2010-10-25, 15:29
Avstängd
makduis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSpacePope
Jag brukar sitta i åtminstone en timma efter trippen och bara tänka. Efter monstertrippen var jag med några polare, så jag hade inte mycket tid till att reflektera över trippen så mycket.

Något som jag tycker är riktigt konstigt är att ofta när jag röker DMT så glider jag väldigt snabbt in i de tankebanorna jag hade under den förra DMT-trippen, trots att jag innan inte ens vet vilka tankar det är.

Opioider brukar jag faktiskt undvika tillsammans med tryptaminer. Jag testade dolcontin tillsammans med DMT en gång och jag tyckte att det kändes lite obehagligt av någon anledning. Men det borde ju vara en riktigt fin kombination egentligen, så jag ska testa att trippa ikväll igen med ketogan i kroppen .

Men kratom är ingen opioid dock har den opiodliknande effekter vid högre doser och den består av många alkaloider. Att man glider in i samma tankebanor igen känner jag igen och det brukar man ju göra när man drömmer också
Citera
2010-10-25, 15:33
Avstängd
makduis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Färgienhink
Jag har inte prövat weed + dmt.
Men jag har däremot prövat ketamin + dmt och det var väldigt bisarrt!

Det skulle jag alldrig våga, hur stor dos ketamin? har du nånting du kan dela med dig från trippen
Citera
2010-10-25, 15:43
Medlem
Corvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makdui
Men kratom är ingen opioid dock har den opiodliknande effekter vid högre doser och den består av många alkaloider. Att man glider in i samma tankebanor igen känner jag igen och det brukar man ju göra när man drömmer också
Ot,men Kratoms primära aktiva alkalioder, mitragyn och 7-OHmitragynin binder till opioidreceporer och är alltså opioider..
Citera
2010-10-25, 16:30
Medlem
Färgienhinks avatar
Citat:
Det skulle jag alldrig våga, hur stor dos ketamin? har du nånting du kan dela med dig från trippen

minns inte hur stor dos men hade väll dragit i mig 5-6 linor inom en timma och var sjukt glad och avtrubbad redan innan. Efter jag rökte pipan så vart det typ som någon drog ut proppen till verkligheten. Det var kaos och jag satt och garvade hysteriskt och fattade nada.
Mattan brevid mig morfades till en kvinnlig varelse och det var som att jag var ute och åkte på någon hög våg i ett stormigt hav, resten kan jag nog inte förklara.

Om du vill få ut något av dmt, ska man inte blanda det med något.
Om du vill helt lost, go for it

Dmt och syra skulle jag gärna kunna testa då jag har hört att det är en bra kombination.

Juste, jag fick något man skulle lägga under sitt dmt i pipan för att det skulle slå bättre. Såg ut som bruna små kvistar. Någon som vet vad det kan ha varit?
Citera
2010-10-25, 16:31
Avstängd
makduis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corv
Ot,men Kratoms primära aktiva alkalioder, mitragyn och 7-OHmitragynin binder till opioidreceporer och är alltså opioider..

Ok? Jag såg nämligen en video om kratom där dom sa att det var tvärt om alltså att det inte var dom primära ämnena och dom verkar vid högre doser och att det inte var opioder utan opiodliknande ämnen som har ungefär samma effekt som "riktiga" opioder...?
Citera
2010-10-25, 16:34
Avstängd
makduis avatar
Citat:
minns inte hur stor dos men hade väll dragit i mig 5-6 linor inom en timma och var sjukt glad och avtrubbad redan innan. Efter jag rökte pipan så vart det typ som någon drog ut proppen till verkligheten. Det var kaos och jag satt och garvade hysteriskt och fattade nada.
Mattan brevid mig morfades till en kvinnlig varelse och det var som att jag var ute och åkte på någon hög våg i ett stormigt hav, resten kan jag nog inte förklara.

Jaa du jag skulle nog inte blanda dmt med nån annan hallucniogen i alla fall och det här blir nog det sista inlägget från mig i denna tråd.
Citera
2010-10-25, 20:44
Medlem
Serdumånens avatar
Citat:

Dmt och syra skulle jag gärna kunna testa då jag har hört att det är en bra kombination.

Juste, jag fick något man skulle lägga under sitt dmt i pipan för att det skulle slå bättre. Såg ut som bruna små kvistar. Någon som vet vad det kan ha varit?

Någon MAOI kanske. Sen fattar jag inte varför du skriver att man inte kan få ut något av DMT om man blandar, dummaste jag hört.

DMT och syra är en ok kombination, lättare att bryta igenom blir det iaf. Sen är DMT som mycket annat i livet individuellt. Vissa gillar DMT rent andra gillar att blanda det med allt från ibogain till cannabis.
Citera
2010-10-25, 22:36
Medlem
TheSpacePopes avatar
Citat:

Jag kan inte så mycket om Kratom, men visst binder någon/några av dess alkaloider till opioidreceptorer i hjärnan? Vilka effekter får man mer ut utav Kratom annars menar du? Har aldrig hört att det skulle finnas någon centralstimulerande effekt eller liknande i Kratom. Men jag kan ha fel.

Det är möjligt. Jag har dock lite svårt att relatera till det eftersom jag väldigt sällan kommer ihåg någonting alls ifrån mina drömmar.

Citat:
Ursprungligen postat av stoffeboyi
Det känner jag igen!! Riktigt härlig känsla att "vara tillbaka" där.

Hehe jaa! Det känns helt underbart att bara kunna fortsätta exakt där man avslutade sin förra tripp. Iaf när den förra trippen var en bra, givande sådan, vilket jag måste säga att de flesta DMT-trippar är. Jag undrar vilka mekanismer som ligger bakom detta fenomen. Min hypotes skulle vara en försvarsmekanism som "stängs av" varje gång man trippar. Vad tror du?
Citera
2010-10-25, 22:54
Medlem
Corvs avatar
Citat:
Jag kan inte så mycket om Kratom, men visst binder någon/några av dess alkaloider till opioidreceptorer i hjärnan? Vilka effekter får man mer ut utav Kratom annars menar du? Har aldrig hört att det skulle finnas någon centralstimulerande effekt eller liknande i Kratom. Men jag kan ha fel.

Det är möjligt. Jag har dock lite svårt att relatera till det eftersom jag väldigt sällan kommer ihåg någonting alls ifrån mina drömmar.
Jo, som jag skrev tidigare så stämmer det. En alkaloid har även en viss noradrenerg affinitet vill jag minnas.. Jag orkar inte leta reda på någon vettigare källa än wikipedia för tillfället, men artikeln där håller då med mig iaf.
Citera
2010-10-26, 00:19
Medlem
TheSpacePopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corv
Jo, som jag skrev tidigare så stämmer det. En alkaloid har även en viss noradrenerg affinitet vill jag minnas.. Jag orkar inte leta reda på någon vettigare källa än wikipedia för tillfället, men artikeln där håller då med mig iaf.

Lite som tramadol då alltså?

Håller på att extrahera DMT nu, för egen användning (inga pms tack), och har stött på ett problem.
Gjorde 3 "pulls". Första fick jag ingenting på, antagligen pga att jag blandade heptanet för dåligt med lösningen, för på pull två och tre fick jag ut ganska mycket på. Nu skulle jag göra en pull till, men nu vill inte heptanet separera ordentligt ifrån lösningen. Heptanet lägger sig på ytan, men den är ljusbrun istället för vit/ljusgul/gul. Vad kan jag göra åt detta problemet? Och vad orsakade det?

Vågar inte experimentera mig fram just nu, så jag hoppas att jag kan få lite hjälp här. Har inte lust att gå miste om allt DMT som är kvar för att jag klantar till mig på något sätt.
Citera
2010-10-26, 08:08
Medlem
Corvs avatar
Citat:
Mnjae, lite kan man väl säga, fast farmakologin är väl rätt annorlunda egentligen..

Vad har ni för erfarenheter av musik under DMT-rus?

Edit:Alltså jag hör reklamslingan från futurama med "Theeee spacepope" i huvudet länge varje gång efter att jag har sett ditt nick.
Senast redigerad av Corv 2010-10-26 kl. 08:11.
Citera
2010-10-26, 11:10
Medlem
Serdumånens avatar
Citat:

Håller på att extrahera DMT nu, för egen användning (inga pms tack), och har stött på ett problem.
Gjorde 3 "pulls". Första fick jag ingenting på, antagligen pga att jag blandade heptanet för dåligt med lösningen, för på pull två och tre fick jag ut ganska mycket på. Nu skulle jag göra en pull till, men nu vill inte heptanet separera ordentligt ifrån lösningen. Heptanet lägger sig på ytan, men den är ljusbrun istället för vit/ljusgul/gul. Vad kan jag göra åt detta problemet? Och vad orsakade det?

Vågar inte experimentera mig fram just nu, så jag hoppas att jag kan få lite hjälp här. Har inte lust att gå miste om allt DMT som är kvar för att jag klantar till mig på något sätt.

Låter som du kör STB? Försök göra en A/B tvätt på antingen hela satsen eller enbart på det bruna du dragit upp. Tillsätt vinäger för att göra lösningen sur, skaka till det löser sig. Efter det kan du tillsätta mer kaustiksoda, eller använda bikarbonat etc.

Annars kan det i vissa fall också funka genom att du tvättar DMT't några gånger med ditt lösningsmedel. Dvs du drar upp det bruna lösningsmedlet och lägger det i ett shotglas eller vad du använder, sen använder du varmt lösningsmedel och hoppas på att det bruna lägger sig på bottnen. Förhoppningsvis efter 2-3 reningar går det kanske från brunt till gult, vilket är trevligare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in