Citat:
Ursprungligen postat av makdui
Mycket sant! Men 126 kg 2520 doser hur är det möjligt vem fan gör det?
Nu räknade du lite fel. Lägg till tre nollor.
2 520 000 50mgs-doser är den rätta siffran.
Personer som har stora ambitioner i att tjäna massa pengar svart.
Folk som saknade en vettig manlig förebild som barn, och sett för mycket på Gudfadern och Scarface.
Någon som älskar DMT och vill få det till att bli en lika vanlig hallucinogen drog såsom svamp eller LSD.
Take your pick.
Personligen blir jag något splittrad, eftersom jag principiellt inte alls har något emot att folk försöker sälja DMT, eller att folk brukar DMT. Men konsekvenserna i detta fall hade knappast blivit särskilt bra, oavsett avsikt. Om de inte beslagtagit drogen skulle det ha hamnat i fel händer (dvs outbildade, naiva ungdomar som inte har tillräckligt med kunskap och respekt för hallucinogener), vilket skulle leda till att media skulle gett DMT en än sämre bild än vad de gjorde i denna artikeln, och sist men inte minst så skulle vi som brukar DMT få oönskad och fel sorts uppmärksamhet. Mimosa-bark hade kanske blivit olaglig och tillslut väldigt svårtillgänglig, såvida inte kriminella sluter den onda cirkeln och fortsätter att importera och göra DMT mer tillgänglig på gatan.
Håller med stoffeboyi. Det är sjukt att media helt saknar förmågan att vara och göra exakt det de ska vara och göra, dvs vara objektiva och bedriva objektiv nyhetsförmedling. Ekonomiska, politiska och moraliska intressen korrumperar medier och gör dem totalt opålitliga.
Danke för länken
!
. Man ska vara kritisk till allt, även sig själv. Själv litar jag på empiri och logik.