Placha!
*Bara jag som får yrsel? en extremt hög ton/pip blir tokig på det fast den varar 20 minuter efter intaget. ?
Nej, det är inte enbart du! Att få hela ens normala tredimensionella verklighet bortsliten på ett par sekunder, för att sedan ersättas med någonting helt obeskrivligt kan medföra viss yrsel! Med erfarenhet blir det lättare att hantera, speciellt de där övergångarna till och från hyperspace.
Tonen/pipet/tjutandet är även ganska vanligt förekommande. Det ljud jag hör börjar lågfrekvent och stiger i både intensitet och frekvens när jag närmar mig hyperspace. En del kallar detta för "carrier wave/tune", den bärsignal som sinnet rider på till DMT-riket, hyperspace, när man bryter igenom.
*Bara jag som får för mig att jag får andnings stop och glömmer att andas ?
Vanligt, vanligt! Inandning av stora mängder DMT (>20mg eller så) brukar generera en "klump" eller en allmänt underlig känsla i halsen för mig och för många andra. Med detta följer även vissa svårigheter med att hantera sin andning. Speciellt klurigt är det för mig att komma ihåg hur man andas, om man behöver andas och jag kan ha lätt för att tro att jag har dragit mitt sista andetag.
Detta är inte reellt. En sitter kan informera dig om att du tar en del underliga andetag, utstöter konstiga ljud, osv när du är påverkad av DMT, men detta är vanligtvis helt ofarligt. Din hälsa står inte på spel, om du trots allt skulle sluta andas så skulle du svimma. Skulle du svimma så skulle din andning fungera per automatik.
*och har någon prövat att köra på en 120mg uppåt tripp någon gång? är lite orolig för överdos på den fronten.?
Dosering, dosering. Dosering.
När det kommer till att vaporisera DMT är detta begrepp lite lurigt. När jag påbörjade mina experiment så förstod jag inte varför jag inte bröt igenom. Jag försökte hela tiden, men blev alltid lämnad vi krysantemumet trots dosering på >60mg i maskinen.
Bryter man inte igenom så beror det på så mycket mer än vilken dos som finns tillgänglig. Visserligen behövs givetvis en viss dosering, men viktigare är att du verkligen tar tre stycken stora bloss och håller dessa inne länge. Det är lätt att rationalisera att det är slut eller tillräckligt redan när verkligheten börjar glida ur händerna och fragmenteras ur sinnena efter två bloss, men vill man bryta igenom så ska man alltid sikta på tre stycken rediga bloss.
Utöver detta så är tiden viktigt. Efter 15 sekunder blåses inte mycket DMT ut, men efter tio sekunder kommer en del. Fem sekunder räcker inte, ty där har majoriteten inte fått en chans att fästa. 15 sekunder kan vara jobbigt då det innebär att tre bloss tar ungefär en hel minut (och vid det laget är verkligheten inte kvar..). Tio hela klockade sekunder är en bra medelväg.
Dessutom handlar en hel del om att bli redo och att våga ta steget. Mycket av motståndet till hyperspace beror på att du är rädd, trots att du medvetet vill så kan du undermedvetet trycka emot. Erfarenhet gör att alverna bjuder in en förr eller senare, om man bara försöker helhjärtat.
En dos större än den som krävs till hyperspace kommer enbart att snabba upp allting till den grad att du kan dra ännu mindre information ur det hela. Det är helt enkelt meningslöst. Önskar man ta sig djupare rekommenderar jag vaporisering av MAOI-hämmare strax innan, speciellt den ifrån FV. MAOI potentierar och förlänger en hel del, måste upplevas. En lättare potentiator av DMT är teobromin, vilket finns i kakao.
*Bara jag som går hela strupen fylld med slem som jag måste hosta och/eller senare spy ut för att få loss den=/?
Detta löses med fysisk härdning av luftvägarna. Börja rök piptobak eller cannabis. Alternativt så experimenterar du med DMT oftare. Bruk av bisolvon i förebyggande syfte fungerar till en viss del, men en möjlig interaktion är alltid oerhört svår att förutsäga för dessa ovanliga droger och läkemedel.
*Bara jag som kan tänka klart under ruset?. minns min första tripp som är den mest intensiva hittills och jag låg och funderade på roliga saker som jag gillar att filosofera om när man är svampad.(enligt många trippraporter så får jag en känsla utav att många släpper kontakten med verkligheten och dom fysiska grundlagarna).
Så länge man inte har doserat överdrivet mycket så att allting går för snabbt brukar det kännas mycket nyktert att vara besökare i DMT-riket. För mig är det först efteråt, på tillbakagången när jag upptäcker verkligheten som jag inser hur primitivt det är med en fix spatial miljö med tre stabila dimensioner, och hur galet ofattbart orealistiskt omöjligt det jag just upplevde var. Det är inte ens tillräckligt vettigt för att få vara ett minne, och hjärnan börjar dra upp det med roten bara sekunder/minuter efteråt. Det var som inte tillgängligt under påverkan.
*Hur länge kan man ha dmt i sin kristall form innan den blir dålig eller till och med kanske giftig =(?
AKTA IFRÅN LJUS (SÄRSKILT SOL), VÄRME (SÄRSKILT >25C) SAMT SYRE (ANVÄND DUBBEL/TRIPPEL-INSLUTNING)!
DMT är en tryptamin, det vill säga en
amin (innehåller kväve och har ensama elektronpar). Aminer kan oxidera till den så kallade
N-oxiden med hjälp av syre, värme och strålning. Reaktionen går betydligt fortare i en varm och syrerik miljö.
Det fina med denna
N,N-Dimetyltrytamin N-Oxid som bildas är att den är psykoaktiv i stil med aminen den bildades ur. Den är dock annorlunda. På vilket sätt får du ta reda på själv. Fysikaliskt sett är aminoxiden en gul-orange-röd olja som ansamlas på botten av bägare som innehåller DMT i ett lösningsmedel med tiden (polär löslighet istället för DMTs opolära), samt missfärgar kristalliserat DMT. Först blir det gult, sen orange samt mer vaxliknande och flytande.
En viss halt av oxidinnehåll kan faktiskt vara fördelaktigt, det upplevs ofta som en mjukare, lenare och en mer guidad tripp. För mycket och det kan kännas dysforiskt om man inte är van. Oxiden går att reducera tillbaka till aminen genom en reaktion i sur miljö (ex. HCl pH 2-3) med ett överskott av zinkpulver i någon timma, så ingenting förloras egentligen vid kontrollerad oxidering.
Önskar du fullgott skydd mot oxidering (det är faktiskt irriterande ibland att ens vita kristaller har blivit gula), så rekommenderar jag att du saltar ut fribasen som fumaratsaltet av DMT (mha fumarsyra). Detta salt är extremt stabilt, ej vaxigt, mycket kristallint (fina vaxigt kristaller) och faktiskt bättre än fribasen på alla sätt, förutom ur en vaporiseringssynpunkt. Salterna går inte att förånga utan sönderfall. DMT-fumarat är dock perfekt för förvaring och oralt/nasalt/rektalt/sublingualt/intravenöst/intramuskulärt/subkutant/transdermalt bruk.
*Vad är eran setting när ni väl kör =)? för mig är det en nybäddad säng som gäller med ett glas tranbärs dricka/juice.
Speciellt rum, tömd blåsa, vattenglas till hand, vän som sitter med och en stor mental förberedelse.
Jag rekommenderar att ni som börjar använda DMT skapar traditioner och ritualer. Dessa små företeelser, hur meningslösa de än kan vara ur en objektiv synpunkt, älskas av DMT och ditt subjektiva undermedvetna. Tänd en speciell rökelse varje gång, ta med en sentimental pryl vid varje inträde, eller något liknande.
Antar inte att man klarar man att gå ut och gå en sväng på det också? eller är det något man måste känna för ifall man vågar. gillar att utforska naturen med tanken att man har kommit närmare den när man har tagit ett utav dess djupaste hemliga örter/växter.
Jag har upplevt lägre doser i skog och annan fin svensk natur. 20-30mg rekommenderar jag att du laddar upp, och sedan tar du 1-2 rediga bloss till att börja med, och letar dig försiktigt runt. Det går ut så fort att det vanligtvis är väldigt säkert, men ha med en sitter, om inte annat så känns det i alla fall bättre. Speciellt intressant är det att DMT verkar öka gradomfånget och dimensionerna som verkligheten upplevs med. Jag kan svära på att det gick mer än 360 grader på en cirkel när jag var klar med maskinen utomhus..