2022-05-19, 12:08
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
För länge sedan var den en klok människa som skrev något väldigt bra i denna tråd.

"Hur som helst en oerhört tragisk olycka och om tjejen klarar sig hoppas jag verkligen att anhöriga till dom omkomna stöttar henne. Det hade kunnat hända vem som helst.
Den utan skuld kastar första stenen."

Undrar om så skett?
Du trollar ganska bra ändå, det får man ge dig.
Citera
2022-05-19, 12:33
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Från och med nu kommer vi att utdela varning för de inlägg som innehåller gräl/personangrepp och för inlägg som försöker plantera osanningar i stil med att den ena eller andra var full, att någon förälder är alkoholist och så vidare.

/Moderator
Citera
2022-05-19, 15:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av boboboxbox
Du har ett bedrövligt sätt att argumentera på och är vårdslös med uppgifter.

Om du kan citera som du gör här ovan så bör man både berätta vem man citerar och såklart lägga in en länk.

Varsågod, jag gör jobbet åt dig:

(FB) Allvarlig trafikolycka utanför Sundsvall, fyra 16-åriga pojkar omkomna (2020-05-31)

Det aktuella inlägget gjordes när händelsen var lite mer än 12 timmar gammal och den fortfarande betraktades som en olycka.

Det spekulerades i om någon annan bil prejat dem av vägen, om en mötande bil tvingat dem ur spår, om det hade varit en tävling med annat fordon.

Faktum är att man inte ens visste vem som kört - somliga var övertygade att det var 14-åringen bakom ratten. Undrar om man ens hade hittat och hämtat in alla omkomna vid det dagset...?

Alltså, det som du bryter loss från sitt sammanhang och lägger upp nu, två år senare, på ett irrelevant vis har alltså en dåtida kringhistoria att ta hänsyn till, för att kunna tolkas i nutid.

Men framförallt: Lovisas eget agerande från dag 1 efter dödskraschen och fram till idag gör att ditt implicita och insinuanta påstående att anhöriga inte agerat tillräckligt förlåtande är bortom magstarkt.
Det är magvändande.

Du får du skärpa dig, läs inte in mer än jag skriver. Det var bra skrivet och lika sant idag.
Citera
2022-05-19, 15:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av boboboxbox
Varsågod: så här såg det ut i morse.

https://www.bildtagg.se/file/hjkw43vvltwbt6tjogq5mc

Tydligen tas det viss hänsyn till vad hatare tycker ändå.

Synd att hon inte är mer bekymrad över hur hennes agerande slår mot de efterlevande till offren.
Mycket bra av henne, men varför varför ska hon få så mycket hat, de som hatar borde fundera lite.
Citera
2022-05-19, 15:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vaxad
Flickan? Det är en 19 åring vi pratar om. Vad jag vet är det en vuxen kvinna. En vuxen person skall givetvis ta ansvar för sina handlingar.

Nu lekte den här "flickan" med 5 barns liv genom att köra 200km/h på en 70 väg. På fyllan.

Som sagt: straffskalan för grovt vållande till annans död är upp till 6 år. Vi har sett många män få fängelse i 2-3 år när de kört ihjäl en person. Lovisa har kört ihjäl fyra 16 åringar men får 2 månader i fängelse. Hur fan är det rimligt?

Antingen har du otroligt dåligt omdöme som sitter här och försvarar Lovisa i 140 inlägg, eller så är du partisk på något vis.

Lovisa är till 100% ansvarig för 4 barns död. Synd att hon inte straffas ordentligt för det också.

Jag har säkert missat massor i denna tråd, men jag vill iallafall minnas att i början så nämndes inget om alkohol för L, när kom den information fram?
Citera
2022-05-19, 17:18
Medlem
Vargiveums avatar
Citat:
Jag har säkert missat massor i denna tråd, men jag vill iallafall minnas att i början så nämndes inget om alkohol för L, när kom den information fram?

Nej, alkohol/fylla har det aldrig varit tal om på rättegången eller i pressen. Det är ett påhitt som uppkommit nu.
Citera
2022-05-19, 18:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vargiveum
Nej, alkohol/fylla har det aldrig varit tal om på rättegången eller i pressen. Det är ett påhitt som uppkommit nu.
Skönt att höra men otroligt trist att se hur några få piskar upp en vansinnig hatstämning mot L, klart alla kanske inte älskar henne osv men det rättfärdigar inte detta enorma hat och rena lögner.

Hoppas moderatorerna reagerar på dessa lögner.
Citera
2022-05-19, 18:50
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Skönt att höra men otroligt trist att se hur några få piskar upp en vansinnig hatstämning mot L, klart alla kanske inte älskar henne osv men det rättfärdigar inte detta enorma hat och rena lögner.

Hoppas moderatorerna reagerar på dessa lögner.

Möjligt att det var en miss gällande fylla. Inte som att det gör saken bättre för Lovisa? Fyllan hade varit en bra ursäkt om något. Nu har hon alltså helt nykter kört ihjäl 4 ungdomar på 16 år. Helt otroligt.

Vi får väl alla hoppas att HD skärper till straffet ordentligt åtminstone. 5-6 år i finkan är helt klart rimligt när man kör ihjäl 4 st 16 åringar. Egentligen hade jag personligen gärna sett 10-15 år men det finns ju tyvärr inte på straffskalan i vårat veka Sverige.

Låt nu rättvisan segra.
Senast redigerad av Vaxad 2022-05-19 kl. 18:52.
Citera
2022-05-19, 19:00
Medlem
Någon här skulle behöva lära sig förstå skillnaden mellan hat och krav på juridisk rättvisa.

Om någon skulle få för sig att söka upp L för att ta lagen i egna händer, då vore det ett utslag av hat. Att däremot begära rimliga juridiska påföljder för av L begångna brott, som står i proportion till brottens natur och deras synnerligen allvarliga konsekvenser, är en helt annan sak!
Citera
2022-05-19, 19:01
Bannlyst
Citat:
Möjligt att det var en miss gällande fylla. Inte som att det gör saken bättre för Lovisa? Fyllan hade varit en bra ursäkt om något. Nu har hon alltså helt nykter kört ihjäl 4 ungdomar på 16 år. Helt otroligt.

Vi får väl alla hoppas att HD skärper till straffet ordentligt åtminstone. 5-6 år i finkan är helt klart rimligt när man kör ihjäl 4 st 16 åringar. Egentligen hade jag personligen gärna sett 10-15 år men det finns ju tyvärr inte på straffskalan i vårat veka Sverige.

Låt nu rättvisan segra.
En miss en miss, hur kan du kalla en ren lögn i ett ärende du anser dig ha rätt att utkräva straff för en liten tjej och hata som en idiot för en miss
Citera
2022-05-19, 19:08
Medlem
Vaxads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syltgurka
Någon här skulle behöva lära sig förstå skillnaden mellan hat och krav på juridisk rättvisa.

Om någon skulle få för sig att söka upp L för att ta lagen i egna händer, då vore det ett utslag av hat. Att däremot begära rimliga juridiska påföljder för av L begångna brott, som står i proportion till brottens natur och deras synnerligen allvarliga konsekvenser, är en helt annan sak!

Precis. Det har ingenting med hat att göra.

Förhoppningsvis blir det ett lite mer kännbart straff i HD. Då kanske Lovisa får lära sig att ta åtminstone lite ansvar för sina handlingar.

Det verkar onekligen inte riktigt gått in i den sidan att Lovisa gjort något fel....
Citera
2022-05-19, 19:12
Bannlyst
Citat:
Precis. Det har ingenting med hat att göra.

Förhoppningsvis blir det ett lite mer kännbart straff i HD. Då kanske Lovisa får lära sig att ta åtminstone lite ansvar för sina handlingar.

Det verkar onekligen inte riktigt gått in i den sidan att Lovisa gjort något fel....

Ni är ena riktiga paragrafryttare och ordningsmän, tom anser att det ni bedriver INTE är hat, ni är helsjuka av hat.

Ert hat riskerar att förpesta erat liv framöver kanske för all framtid om ni inte släpper detta nu.

move on.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in