Citat:
Ursprungligen postat av
KanelNalle
Jag kan inte förstå hur vuxna människor kan sitta och slänga all denna skit på ungdomarna och i synerlighet föraren.
Nu får ni väl för fan ge er! Vad gjorde ni i 16 års ålder,satt ni hemma och så fint såg Mellon med mamma & pappa medan ni tryckte i lördagsgodiset eller?!
När man är i tonåren/ungvuxen är man ute och "skapar minnen" som man ska kunna bära med sig genom livet. I den åldern är man fri i sinnet,man håller på att bryta sig lös från föräldrarna och man försöker sin plats i livet.
När jag var 16 år,vilket är mer än 20 år sedan,var jag också ute mitt i nätterna,festade och ljög för mina föräldrar om övernattningar hos kompisar när de försökte hålla mig hemma.
Och man får inte glömma att detta är/var BARN! BARN som var på väg att växa upp. De hade inte samma tänk som oss vuxna,glöm inte det!
Detta är inget annat en enormt tragisk händelse med ENBART offer.
Mitt hjärta är fyllt av sorg för alla inblandade och Ni har mitt varmaste deltagande.♡
Självklart är det så som du skriver, tragiskt. Jag har dock blivit så jävla avtrubbad själv efter att 9 personer avlidit på liknande sätt, personer i min vänskaps/bekantskapskrets. Plus då alla andra man läser om ett par tre gånger om året.
De är alla "epa eller moppe-ungdomar", de älskar fart, lägger alla sina pengar på sin epa eller en framtida bil. Istället för att gå med i en klubb och köra bana så är det endast öppen väg och hastigheter långt över det tillåtna som gäller.
De enda jag tycker synd om här är föräldrarna och de absolut närmsta.
Vänner de har kommer fortsätta att köra som idioter nästa helg igen, trots denna tragiska händelse.
Jag skiter fullständigt i att de inte respekterar sina egna liv, men att inte respektera andra medtrafikanter eller sina föräldrar borde vara skäl nog för inlåsning.
Sen kan man göra annat som 16-åring, jag testade också en massa skit, men jag höll mig borta från motorsnubbarna efter att en polare kört en 125a alldeles för fort, tappade kontrollen och rakt in i en massa träd. Motorcykeln låg 25 meter ut på en åker varifrån polaren låg med bruten käke och krossad panna mitt på vägen och chippade efter luft. Han överlevde precis.
Ett tiotal år senare körde en bekant en mc på en relativt öde väg utanför stan, beräknades att han körde i ca 230km/h när en äldre man kom och skulle korsa vägen. Båda avled på plats, den äldre mannens huvud slets av i kollisionen.
Så det är inte bara att "samla på sig minnen", man förstör mångas liv i slutändan.
Var ren tur att det inte var en annan bil med i denna olycka, trots tidpunkt. Och som sagt, tragisk händelse med så många döda och två allvarligt skadade, men jag känner ingen direkt empati för just dem.
Respekterar man inte hastigheten och fordonet så är motorintresse ett dumt vägval.
Precis som att det är dumt att bli klättrare om man inte respekterar berget och höjden.