Citat:
Såg nu på filmen att vid 18-19 sekunder in i filmen är hastigheten lägre och varvräknaren är ner mot 1000 varv sedan ökas farten och några skrev att hon växlar ner till 5an då dom är bakom den andra bilen, jag tror snarare att hon växlar upp till 5an från 4an för varvräknaren är upp mot 4000 innan man ser 3100-3200 och runt 150 just i slutet på klippet.
Omkörning av den andra bilen som skedde eller va man fler bilar som följdes åt, man ser inte att omkörning sker men så borde de varit om denna bil körde något så när laglig hastighet och dom va upp i 140-150.
Har samma utväxling i min bil som denna audi a4 och testade igår och enligt GPS så gick det 140 vid 3100 varv på 5an, ska kolla 4an vid tillfälle.
Ang hur man håller rätten så växlar dom flesta grepp under färd men personligen beror det även på vilken bil jag kör och vart man kör.
Omkörning av den andra bilen som skedde eller va man fler bilar som följdes åt, man ser inte att omkörning sker men så borde de varit om denna bil körde något så när laglig hastighet och dom va upp i 140-150.
Har samma utväxling i min bil som denna audi a4 och testade igår och enligt GPS så gick det 140 vid 3100 varv på 5an, ska kolla 4an vid tillfälle.
Ang hur man håller rätten så växlar dom flesta grepp under färd men personligen beror det även på vilken bil jag kör och vart man kör.
Just ja. Detta reagerade jag också på. Jag tycker det ser ut som att de kommer ur en svag kurva och att hon först växlar upp från 4:an till 5:an. Man kan inte se själva växlingen utan mer ana den.
Vid 0:17 har hon först högerhanden på ratten och jag tycker det ser ut som att hon ligger på 2500-3000 varv. Sekunden efter är varven nere i ca 1000 och jag tycker mig se en handrörelse som om att hon går från 4:an till 5:an. Sen tar hon bort handen från växelspaken för att kort därpå ta dit handen igen och då tycker jag det ser ut som att hon växlar upp igen till 6:an. Växlingen från 5:an till 6:an tycker jag syns rätt tydligt. Jag tycker också det syns tydligt att varvräknaren hoppar upp från ca 1000 varv till ca 3000 varv vid 0:20 då hon precis tagit tillbaka högerhanden efter att ha växlat upp till 6:an. Så tolkar jag det jag ser.
Om det är så som jag tolkar klippet så blir det ett än mer stöd för att bilen framför körde i ungefär samma hastighet. Skulle bilen framför ha körts i 70-80 så skulle Audin ha närmat sig den bilen rätt snabbt. Jag finner det inte rimligt att då accelerera ännu mer från en redan hög hastighet. Det sista vi ser är varvräknaren på dryga 3000 varv och hastighetsmätaren på mellan 150-160 km/h. Det er ut som 150 men betänk att vi ser hastighetsmätaren lite från sidan och då ser vi en något lägre hastighet än vad föraren ser. Vidare kan vi dra bort 6-7 km/h för att få den verkliga hastigheten då mätaren visar för mycket. Jag skulle gissa att den verkliga hastigheten det sista vi ser ligger precis strax under 150.