2020-06-05, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lugnochfinnutack
Är det inte familjen som sköter begravningsbyrå?

Nej inte alltid. När polisen ska handha döda använder de speciella firmor de har avtal med. Jag har en vän som har en sådan firma och han kör enbart för polisen.
Citera
2020-06-05, 15:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labanos
Fast Fonus har ett kontor i Stöde.

Det kan ändå vara så att polisen har avtal med Fonus Stockholm.
Citera
2020-06-05, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dyngie
Fonus finns i Sundsvall men deras huvudsäte är säkerligen Stockholm och därefter står även de som ägare, gäller samma sak för den bil jag har i tjänsten och det företag jag jobbar åt , säte i Stockholm men jag jobbar i Sundsvall och bor nära olyckplatsen så jag passerar denna plats varje dag jag jobbar , har gjort det i 12 år ...

Om du kör förbi där. Hur ser det egentligen ut där bilen hamnade? Går det att se hur den stod eller låg den på taket?
Hur fort kan man köra i "olyckssvängen"?
Senast redigerad av Lugnochfinnutack 2020-06-05 kl. 15:05.
Citera
2020-06-05, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Nej inte alltid. När polisen ska handha döda använder de speciella firmor de har avtal med. Jag har en vän som har en sådan firma och han kör enbart för polisen.

Men det gäller väl vid brott?
Citera
2020-06-05, 15:05
Medlem
Citat:
Är det inte familjen som sköter begravningsbyrå?
Nej, vid hämtning av avlidna personer vid typ olyckor så kontaktas väl jourhavande som då hämtar kroppen på platsen. Vilken begravningfirma som anlitas väljs i senare skede.
Citera
2020-06-05, 15:06
Medlem
Citat:
Men det gäller väl vid brott?

Det vet jag inte säkert. Men det kan handla om personer som hittas döda hemma. Där polisen inte vet vad som skett.
Det krävs vissa speciella saker och rutiner då polisen står som beställare.
Senast redigerad av arcenciels 2020-06-05 kl. 15:09.
Citera
2020-06-05, 15:13
Medlem
XXAs avatar
Citat:
Men du vet ju inte hur han såg ut när de hittade honom....

Har inte fått uppfattningen att han skulle varit utan armar och ben eller nåt sånt.
Citera
2020-06-05, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XXA
Säger ju vilken hög fart det handlade om att han flyger genom skiten utan att det stoppar upp kroppen.

Yes, drygt 30 m/s, det blir en våldsamt stor rörelseenergi som ska bromsar upp....
Citera
2020-06-05, 15:19
Medlem
XXAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Yes, drygt 30 m/s, det blir en våldsamt stor rörelseenergi som ska bromsar upp....

Fan, som att springa ett hundrameterslopp på under 4 sekunder Då är det godnatt.
Citera
2020-06-05, 15:27
Medlem
Citat:
Om du kör förbi där. Hur ser det egentligen ut där bilen hamnade? Går det att se hur den stod eller låg den på taket?
Såg inte hur bilen låg ,har bara sett det som visats i media. Kurvan är lite lurig, vet ej hur fort du kan köra där (har inte testat) beror nog vilken bil osv. Kan dock tänka mig att hon blivit lite fartblind för det är långa raksträckor innan olyckplatsen och mestadels utför så där har det nog gått undan och sedan när bilen kommer till aktuell plats så har hon kommit för långt ut av kraften i kurvan och sedan var det kört, men det är bara spekulationer ,, vad som helst kan ha hänt , har även sett vid ganska många tillfällen älg och rådjur så man vet ju inte om hon väjt för det..
Tragiskt det som hänt oavsett..
Citera
2020-06-05, 15:32
Medlem
Citat:
Eller så parkerade de bara där för det är mer plats för flera bilar än på andra sidan. En av killarna
hade flyttat från Stockholm men bodde nära olycksplatsen. Kanske familjen känner de på beggravningsbyrån sen tidigare eller så ska han begravas där.

Citat:
Fast du har helt rätt. Om de fick vänta på en bil från Stockholm så kanske han först togs upp när den kommit. Dörrarna kan varit åt det hållet för de visste att det stod journalister i närheten och fotade.

Citat:
Ursprungligen postat av Labanos
Han som var från Stockholm bodde i trakten (Stöde?) sedan flera år med sin familj. Att det står ägare (eller leasas av) Fonus Stockholm som uppgift på Mercedesen behöver inte betyda att den är stationerad där, den kan lika gärna höra till Fonus i Stöde eller annan ort i området. Fonus har sitt säte i Stockholm så därför står troligen alla deras bilar registrerade med dom uppgifterna.

Citat:
Ursprungligen postat av Dyngie
Fonus finns i Sundsvall men deras huvudsäte är säkerligen Stockholm och därefter står även de som ägare, gäller samma sak för den bil jag har i tjänsten och det företag jag jobbar åt , säte i Stockholm men jag jobbar i Sundsvall och bor nära olyckplatsen så jag passerar denna plats varje dag jag jobbar , har gjort det i 12 år ...

Tack för alla klargöranden om t ex leasing! Där ser man - man lär sig alltid något nytt! Tur att jag inte var stöddig i frågan, utan lugn och fin, så slipper jag skämmas!
Citera
2020-06-05, 15:43
Medlem
Citat:

Bilen kan nog knappast ha legat på taket eller högersidan, då passageraren fram själv berättade att hon låg halvvägs ut ur bilen när räddningstjänsten kom. Hade bilen legat med hela den kvaddade delen mot marken (t o m golvet under passagerarplatsen verkade vara borta om inte bortklippt) hade hon väl haft hela underkroppen totalkvaddad...? Eller vad tror Ni...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in