Citat:
Ursprungligen postat av
Majspotatis
Min egen teori om hur avåkningen gått till. Grundad på att flertalet gånger tittat på filmen som någon la upp där spåren visas, samt egen mångårig omfattande bilkörning. Jag har ej studerat bilder på bilen (bara läst att det var en Audi), ej följt tråden, så sorry om exakt denna teori framlagts tidigare.
(text)
Någon som håller med?
Olyckligt alltihop, lider med de inblandade och anhöriga.
EDIT: Efter att ha sett MarreA:s bilder kan mitt RÖDA streck eventuellt istället vara vänster BAKhjul, men i övrigt vidhåller jag min teori, att bilen överstyrt av vägen.
Jag håller helt med, bilar som understyr kan snabbt kasta ut bakvagnen om de är tungt lastade, ett gupp kan även ändra fjädringsegenskaperna och i kombination med tung last i baksätet är det livsfarligt att pressa en bil i hög fart.
Sådan erfarenhet får man tyvärr efter många år bakom ratten, har själv varit yrkeschaufför och nog har det gått fort ibland.
Sedan angående skuld och att skämma ut avlidna och svårt skadade. Att föraren gjort fel är en diskussion, den är ju ofrånkomlig och kanske hjälper den till att stoppa en till likadan olycka i bästa fall.
Men avlidna ska man inte tala illa om, de som ligger och endast har gjort den dumheten att de åkt i en bil där föraren kört för fort ska näppeligen anklagas för än det ena än det andra, de är barn. Alla är inte som du själv så anklaga inte eller peka finger.
Något annat som kommer med åren är erfarenheten av att stå där och tända ljus för avlidna vänner och familjemedlemmar vid vägkanten, särskilt för oss äldre var det ofta det hände. Må sannolikheten ge vid handen att ni slipper stå där som jag har gjort. Blodspår, gråt och förtvivlan, den ändlösa tomheten, att stå där och behöva tömma en bil på tillhörigheter för att det behöver göras, fundera på om just ett visst kasettband eller en CD-skiva är viktig att spara, då den var den dödes favoritskiva, men fullt med blod på den, att hitta plånboken med alla foton i...
Tänk efter nu, jag blir lite känslosam, men jag menar bara, tänk efter. Det finns sådant som är viktigt och sådant som är oviktigt, och hur vilka spår de lagt på sociala medier hör inte hit mer än de som postat under och just före färden...