2018-09-29, 08:12
Medlem
Wueterichs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Vet inte om denna film passar sig att ta upp här, har inte sett den nämligen, men har för mig att Jeremy Saulnier's övriga filmer varit uppe för diskussion här tidigare.

Är det någon som sett Hold The Dark?

Såg den igår. Började bra, gillar såna vildmarksfilmer men den levde inte riktigt upp till förväntningarna.
Jeffry Wright var bra, har svårt för Skarsgård, blev inte imponerad av hans insatser. Storyn kändes för krystad. Sound designen höll inte heller. Har du lite tid över så se den.
Citera
2018-10-01, 14:49
Medlem
Wueterichs avatar
Såg 1922 igår. Hade missat den men den finns på Netflix.

https://www.imdb.com/title/tt6214928/?ref_=fn_al_tt_1

En trevlig lågmäld Stephen-King historia. Inte mer eller mindre. Har inte läst själva novellen den baserar på så jag utgår bara ifrån själva filmen.
Citera
2018-10-01, 22:48
Medlem
alprazolam_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Har inte sett den men Jeremy Saulniers två föregående är intressanta så det ska bli kul att sätta tänderna i filmen snart även om han inte verkar ha skrivit manus till den senaste vilket är lite synd.

Spanar hans filmografi och kände inte till hans debutfilm, Murder Party. Är den något att ha om någon har sett?
Den har jag inte sett. Men älskade Blue Ruin och även Green Room. Bland de bättre filmupplevelserna jag haft på senare år faktiskt. Blev sjukt taggad när jag såg att det fanns en ny film ute nu. Vill gärna se allt han gjort. Tack för tipset!

Citat:
Ursprungligen postat av Wueterich
Såg den igår. Började bra, gillar såna vildmarksfilmer men den levde inte riktigt upp till förväntningarna.
Jeffry Wright var bra, har svårt för Skarsgård, blev inte imponerad av hans insatser. Storyn kändes för krystad. Sound designen höll inte heller. Har du lite tid över så se den.
Fick det intrycket också, men gillar de övriga av hans filmer jag sett såpass mycket att det blir obligatoriskt att se även denna, oavsett. Tackar för svaret!
Citera
2018-10-02, 20:41
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wueterich
Såg 1922 igår. Hade missat den men den finns på Netflix.

https://www.imdb.com/title/tt6214928/?ref_=fn_al_tt_1

En trevlig lågmäld Stephen-King historia. Inte mer eller mindre. Har inte läst själva novellen den baserar på så jag utgår bara ifrån själva filmen.

Den var ok. Inte heller läst novellen även fast jag lånat boken..

Tyckte då geralds game var bättre som film, inte heller läst boken.

Nu är det ju äntligen oktober och en del gamla filmer blir det. Vilken frakenstein, dracula eller mumie film hade ni valt?
Citera
2018-10-03, 11:42
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Nu är det ju äntligen oktober och en del gamla filmer blir det. Vilken frakenstein, dracula eller mumie film hade ni valt?

Hammers filmer med Christopher Lee som Dracula och Peter Cushing som Van Helsing är ett måste!

Sen hade jag kollat in Frankenstein med Karloff och uppföljaren Bride of Frankenstein.

Har inte sett någon av de gamla Mumie-filmerna från Universal men Hammers första Mumien är bra minns jag.

Själv ska jag inleda oktober månad med några "skräckdokumentärer" som jag sett tidigare; Cropsey, The Nightmare, Beware the Slenderman och Demon House (inte sett innan).
Senast redigerad av Rakii 2018-10-03 kl. 12:00.
Citera
2018-10-04, 01:38
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Det där låter som en I spit on your grave-remake.
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Jag kom att tänka på franska Calvarie nu av den beskrivningen, men kan ha helt uppåt väggarna fel.

Den utspelar sig i höstväder med överhängande regn ute på någon landsbygd om jag minns rätt.
Nix ingen av dem.
Citera
2018-10-04, 01:48
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Kanske Dracula (1974) med Jack Palance: https://www.imdb.com/title/tt0070003/
En av mina favoriter i genren.
Citera
2018-10-04, 07:36
Bannlyst
Är en Nun så jävla läskig som det sägs?
Citera
2018-10-04, 09:30
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PenisOchPung
Är en Nun så jävla läskig som det sägs?

Det är väl mest ungdomar och ovana skräckfilmstittare som hasplar ur sig att varje skräckfilm de ser är den läskigaste de sett, och dessa filmer riktar sig ju också i sin tur till den publiken. Frågar du någon här i tråden om de tycker att den är läskig så blir nog svaret motsatsen. Beror helt och hållet på vem som du frågar.
Citera
2018-10-04, 09:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Det är väl mest ungdomar och ovana skräckfilmstittare som hasplar ur sig att varje skräckfilm de ser är den läskigaste de sett, och dessa filmer riktar sig ju också i sin tur till den publiken. Frågar du någon här i tråden om de tycker att den är läskig så blir nog svaret motsatsen. Beror helt och hållet på vem som du frågar.

Är den sjukt läskig enligt dig då?

*The Nun
Citera
2018-10-04, 09:58
Medlem
Wueterichs avatar
En av de märkligaste kannibalfilmerna måste vara indonesiska Primitif från 1980.

https://www.imdb.com/title/tt0078113/?ref_=ttsnd_snd_tt

Det överspelas något enormt. Men helt konstigt är att man använder Kraftwerks Die Roboter som introduktionslåt.

https://youtu.be/4X5yrhdAbGE

Jean Michel Jarre används också som filmmusik, men vet inte vilken låt det är, kan vara från Oxygéne.
Citera
2018-10-04, 10:25
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PenisOchPung
Är den sjukt läskig enligt dig då?

*The Nun

Har inte sett filmen så det kan jag inte uttala mig om, men blir nästan aldrig om ens någonsin rädd för moderna Hollywoodskräckfilmer. Kommer ju att se filmen framöver då den dyker upp på torrentsajterna, men hade aldrig gått på bio och betalat för att se den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in