Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-09-27, 18:33
  #32437
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Snack om en till The collector. Den första filmen hamnar bland top 5 utav filmer gjorda efter 2000. Riktigt bra!
Citera
2018-09-27, 18:47
  #32438
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neofyten
Angående bästa skräck 2018 hoppas jag på remaken av Suspiria!

Tror att jag har skrivit tidigare att Refn redan har gjort sin egen tolkning av Suspiria med The Neon Demon (en perfekt jäkla rulle) och den överträffar med råge "originalet". Säkert kan nya Suspiria bli en bra film men jag förstår som vanligt inte varför Argentos minst intressanta rulle (från hans bra period) blir remakead. En nyinspelning av Inferno med en lite högre budget hade varit så mycket mer guld.

Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Snack om en till The collector. Den första filmen hamnar bland top 5 utav filmer gjorda efter 2000. Riktigt bra!

Har du länk? Det låter i alla fall fantastiskt roligt, älskar Collector, var (mycket) mindre glad i uppföljaren.
Citera
2018-09-27, 19:01
  #32439
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Har du länk? Det låter i alla fall fantastiskt roligt, älskar Collector, var (mycket) mindre glad i uppföljaren.

https://bloody-disgusting.com/editor...plete-trilogy/
Citera
2018-09-27, 19:24
  #32440
Medlem
Neofytens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Tror att jag har skrivit tidigare att Refn redan har gjort sin egen tolkning av Suspiria med The Neon Demon (en perfekt jäkla rulle) och den överträffar med råge "originalet". Säkert kan nya Suspiria bli en bra film men jag förstår som vanligt inte varför Argentos minst intressanta rulle (från hans bra period) blir remakead. En nyinspelning av Inferno med en lite högre budget hade varit så mycket mer guld.

Jag måste definitivt se om The Neon Demon, har länge funderat på det eftersom jag kände att det verkligen var en film jag borde tycka om så mycket mer. Jag har konstaterat att jag inte var i rätt sinnesstämning när jag såg den när den kom. Tack för påminnelsen.

Ja alltså jag är inte den som hade tackat nej till en remake av Inferno heller för den delen hehe. Men ska vi snacka en rulle som verkligen måste göras om från grunden så är det avslutande delen i trilogin, Mother of Tears från 2007, den var rutten, synd att Argento skulle avsluta det hela på det viset. Nå jävla emo-goth-punk-brudar som ska föreställa farliga och hemska, nej här måste vi slänga in en nutida riktigt kompetent regissör som får avsluta, Refn hade jag faktiskt inte alls haft något emot.

Edit: På tal om danskar, von Trier hade varit ännu mer intressant att få se göra den, ge han fria tyglar och vi hade fått se någonting riktigt storartat!

Edit 2: Det intressanta med von Trier är att man hade förmodligen fått något helt annat än vad man hade förväntat sig.
__________________
Senast redigerad av Neofyten 2018-09-27 kl. 19:48.
Citera
2018-09-27, 19:32
  #32441
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Snack om en till The collector. Den första filmen hamnar bland top 5 utav filmer gjorda efter 2000. Riktigt bra!

Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Tror att jag har skrivit tidigare att Refn redan har gjort sin egen tolkning av Suspiria med The Neon Demon (en perfekt jäkla rulle) och den överträffar med råge "originalet". Säkert kan nya Suspiria bli en bra film men jag förstår som vanligt inte varför Argentos minst intressanta rulle (från hans bra period) blir remakead. En nyinspelning av Inferno med en lite högre budget hade varit så mycket mer guld.



Har du länk? Det låter i alla fall fantastiskt roligt, älskar Collector, var (mycket) mindre glad i uppföljaren.
I brist på annat kan ni ta en titt på The Collector (1965).

Citat:
Freddie, a socially withdrawn bank clerk and butterfly collector, decides to expand to collecting human specimens. That's where art student Miranda Grey comes in. Miranda matches wits with Freddie the icy psychopath.
https://www.imdb.com/title/tt0059043/?ref_=nv_sr_5
Citera
2018-09-27, 20:10
  #32442
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neofyten
Jag måste definitivt se om The Neon Demon, har länge funderat på det eftersom jag kände att det verkligen var en film jag borde tycka om så mycket mer. Jag har konstaterat att jag inte var i rätt sinnesstämning när jag såg den när den kom. Tack för påminnelsen.

Ja alltså jag är inte den som hade tackat nej till en remake av Inferno heller för den delen hehe. Men ska vi snacka en rulle som verkligen måste göras om från grunden så är det avslutande delen i trilogin, Mother of Tears från 2007, den var rutten, synd att Argento skulle avsluta det hela på det viset. Nå jävla emo-goth-punk-brudar som ska föreställa farliga och hemska, nej här måste vi slänga in en nutida riktigt kompetent regissör som får avsluta, Refn hade jag faktiskt inte alls haft något emot.

Edit: På tal om danskar, von Trier hade varit ännu mer intressant att få se göra den, ge han fria tyglar och vi hade fått se någonting riktigt storartat!

Edit 2: Det intressanta med von Trier är att man hade förmodligen fått något helt annat än vad man hade förväntat sig.

Jag håller helt med angående Mother of Tears, det som borde ha blivit Argentos Magnum Opus blev pannkaka.

Det är synd att Von Triers Antichrist så sällan nämns när man pratar bra nya skräckfilmer, den är sjukligt obehaglig.
Citera
2018-09-28, 00:53
  #32443
Medlem
Neofytens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Det är synd att Von Triers Antichrist så sällan nämns när man pratar bra nya skräckfilmer, den är sjukligt obehaglig.

Mhmm, det är något fruktansvärt ondsint över den!

Tack vare Trier har jag nu helt ändrat uppfattning om historien:
Citera
2018-09-28, 10:04
  #32444
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
I brist på annat kan ni ta en titt på The Collector (1965).

Osäker på om jag har sett den, men vill minnas att jag uppskattade romanen av Fowles då jag läste den, så filmen ska jag leta upp.
Citera
2018-09-28, 12:57
  #32445
Medlem
D_V_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Osäker på om jag har sett den, men vill minnas att jag uppskattade romanen av Fowles då jag läste den, så filmen ska jag leta upp.

Jag också, verkar mkt intressant filmen.
Citera
2018-09-28, 14:23
  #32446
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
I brist på annat kan ni ta en titt på The Collector (1965).


https://www.imdb.com/title/tt0059043/?ref_=nv_sr_5

Jag kan inte ta gift på det men jag har för mig att jag har hört den nämnas i ett program om elaka brittiska klassiker (Peeping Tom och dom ni vet) som jag såg för länge sedan. Intressant verkar den hur som helst, samlare är lite otäcka, speciellt orkidéjägare har jag svårt för.

Citat:
Ursprungligen postat av Neofyten
Mhmm, det är något fruktansvärt ondsint över den!

Tack vare Trier har jag nu helt ändrat uppfattning om historien:

Citera
2018-09-28, 22:08
  #32447
Medlem
alprazolam_s avatar
Vet inte om denna film passar sig att ta upp här, har inte sett den nämligen, men har för mig att Jeremy Saulnier's övriga filmer varit uppe för diskussion här tidigare.

Är det någon som sett Hold The Dark?
Citera
2018-09-28, 22:17
  #32448
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alprazolam_
Vet inte om denna film passar sig att ta upp här, har inte sett den nämligen, men har för mig att Jeremy Saulnier's övriga filmer varit uppe för diskussion här tidigare.

Är det någon som sett Hold The Dark?
Har inte sett den men Jeremy Saulniers två föregående är intressanta så det ska bli kul att sätta tänderna i filmen snart även om han inte verkar ha skrivit manus till den senaste vilket är lite synd.

Spanar hans filmografi och kände inte till hans debutfilm, Murder Party. Är den något att ha om någon har sett?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback