2020-06-18, 19:36
Medlem
https://www.vk.se/2020-06-18/efter-b...grov-mordbrand

Någon som har någon info om detta? Mycket bränder på slutet i Umeå må jag säga.
2020-06-18, 19:43
Moderator
blomvattnares avatar
Lite citat:

Citat:
Det var vid 19-tiden den 1 maj som som räddningstjänsten och ambulansen fick rycka till ett flerfamiljshus på Himlastigen. En brand hade utbrutit i källaren och flera lägenheter rökskadades.

Ingen person kom till skada men flera av de boende tvingades ut på sina balkonger för att ta skydd från röken.

Polisen fattade snabbt misstankar om att branden var anlagd. Under torsdagen häktades en kvinna 35-årsåldern som på sannolika skäl misstänkt för grov mordbrand.
2020-06-18, 19:59
Medlem
Jag hoppas så innerligt att det är T som är häktad och att det finns bevis denna gången. Kanske blir denna gången hon faktiskt åker dit på ett kännbart straff.
2020-06-18, 19:59
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Det torde vara den kända pyromanen Terese Lindgren-Kvick som varit framme igen. Hon bor nämligen på Himlastigen i Umeå enligt Ratsit. Hoppas hon åker dit den här gången.

Hon förekommer i tråden nedan:

(FB) Anmälde sitt ex för grova mail/inlägg som hon själv gjort i hans namn (Skellefteå)
2020-06-18, 20:01
Medlem
Flexarn10s avatar
Är det en vänstervriden feminist till n älskare som är i farten i vänster ume
2020-06-18, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det torde vara den kända pyromanen Terese Lindgren-Kvick som varit framme igen. Hon bor nämligen på Himlastigen i Umeå enligt Ratsit. Hoppas hon åker dit den här gången.

Hon förekommer i tråden nedan:

(FB) Anmälde sitt ex för grova mail/inlägg som hon själv gjort i hans namn (Skellefteå)

Åldern stämmer ju bra in på kissetessan också. Hon fyller 34 i juli.
Senast redigerad av Teddy Picker 2020-06-18 kl. 20:05.
2020-06-18, 20:05
Medlem
En viss "kändis" skrev på sin fb i samband med branden att hon hade blivit "hotad" strax innan branden. Och hon var tydligen också den som larmade.
2020-06-18, 20:08
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teddy Picker
35-års åldern stämmer ju bra in på kissetessan också. Hon fyller 34 i juli.

Exakt. Case closed.

Direkt när jag såg att det inte gällde bilbränder, att det gällde allmänna utrymmen i ett flerfamiljshus plus att det var i Umeå, så mindes jag plötsligt tråden om henne. Och som vanligt torde det vara hon själv som ringt till SOS och anmält branden i ett försök att spela hjälte.

De hon inte tänkte på är att efter branden i Jörn har polisen haft ögonen på henne, så självklart tog de in henne när det återigen började brinna där hon bor. Jag hoppas verkligen de har bevis den här gången.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2020-06-18 kl. 20:11.
2020-06-18, 20:11
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturligt-urval
En viss "kändis" skrev på sin fb i samband med branden att hon hade blivit "hotad" strax innan branden. Och hon var tydligen också den som larmade.

Hon följer mönstret. Hittar på att hon blivit hotad. Hittar på att det är exet. Och det är så klart alltid hon som upptäcker bränder i hus där hon bor och ringer SOS.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Exakt. Case closed.

Direkt när jag såg att det inte gällde bilbränder, att det var allmänna utrymmen i ett flerfamiljshus plus att det var i Umeå, så mindes jag plötsligt tråden om henne. Och som vanligt torde det vara hon själv som ringt till SOS och anmält branden i ett försök att spela hjälte.

De hon inte tänkte på är att efter branden i Jörn har polisen haft ögonen på henne, så självklart tog de in henne när det återigen började brinna där hon bor. Jag hoppas verkligen de har bevis den här gången.

Rätt märkligt att bli häktad 1,5 månad efter branden. Tyder ju på att något bevis faktiskt finns.
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Åldern stämmer ju bra in på kissetessan också. Hon fyller 34 i juli.

Jag citerar dig från tråden om Kimpa:
Citat:
Tessan. Finns en stor tråd om henne här på FB men den är låst.
Jag har faktiskt begärt ut häktningsprotokollet så vi får se på måndag. Synd att det är långhelg nu bara.
2020-06-18, 20:13
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naturligt-urval
Rätt märkligt att bli häktad 1,5 månad efter branden. Tyder ju på att något bevis faktiskt finns.

Just det. Såg inte när branden varit. Trodde det var nu. Ja, då måste de ha nåt bevis. Men som vanligt blir det väl skyddstillsyn och samtal.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in