 50 mg passar bra då?

Vet du hur din kran räknade ut att det är >98% rent? Jag har DMT hemma men har ingen aning om hur rent det är.

Första gången så kan 25mg räcka tycker jag. Då blir man ganska trippad men man bryter inte igenom, och det vill man nog inte göra första gången. Efter det så kan man öka allteftersom beroende på hur bekväm man är med ruset. Om man vill bryta igenom så får man oftast röka mellan 50-60mg.
Citera
2010-07-06, 19:27
  #354
Medlem
CamCameos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelilgringo
Fast nu är det ju du som har kastat allt vad logik heter ut genom fönstret. Självklart är det lättare att köpa DMT av en kran än att köpa hem mimosa eller annan växt som innehåller DMT och sedan extrahera det. För dom flesta så är det lättare att tillverka det själv, men det har ju bara med tillgängligheten att göra och inget annat.
Om nånting är lätt eller ej är ju högst subjektivt så det känns lite larvigt att tjafsa om det. Så för att summera. Har man möjlighet att köpa ren DMT så är det lättast, har man inte det så får man glatt extrahera det själv. Är alla parter nöjda och belåtna?

Jag ser att vissa av er inte delar min inställning och det är ok med mig.
Det enda jag vill få fram är att det alltid är lättillgängligare att kunna göra något själv.
Det gäller såväl spice som kaffe eller att laga ett cykeldäck med för den delen.

Citat:
Ursprungligen postat av RMBKK
Är 1400 för en gubbe nn-DMT bra eller för dyrt? Dosen ligger väl på typ 50 mg så jättedyrt är det väl inte? värt att köpa eller ska man vänta och hoppas att det dyker upp igen fast billigare?

Ett gram kostar runt 80 kr för tillverkaren så ja...vem vet?


Citat:
Ursprungligen postat av RMBKK
Det är enligt uppgift ">98% rent", så rätt fint är det nog... Är det en tvåhundralapp det diffar är det ju skitsamma, tänkte om en gubbe DMT brukade ligga på typ 5-600 och jag får det för 1400 liksom. Vad ligger dosen på? Är erfaren och kan hantera alla rus jag någonsin haft, tror du 50 mg passar bra då?

98% renlighetsgrad... var ju ett högmodigt antagande från kranens sida.
Citera
2010-07-06, 19:32
  #355
Medlem
Novums avatar
http://100herbgalaxy.com/prod_ayahuasca_mimosa_powder.htm

Är det ett bra pris för Ayahuasca? Tänkte pröva mig på att mixa eget, och pulver blir ju då enklast då jag inte har något speciellt bra sätt att hacka ner det på.

Lagliga delen med att ta hem pulvret? Det går igenom som "rökelse", eller har tullen något att anmärka på detta? Läste om att det låg i någon sorts gråzon?
Citera
2010-07-06, 19:37
  #356
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CamCameo
Ett gram kostar runt 80 kr för tillverkaren så ja...vem vet?
Hur räknar du då?
Jag gjorde en koll förut vad det kostade att köpa hem mimosa samt kollade i en "vanlig" extrationsguide hur mycke man fick ut per g, och fick det då till 250-300kr/g har jag för mig, och man fick då ut +20g (minns inte exakt). Eftersom dollarn har gått upp sen dess så har bör även priset ha ökat. Nu kanske den försäljare av mimosa som jag kollade upp hade hutlösa priser, så det kan ju ha påverkat.
Citera
2010-07-06, 19:59
  #357
Medlem
CamCameos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thelilgringo
Hur räknar du då?
Jag gjorde en koll förut vad det kostade att köpa hem mimosa samt kollade i en "vanlig" extrationsguide hur mycke man fick ut per g, och fick det då till 250-300kr/g har jag för mig, och man fick då ut +20g (minns inte exakt). Eftersom dollarn har gått upp sen dess så har bör även priset ha ökat. Nu kanske den försäljare av mimosa som jag kollade upp hade hutlösa priser, så det kan ju ha påverkat.

100 gr Mimosa=~6 €
+ arbetsmaterial=~2 €
Citera
2010-07-06, 20:38
  #358
Medlem
TheSpacePopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CamCameo
100 gr Mimosa=~6 €
+ arbetsmaterial=~2 €

6 € för 100g mimosa är väldigt billigt, men visst, köper man lite större mängder kan man få ut 1g DMT för under hundralappen. Annars får man punga ut minst det dubbla.
Citera
2010-07-07, 10:37
  #359
Bannlyst
Hur hittar man egentligen kranar som kränger dmt? Jag hittade en nätkran en gång och blev blåst (oväntat...) och sen har jag testat extrahera en gång men fick inte ut någonting.

Vad är det för folk som kränger dmt egentligen? Invandrare? Svenskar? Blandat? Man tycker det borde vara lättare att få tag på när efterfrågan är ganska hög och marginalerna väldigt höga?
Citera
2010-07-07, 21:35
  #360
Medlem
80-talists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leaddata
Hur hittar man egentligen kranar som kränger dmt? Jag hittade en nätkran en gång och blev blåst (oväntat...) och sen har jag testat extrahera en gång men fick inte ut någonting.

Man känner rätt folk, som så mycket annat i livet.

Citat:
Ursprungligen postat av leaddata
Vad är det för folk som kränger dmt egentligen? Invandrare? Svenskar? Blandat? Man tycker det borde vara lättare att få tag på när efterfrågan är ganska hög och marginalerna väldigt höga?
Folk som är inne i psykedeliska preparat, tillhör den scenen, osv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in