2009-04-02, 11:45
Medlem
Beelzebob, Om man har ångest och är ängsligt lagd så kan nog DMT vara ganska jobbigt på flera sätt. T ex tror jag att den starka upplevelsen då lättare kan ge upphov till posttraumatisktstress-syndrom. Många upplever även problem med att integrera upplevelsen i sitt "vanliga" liv vilket kan ge upphov till ångest, uppgivenhet eller overklighetskänslor.

Å andra sidan är det nog ganska ovanligt att helt ångra en DMT-upplevelse. Ungefär som att det är ovanligt att ångra att man blivit född.
Citera
2009-04-02, 20:35
Medlem
Crunchies avatar
Herregud.

Måste man vara värsta kemisten för att utvinna DMT? Läste några guider och för nån som inte har rört en pipett sen kemilabben i nian ser det lite avskräckande ut
Citera
2009-04-03, 04:07
Medlem
Extroversions avatar
Om det inte länkats ännu låter jag Joe Rogan och gudfadern själv: Terrence McKenna förklara DMT ruset:

Joe Rogan: http://www.youtube.com/watch?v=pYNaDcYGaeI
Terrence: http://www.youtube.com/watch?v=rKOO-VB_yts

Absolut rekommenderat att lyssna på Terrence.
Citera
2009-04-03, 13:48
Medlem
Om det är nåt jag har svårt för så är det DMT-utläggningar av valfri überamerikan som alltid ska vara tvärsäker och super-duper-extra-everything hela tiden. Terence Mckenna är däremot rätt snillrik ibland.
Citera
2009-04-03, 17:18
Medlem
JonBenets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddim
Om det är nåt jag har svårt för så är det DMT-utläggningar av valfri überamerikan som alltid ska vara tvärsäker och super-duper-extra-everything hela tiden. Terence Mckenna är däremot rätt snillrik ibland.
Ja, Joe Rogan t.ex.

Finns ju också teorier om det DMT Mckenna rökte första gången. Pga att det var orange (eller rött) tror vissa att det var det mystiska jungle spice.

http://www.dmt-nexus.com/forum/Default.aspx?g=posts&t=1115
Citera
2009-04-04, 00:40
Medlem
Extroversions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JonBenet
Ja, Joe Rogan t.ex.

Finns ju också teorier om det DMT Mckenna rökte första gången. Pga att det var orange (eller rött) tror vissa att det var det mystiska jungle spice.

Kan vara så att han den första gången fick det, men han har beskrivit vid många tillfällen att han tagit DMT upprepade gånger, han beskriver röken, effekterna och kristallerna bland annat. Vid något tillfälle talar han om utvinning så vi kan vara säkra på att han tagit det.
Citera
2009-04-05, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JonBenet
Ja, Joe Rogan t.ex.

Jungle Spice är väl egentligen mer eller mindre förorenat DMT?? Det är ju inte så ofta som "rent" nn-dmt är helt vitt (jo jag vet - RENT nn dmt är nog vitt, lycka till i labbet!). Brukar ju vara nån slags svagt gulaktig ton... [edit] Nej jag tar tillbaks det jag sa. Så verkar det inte ligga till. Har läst igenom lite på nexus.

Beskrivningarna som Mckenna ger stämmer väl in på otaliga andra fallbeskrivningar om DMT-trippar. Bara det att han har berättandets gåva och lyckas sätta fingret på något som dom flesta inte riktigt lyckas med.
Senast redigerad av Riddim 2009-04-05 kl. 16:00.
Citera
2009-04-07, 16:15
Medlem
Ett tips:
Om det är nån som ska läsa Rick Strassmans bok om DMT i PDF format men tycker engelskan är för svår så finns googles översättning ni kan googla fram så blir allt mycket enklare
Citera
2009-04-08, 00:38
Medlem
Sandozs avatar
Tar Strassman upp något kring DMT's moderna historia i sin bok? Jag undrar vad Manske sysslade med för forskning när han syntetiserade det 1931? Då utan att inse vad det var för något? Var det han eller brasilianaren femton år senare som gav det namnet Nigerine, det står lite olika på de källor jag läst, och varifrån fick han det namnet? Vad är LD50 på DMT egentligen, hur höga doser har det experimenterats med?
Citera
2009-04-08, 04:00
Medlem
t0rsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riddim
Många upplever även problem med att integrera upplevelsen i sitt "vanliga" liv vilket kan ge upphov till ångest, uppgivenhet eller overklighetskänslor.

Å andra sidan är det nog ganska ovanligt att helt ångra en DMT-upplevelse. Ungefär som att det är ovanligt att ångra att man blivit född.

På vilket sätt är en dmt-upplevelse svår att integrera i sitt vanliga liv?
Citera
2009-04-08, 08:42
Medlem
FroXies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av t0rsk
På vilket sätt är en dmt-upplevelse svår att integrera i sitt vanliga liv?
Antar att han menar att endel människor inte klarar av att acceptera en tripp då det kan upplevas som hela ens livs principer och fysiklagar motbevisas(?) när man trippar.
Citera
2009-04-08, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FroXie
Antar att han menar att endel människor inte klarar av att acceptera en tripp då det kan upplevas som hela ens livs principer och fysiklagar motbevisas(?) när man trippar.

Ja ungefär så. Det kan vara jobbigt för vissa att öppna Pandoras ask och inte kunna stänga den igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in