Citat:
Rödgråtna, hulkande, o- eller mycket sparsamt målade, oömt klädda tillbaka på olycksplatsen - "mediekåta"?
Du har annorlunda glasögon på dig när du läser än mig, så mycket är klart.
Jag ser kvinnor som fortfarande delvis är i chock, men som försöker rädda sig kvar i livet med två kryckor.
1. Att någon hålls ansvarig för det som skett.
2. Att upplysa och försöka förhindra att fler föräldrar tvingas genomlida samma sak.
Tillräckligt starka anledningar att gå ut i media i min bok, helt klart.
Det är också helt klart att Lovisas advokat retat gallfeber på mammorna.
Hans otroligt tafatta försök att tweaka opinionen redan innan det ens är fastställt att det ens blir någon rättegång har sannerligen varit något som fungerat som bränsle på något som kanske bara låg och pyrde innan.
Ett till, ur Aftonbladets uppslag om mammorna:
Som det känns nu är advokaten Burvall en ärkesopa och den främsta garanten för att det verkligen blir en rättegång.
Jag misstänker att hans uttalanden kan ha varit katalysatorn som fått mammorna att gå samman för att berätta sin historia.
En av mammorna i reportaget summerar det hela så bra:
"Från början såg jag detta som en tragisk olycka, men nu..."
Du har annorlunda glasögon på dig när du läser än mig, så mycket är klart.
Jag ser kvinnor som fortfarande delvis är i chock, men som försöker rädda sig kvar i livet med två kryckor.
1. Att någon hålls ansvarig för det som skett.
2. Att upplysa och försöka förhindra att fler föräldrar tvingas genomlida samma sak.
Tillräckligt starka anledningar att gå ut i media i min bok, helt klart.
Det är också helt klart att Lovisas advokat retat gallfeber på mammorna.
Hans otroligt tafatta försök att tweaka opinionen redan innan det ens är fastställt att det ens blir någon rättegång har sannerligen varit något som fungerat som bränsle på något som kanske bara låg och pyrde innan.
Ett till, ur Aftonbladets uppslag om mammorna:
Som det känns nu är advokaten Burvall en ärkesopa och den främsta garanten för att det verkligen blir en rättegång.
Jag misstänker att hans uttalanden kan ha varit katalysatorn som fått mammorna att gå samman för att berätta sin historia.
En av mammorna i reportaget summerar det hela så bra:
"Från början såg jag detta som en tragisk olycka, men nu..."
Mycket bra skrivet boboboxbox, tack för det. Att de här fyra mammorna öht står på benen är en gåta.
Det är helt uppenbart att advokaten ljuger, han kan inte ha missat att polisen gått ut med uppgifter om i vilken fart krockkuddarna löste ut och så vidare. Ingen bra början att avslöja att han endera är oärlig rakt igenom eller helt ointresserad av händelsen som berört så många människor så djupt. Nonchalant eller ignorant. Han har verkligen gjort L en björntjänst genom sina uttalanden.