2020-06-18, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Jag citerar dig från tråden om Kimpa:
Som jag längtar till Måndag! Kan inte någon ringa häktet i Umeå och typ fråga om det är okej att komma förbi med en bok åt henne, bara så vi får veta om det är hon
2020-06-18, 20:31
Medlem
Man undrar ju varför hon har en sådan förkärlek till att tutta eld på saker
2020-06-18, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teddy Picker
Man undrar ju varför hon har en sådan förkärlek till att tutta eld på saker

En tjej där uppe i bekantskapskretsen räddade sin mamma när deras hus brann om jag inte minns fel.. Hon blev utnämnd till hjälte och det gillade inte T. Sen dess har dom fått ta emot hot och dylikt från T och T har tuttat på saker så att hon kan ringa in och anmäla och bli hjälte hon med. Kan va en anledning iaf.
2020-06-18, 20:55
Medlem
hum.by.666s avatar
Hon startade bränder redan i skolan, bl.a i gymnastiksalen på Ålidhemskolan. Hon hittar på satyg och skyller sedan på andra, just nu är det Malin och Fanny som påstås ha hotat sätta eld på huset hon bor i. Mer likes på fejjan blir det, för hennes vänner tror blint på henne, hon vill få andra tro att hon är utsatt för både det ena och det andra. Umeås egen dramaqueen med andra ord.
2020-06-18, 20:57
Medlem
T har tydligen inte varit tillgänglig på telefon etc sen i måndags. Vilken slump
2020-06-18, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hum.by.666
Hon startade bränder redan i skolan, bl.a i gymnastiksalen på Ålidhemskolan. Hon hittar på satyg och skyller sedan på andra, just nu är det Malin och Fanny som påstås ha hotat sätta eld på huset hon bor i. Mer likes på fejjan blir det, för hennes vänner tror blint på henne, hon vill få andra tro att hon är utsatt för både det ena och det andra. Umeås egen dramaqueen med andra ord.

Just det ja! Det hade jag glömt att det började ännu tidigare än så. Snart dags att läsa gamla tråden bara för att uppdatera mig själv.
2020-06-18, 21:01
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tusen
T har tydligen inte varit tillgänglig på telefon etc sen i måndags. Vilken slump

Vem är din källa? Någon "sannvän"?
2020-06-18, 21:14
Medlem
Spritnotas avatar
Startade branden bakom en dörr som kräver nyckel?

Det jag undrar är vilka indicier som kan finnas i FUPen.

Hoppas förstås kriminaltekniker gjorde en undersökning där de letat igenom varje centimeter efter fingeravtryck och DNA, att alla andra boende i huset har vattentäta alibin och att inget är lämnat åt slumpen så att det finns material till en fällande dom.

Då den vi i tråden misstänker är MGM så finns tidigare misstankar om att det är en återfallsförbrytare på området pyromani, och att "misstänkt MGM" saknar förmåga att bedöma konsekveserna av en okontrollerbar brand i ett flerfamiljshus och att slumpen avgjort att inget dött.
2020-06-18, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flexarn10
Är det en vänstervriden feminist till n älskare som är i farten i vänster ume

haha nä, denna donna gillar att skylla sina sat tyg på invandrare för att de lätt blir syndabockar, och kallar folk rasistiska tillmälen (i andras namn) fastän hennes egna barn är av blandad härkomst
2020-06-18, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Startade branden bakom en dörr som kräver nyckel?

Det jag undrar är vilka indicier som kan finnas i FUPen.

Hoppas förstås kriminaltekniker gjorde en undersökning där de letat igenom varje centimeter efter fingeravtryck och DNA, att alla andra boende i huset har vattentäta alibin och att inget är lämnat åt slumpen så att det finns material till en fällande dom.

Då den vi i tråden misstänker är MGM så finns tidigare misstankar om att det är en återfallsförbrytare på området pyromani, och att "misstänkt MGM" saknar förmåga att bedöma konsekveserna av en okontrollerbar brand i ett flerfamiljshus och att slumpen avgjort att inget dött.
Nå ja, hon har ju bränt ner ett hus i ett litet samhälle hon bodde i förut, som brann ner till grunden, en kvinna höll på att brinna inne men räddades av sin dotter som mordbrännaren T sedan trakasserade
2020-06-18, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tusen

Jäkligt spännande. Kul ned bra uppslutning på denna tråd som jag startade.

Finns det bild / Facebook /ålder på människan? Vet att det finns andra trådar om henne men kändes drygt att gå igenom allt.
2020-06-18, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Retepjohansson
Jäkligt spännande. Kul ned bra uppslutning på denna tråd som jag startade.

Finns det bild / Facebook /ålder på människan? Vet att det finns andra trådar om henne men kändes drygt att gå igenom allt.

https://www.facebook.com/*erese.lindgren.56

*=t

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in