2020-06-04, 09:37
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Så du utesluter ett direkt förarfel vid körningen?

Nej det gör jag inte. Klart förarinnan brustit med sin vårdslöshet.
Borde bli av med körkortet för gott.

Enligt något tidigare inlägg sas det att hon sysslade med hästar och söker man på Google hittar man en blogg med hästbilder och nån Färilaplats. Antar att den karriären är över utan körkort.
Senast redigerad av Walla-walla-wincha 2020-06-04 kl. 09:39.
Citera
2020-06-04, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svennis7254
Varför är det oviktigt ??

Nog är detta kanske en anledning till att Olyckan hände, vet vi detta??
Tror du helt ärligt att hon somnat bakom ratten med 5 andra glada ungdomar i bilen ??
Citera
2020-06-04, 09:42
Medlem
Svennis7254s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dyngie
Tror du helt ärligt att hon somnat bakom ratten med 5 andra glada ungdomar i bilen ??

Hon kan ha nickat till, Vilket har hänt i tidigare sammanhang vid svåra olyckor
Citera
2020-06-04, 09:45
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Och? Varför är det så avgörande istället för alla andra tusen möjliga sätt att köra i diket?
Citera
2020-06-04, 09:50
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Citat:

Har förarinnan druckit alkohol är det fullt möjligt om ögonlocken blir tunga.
Citera
2020-06-04, 09:55
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
I alla fall begränsningar, ej kvällstid och natt körning tex
Nej, även yngre behöver körkort. Däremot kan gott polisen bli hårdare mot de som med flit balanserar på gränsen med epor som går i 70, kör med släckta ljus, låter bli att blinka eller fyller bilen med för många passagerare. Nu har man oturom man åker dit. Gör så att risken att åka dit ökar ordentligt.
Citera
2020-06-04, 10:00
Medlem
Citat:
Tror du verkligen hon nickat till med 5 glada ungdomar i bilen ??
Citera
2020-06-04, 10:05
Medlem
Svennis7254s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Och? Varför är det så avgörande istället för alla andra tusen möjliga sätt att köra i diket?

En Teori likväl som alla andra

Citat:
Tror du verkligen hon nickat till med 5 glada ungdomar i bilen ??

Inte omöjligt, man kan nicka till en halv sekund, och då är det kört

som jag skrev tidigare så är det många olyckor där förarna somnat, eller nickat till, har även hänt i fullsatta bussar med glada skrålande människor
Citera
2020-06-04, 10:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zypox
Har viss erfarenhet av det här själv, hade en respektive som blev ihjälkörd pga ett rattfyllo. Mina första tankar var inte att straffa rattfyllot utan tänka om jag varit där, hur hade det blivit då.
Kanske båda hade dött eller inte.
Jag kanske hade tjatat om bilbältet vederbörande inte hade på sig vid tillfället för olyckan.
Var min respektive en jävla idiot som inte hade bältet på sig? Hade det förändrat utgången?
Ska rattfyllot dö för att denne gjort ett ödesdigert beslut efter ett eget trauma och satt sig i bilen?
Vad hade rattfyllot råkat ut för, kanske mist sitt barn pga av sexualförbrytare och på fyllan helt tappat det och dumt nog satt sig i bilen för att uppsöka mördaren av sitt barn?

Jag har än idag inte en aning, det kanske var en återfallsförbrytare med många DUIs på sig.
Du låter som förre polischefen Dan Eliasson som bekymrade sig över en mördare: "vad har den stackarn upplevt i sitt liv som fick honom att göra detta hemska".

Det är precis den inställningen som gör att vi har så utbredd kriminalitet och ansvarslöshet i det här landet! Det skall ömmas och tröstas, daltas och bortförklaras. Jag förstår mig inte alls på ditt resonemang, hur du kan förlåta ett rattfyllo som dödade en anhörig.
Citera
2020-06-04, 10:19
Medlem
Citat:
En Teori likväl som alla andra

Inte omöjligt, man kan nicka till en halv sekund, och då är det kört

som jag skrev tidigare så är det många olyckor där förarna somnat, eller nickat till, har även hänt i fullsatta bussar med glada skrålande människor
Nämn en bussolycka där föraren somnat efter ha kört bussen under 30 minuter ? Längre tid tar det inte mellan Hassela och Sörfors, förmodligen kortare tid i den farten som bevisats..
Citera
2020-06-04, 10:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av P71
Du låter som förre polischefen Dan Eliasson som bekymrade sig över en mördare: "vad har den stackarn upplevt i sitt liv som fick honom att göra detta hemska".

Det är precis den inställningen som gör att vi har så utbredd kriminalitet och ansvarslöshet i det här landet! Det skall ömmas och tröstas, daltas och bortförklaras. Jag förstår mig inte alls på ditt resonemang, hur du kan förlåta ett rattfyllo som dödade en anhörig.

Jag har inte förlåtit det faktum att någon togs ifrån mig, jag reflekterar över situationen.
Personen är dömd av domstol. Orsaken till att jag nämner parentesen att man vet inte orsaken till handlandet.
Det rättfärdigar sällan handlandet heller.

Jag ursäktar inte heller en mördare som du påstår, var tydlig med att straff ska utdömas om så är fallet.

Det jag bad om var REFLEKTION över situationer, INGET annat.

Att jämställa det med min förlust tycker jag dock är respektlöst och personligt.
Ta det via PM om du har något vettigt att komma med
Citera
2020-06-04, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beitos
Som många skrivit... Om hon kraschade i 120 km/h så lär hon legat betydligt högre innan. I videon de själva postade körde hon i 150 km/h, så naturligtvis kan hon kört alltifrån 120-160 km/h eller nåt sånt.

Jag hyser hittills närmast noll empati för föraren (L*visa). Människor som henne borde aldrig få förekomma i trafiken, och det är positivt att vi slipper riskera träffa på henne under åtminstone den närmsta tiden. Extra illa att hon tämligen "nyss" (åtminstone för nåt år sedan, vissa påstår 2-3 veckor sedan) tagit körkort.

Håller med till fullo.

Finns bevis att hon kört 160 km/h innan olyckan.
Krockkuddarna löstes ut i 120 km/h.
70-väg.
5 minderåriga passagerare utan körkort i bilen, varav 4 utan bälte.

Ja, det går delvis ifrågasätta passagerarna. Men om jag varit förälder till någon av pojkarna hade jag varit fruktansvärt upprörd. Förstår inte hur folk kan känna empati för en förare som kör över 2x dubbla hastigheten på en 70-väg med 4 st. obältade passagerare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in