Citat:
Ursprungligen postat av
bubblefox
Jag tycker också det är konstigt att alla fyra valde att åka obältade. Men jag undrar om utgången blivit densamma för dem även om tre varit bältade och den fjärde obältad..? Jag har ingen aning om vad 16-åriga killar väger men måste ju bli en enorm tyngd vid en krock. Hade de bältade klarat sig med en kropp som farit runt i baksätet?

Det kunde iallafall inte blivit sämre, för dem. Statistiskt sett hade det gått bättre, men den obältade är naturligtvis ett "problem".
En bältad passagerar i baksätet har 30-40% lägre dödsrisk än en passagerare i framsätet, vid
kollision. Det enda jag tolkar ur det är egentligen att det är bra med bälten..
Men, skall inte spekulera mera.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dyngie
https://www.tv4play.se/program/nyheterna/13231155
Lite längre reportage än tidigare.. Man blir berörd och otroligt starkt av dem att vara med och berätta..
Tack, ja otroligt starkt. Är väl kanske en del av sorgearbetet? Lider med dem.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nochills
Funderar mycket över hur mycket Grupptrycket styrde över situationen i Bilen. Föraren, en 19-årig tjej var laglig men hon hade säkert väldigt lite rutin bakom ratten.
Det är ovanligt att Tjejer faller offer för Grupptryck att köra fortare än vad förståndet håller.
Däremot så satt det tre Grabbar i baksätet och de var mest troligt inte spiknyktra, mer gapiga.
Kanske mera uppsluppen stämning, ungdomar som släppts ut på "grönbete" när sommaren börjar efter en ovanligt tråkig vinter och vår (COVID-19)? Men det kanske var det du menade?