2018-09-21, 09:49
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaxxon
Jag har ett minne av detta, rulle runt 2005-2010. Hon kommer upp i en spartansk stuga, kanske mer en redskapsbod. Omgivningen utanför är typisk centraleuropeisk landsbygd under höst/vinter. Kala träd, snåriga buskar, jordiga åkrar, mulet, eftermiddagsregnet hänger i luften. Hon sätter iväg att fly efter en grusväg fast blir påkommen och forslad tillbaka?
Det där låter som en I spit on your grave-remake.
Citera
2018-09-21, 11:37
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Jag har ett minne av detta, rulle runt 2005-2010. Hon kommer upp i en spartansk stuga, kanske mer en redskapsbod. Omgivningen utanför är typisk centraleuropeisk landsbygd under höst/vinter. Kala träd, snåriga buskar, jordiga åkrar, mulet, eftermiddagsregnet hänger i luften. Hon sätter iväg att fly efter en grusväg fast blir påkommen och forslad tillbaka?

Jag kom att tänka på franska Calvarie nu av den beskrivningen, men kan ha helt uppåt väggarna fel.

Den utspelar sig i höstväder med överhängande regn ute på någon landsbygd om jag minns rätt.
Citera
2018-09-21, 11:39
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Är det bara jag som sörjer att det fanns potential till en mycket bättre film långt därinne i Rob Zombies The Lords of Salem än vad som kom ut?

Nä, inte bara du även om jag tycker att slutresultatet på sin höjd var OK, en typisk 2/5-film men som du är inne på fanns det mer att utforska om Zombie hade haft ork eller vad man ska säga.
Citera
2018-09-21, 14:00
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Jag kom att tänka på franska Calvarie nu av den beskrivningen, men kan ha helt uppåt väggarna fel.

Den utspelar sig i höstväder med överhängande regn ute på någon landsbygd om jag minns rätt.

Djävulskt bra film men offret är en man, klänningen till trots...
Citera
2018-09-21, 15:30
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Djävulskt bra film men offret är en man, klänningen till trots...

Juste fan, så var det ju.

Tack för påminnelsen!
Citera
2018-09-21, 16:22
Medlem
Tenedors avatar
Äntligen såg jag Hereditary efter hyllningar från alla möjliga håll. En ny överskattad film med teletubbes-nivå på skräcken, tänkte jag. Oj så fel jag hade. Hereditary kan inte läggas i samma fack som Conjuring och allt vad skiten heter nu för tiden. Det här var en riktig skräckfilm, som snarare påminde om Polanski-skräck än dagens jump scares. Imponerande skådespel, fin regi, ännu finare kameraarbete, och helt sinnessjukt fint ljud. Slutet gillade jag inte riktigt, även om jag köper det.

Förutom slutet var hela filmen otroligt bra. Jag hade gärna sett två timmar till av den. Kanske den absolut bästa skräckfilmen från USA under 2000-talet. 9/10!

Citat:
Jag är nog ganska ensam om att gilla hela fränschajsen på nivån 6/10. Har iofs. inte sett om någon av rullarna, vilket kanske säger sitt.. Konceptet är bättre än filmerna. Fast på bakissöndag vankas The First Purge, ta mig fan.

Jag kan bara hålla med dig. Visst att filmerna i sig inte är mästerverk, men sämre än annan amerikansk 10-talsskräck är det inte. Konceptet är fantastiskt. Sedan borde de kanske stannat efter en film, men fan, jag följer nog ditt exempel och kollar på den fjärde en bakissöndag. Konceptet håller än.
Citera
2018-09-22, 14:13
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tenedor
Jag kan bara hålla med dig. Visst att filmerna i sig inte är mästerverk, men sämre än annan amerikansk 10-talsskräck är det inte. Konceptet är fantastiskt. Sedan borde de kanske stannat efter en film, men fan, jag följer nog ditt exempel och kollar på den fjärde en bakissöndag. Konceptet håller än.

Den nya var en typiskt bakisfilm som man ser på en söndag, det enda spännande var egentligen att det var en originstory till hur hela Purge:n kom till. Sen är ju hela filmen som resterande i serien, rätt sömnig och halvdassig. Men har man inget bättre för sig då man är bakis och ska äta pizza eller kebab så fungerar den.
Citera
2018-09-22, 23:54
Medlem
alwayslooks avatar
Här har ni en bra film ifrån 2009 faktiskt, kolla in den och kom med era synpunkter

https://www.imdb.com/title/tt1331291/?ref_=nv_sr_1
Citera
2018-09-26, 11:44
Medlem
PlanetCaravans avatar
Vad har ni för favorit-skräckisar från 2018? Hereditary har jag sett och den var rätt bra faktiskt. Även om jag hade jävligt svårt att tyda slutet. Tänkte kolla på A Quiet Place nu!

Läste lite om den nu och alla verkar ju toksåga den!
Citera
2018-09-26, 12:23
Medlem
Neofytens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlanetCaravan
Vad har ni för favorit-skräckisar från 2018? Hereditary har jag sett och den var rätt bra faktiskt. Även om jag hade jävligt svårt att tyda slutet. Tänkte kolla på A Quiet Place nu!

Läste lite om den nu och alla verkar ju toksåga den!

Inte sett så mycket skräck på sistone, men ja Hereditary var en trevlig överraskning. Men vafan angående slutet det kunde ju inte bli mer övertydligt, rent dumförklaring av tittaren, mycket det som drog ned den en del för mig. Angående A Quiet Place, det blev en 1:a i min bok.

Angående bästa skräck 2018 hoppas jag på remaken av Suspiria!

Edit: Men man borde ha lärt sig bättre att inte hajpa vid det här laget...Fuck that hur kan man inte i det här fallet!?
Senast redigerad av Neofyten 2018-09-26 kl. 12:49.
Citera
2018-09-26, 14:12
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neofyten
Angående A Quiet Place, det blev en 1:a i min bok.

Gillade den inte heller något vidare, såg att jag gav den en tvåa direkt efter biobesöket men nu då man har smält filmen någorlunda så känns det ändå som att ettan inte är något annat än ett rättvist betyg.
Citera
2018-09-26, 20:53
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Efter att titta runt lite blir kvällens rulle Night of the living dead remaken från 90. Kan inte minnas om jag sett den men älskar originalet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in