Citat:
Ursprungligen postat av
Mittpunkt
Men vad bra.
Då kan jag sätta mig i bilen ikväll och ha en person bredvid mig och fyra personer i baksätet. De i bilen hetsar mig att köra fortare och fyra personer dör. Efter händelsen kan jag säga att "all skuld ligger inte på mig, de hetsade mig". Det är tammefan skrattretande att resonera sådär. När jag kör bil så är jag fullt ansvarig för alla personer i bilen och det är på mitt ansvar att alla färdas tryggt. Om någon eller några börjar hetsa mig att köra fortare och jag kör fortfare - då är mitt eget fel om jag gör det. Jag kan inte skylla på dom andra.
Då kan jag ha min bror i sätet bredvid mig och köra 90 på en 70-väg. Blir jag stoppad av polisen så säger jag bara "nej, det är inte mitt fel, det är min bror, han hetsade mig att köra fortare." Polisen kommer skratta åt mig.
Jag hoppas hon får ett långt och kännbart fängelsestraff på Hinseberg.
Jag vet inte om du missuppfattar min kommentar med mening eller om du faktiskt inte inser vad jag försöker säga? När jag säger att hela situationen inte var hennes fel så talar jag från det moraliska perspektivet, inte det lagliga, jag upprepar mig;
Tycker jag att hon bör få ett adekvat straff? JA.
Tycker jag att hela den här situationen enbart var hennes fel? NEJ, men mestadels av den var och i slutändan ligger ansvaret ändå på henne då hon som sagt framförde fordonet.
Tycker jag att hon bör brinna i helvetet för denna olyckan? NEJ, hon bör få återhämta sig helt(Fysiskt) innan hon får sitt straff, för det psykiska kommer ta måååååånga år, om hon inte har med sig detta permanent, vilket är en stor sannolikhet.
Oavsett så tror jag inte att hon hade hållt med mig om att hon inte bär HELA ansvaret själv, hon kommer skylla på sig själv, hon kommer hata sig själv, det finns tyvärr en väldigt stor risk att det här kommer leda till självmord, jag vet inte om jag själv hade kunnat leva med hennes situation.