2009-01-10, 14:25
Medlem
Byxors avatar
Tack för svaren allihop. Jodå, jag har trippat en hel del, ville bar veta de mest grundläggande prylarna. Jag har inte för avsikt att kasta mig in i något okänt territorium utan att först ha tagit reda på så mycket fakta om möjligt. Därav att jag frågar lite lätt.
Det där att man fortfarande är sig själv tycker jag låter skönt, men att man sen kanske hamnar i en värld man inte vll vara i, men jag gillar inte känslar av att förlora mig själv riktigt.

Som sagt, tack för svaren! Ska forska vidare och testa någon gång i framtiden. Man lever ju bara en gång

Ha det magiskt!
Citera
2009-01-11, 21:06
Medlem
Sleazebags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byxor
Det där att man fortfarande är sig själv tycker jag låter skönt, men att man sen kanske hamnar i en värld man inte vll vara i, men jag gillar inte känslar av att förlora mig själv riktigt.

Då gör du nog bäst i att inte satsa någon större mängd i vaporizer åtminstonde, för enligt mig kan det då bli minst sagt svårt att komma ihåg att man överhuvudtaget någonsin existerat eller vad och var man varit.
Kanske måttliga orala doser lämpar sig bäst, alternativt att du lägger några mg i en spliff, det kan bli rätt intressant utan att det är tal om en fullständig avfärd från vår atmosfär.
Citera
2009-01-12, 14:01
Medlem
UpMagiCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UZIdoesIT
Jag har brukat en del hallucinogena droger när jag var yngre (LSD/shrooms + salvia) men totalt tappat intresset för dom.

P.g.a allt för mycket kemiska droger tvivlar jag starkt på att jag skulle palla en tripp idag, men måste säga att efter att ha spenderat typ hela kvällen framför youtube lyssnandes på intervjuver med Terence McKenna och Joe Rogan, samt sett en jävligt intressant dokumentär om shamaner i Ecuador som använder sig av detta så blev jag i vart fall jävligt intresserad.

Det låter som nåt helt utöver det vanliga, även om jag personligen antagligen aldrig "hade landat" från en sån här upplevelse.

Så jag råder er att se denna dokumentär om ni nu inte redan sett den och har intresse för sånt här, dokumentären är i 5 delar på 10+ min.

Här är länken till del-nr: 1

http://www.youtube.com/watch?v=9NZpOXj6u78

Må väl!

Här är en annan intressant dokumentär från BBC

http://www.youtube.com/watch?v=DcEBJHpAVxg
Senast redigerad av UpMagiC 2009-01-12 kl. 14:25.
Citera
2009-01-12, 18:00
Medlem
Cathariasiss avatar
Citat:

Varför använder du då hallucinogener, vars främsta effekter är att man förlorar sig själv, och hamnar i en annan värld?
Citera
2009-01-12, 19:06
Medlem
Byxors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cathariasis
Varför använder du då hallucinogener, vars främsta effekter är att man förlorar sig själv, och hamnar i en annan värld?

Inte så, utan jag menade att helt förlora sin personlighet. Jag gillar att utforska mig själv, och att se en alternativ verklighet. Men de gånger jag varit nära att tappa fotfästet har det inte känts bra. Vet inte vad det handlar om, men jag är väl inte mogen för det steget ännu. Får se i framtiden som sagt.
Citera
2009-01-12, 21:08
Medlem
Cathariasiss avatar
Jag rekommenderar dig att tappa fotfästet. Det kanske är obehagligt, men det är värt besväret.
Citera
2009-01-12, 21:20
Bannlyst
tycker det är moget tänkt av dig..
Citera
2009-01-12, 23:26
Medlem
Byxors avatar
Citat:
Jag rekommenderar dig att tappa fotfästet. Det kanske är obehagligt, men det är värt besväret.

Jag har läst flertalet rapporter och berättelser om just detta, därför är jag lite sugen på att testa en starkare hallucinogen. Men jag vill som sagt känna att läget är bra för en sån upplevelse.

Det skall absolut upplevas innan jag dör, förhoppningsvis, men just nu så ska jag nog hålla mig på jorden ett litet tag till
Citera
2009-01-12, 23:53
Medlem
Cathariasiss avatar
Citat:
Jag har läst flertalet rapporter och berättelser om just detta, därför är jag lite sugen på att testa en starkare hallucinogen. Men jag vill som sagt känna att läget är bra för en sån upplevelse.

Det skall absolut upplevas innan jag dör, förhoppningsvis, men just nu så ska jag nog hålla mig på jorden ett litet tag till

Håll dig på jorden så länge du känner för det - Men den där riktigt trippade hallucinogenmagin sker först på högre doser - Och det är värt besväret.

Eftersom den dödliga dosen på LSD ligger på 40.000 gånger den aktiva dosen, så finns det ingen bra anledning att inte köra i sig tre, fyra, fem lappar samtidigt.

Släng i lite schysst röka på det också, rök det under peaken, och se för guds skull till att ha en bra sitter, bra set och setting, och schysst, trygg musik.

Kom ihåg att om du dör, så är det bara tillfälligt. Och om tiden stannar, så går det över senare. Om du råkar teleportera iväg, så kommer du tillbaka när effekten avtar.
Citera
2009-01-17, 21:51
Medlem
x-dreams avatar
Citat:
Grattis! Kör hårt, kom tillbaka säkert och berätta hur det gick!

För oss andra intresserade: Varifrån kommer barken - Så att man inte beställer någon impotent skit - och vilken tek extraherade du med?

100herbgalaxy/noman
Citera
2009-01-17, 22:09
Medlem
Sleazebags avatar
Citat:
Eftersom den dödliga dosen på LSD ligger på 40.000 gånger den aktiva dosen, så finns det ingen bra anledning att inte köra i sig tre, fyra, fem lappar samtidigt.

Ekonomisk kanske?
Fast det är ju individuellt att anse det som en bra anledning eller inte.
Ja, och att chansen verkar öka att man hamnar naken ute i samhället eftersom man genomskådat alla märkliga sociala konventioner och insett att kläder är ett onödigt påfund, händer trots allt lite titt som tätt när folk slår på stort och inte har någon nykter sitter med sig.
Citera
2009-01-18, 14:54
Medlem
Cathariasiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av x-dream
100herbgalaxy/noman

Ahaaa. Intressant! Då blir det nog en beställning eller två.

Pulver eller barkbitar? Tog frakten lång tid, och fick du bra yield?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in