2019-09-10, 17:49
Medlem
Veckans klubbas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Fy fan nya Black Christmas remaken ser horribel ut, hade lite förhoppningar på denna, jag menar inte kan man göra en sämre version än den från 2006. Men visst ser det så ut. Hoppas fler istället kan upptäcka originalet, som förblir ett skräckfilms mästerverk.
https://www.imdb.com/title/tt1048186...1?ref_=nv_sr_1

Edit: obs, trailern ser ut att spoila hela filmen.

Fan, är det en remake på remaken? Räcker det inte med en bom? När ska Hollywood ge sig? Och när kommer remaken på Schindler's List, nu med en 100% afroamerikansk uppsättning skådisar?
Citera
2019-09-10, 18:10
Medlem
skreks avatar
Såg om Carpenters Prince of Darkness nyligen för första gången på minst 20 år. Jag minns den som okej, men nu tyckte jag den var riktigt bra. Storyn är okej med vissa fåniga inslag men stämningen är verkligen på topp. Bonus för en del roliga specialeffekter och bra musik.
Citera
2019-09-10, 21:27
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Vad tror ni om nya Child's Play som kommer under 2019? IMDB
Tror ni den blir något bättre än Cult Of Chucky?
Fy fan vad jag är besviken!

Cult Of Chucky var ingen höjdare, så hoppades att den nya Childs Play skulle cats något bättre.
Men fy helvete vad de har misslyckats!
Dockan är ful som stryk, verkligen jätteful, helt gjord i CGI och är bara löjlig.
Aubrey Plaza gör verkligen inte filmen bättre heller.

Sjukt besviken!
Väldigt svag 1/5 felknullade bimbos till det här misslyckade projektet
Citera
2019-09-11, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Dockan är ful som stryk, verkligen jätteful, helt gjord i CGI och är bara löjlig.

Mestadels är Chucky en animatronic. I princip alla effekter är "practical". Vilket är imponerande och kul, men dock-designen ser verkligen grotesk ut och filmen är kass. Sen är den ju också en komedi och inte i närheten av att vara skräck. Originalet är hundra gånger bättre!
Citera
2019-09-11, 21:03
Medlem
Neofytens avatar
Jag såg Darlin' (2019) nyligen. Men njaa jag fick ingen känsla för den. Jag minns dock The Woman (2011) som riktigt bra.
Citera
2019-09-11, 22:30
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scuz
Mestadels är Chucky en animatronic. I princip alla effekter är "practical". Vilket är imponerande och kul, men dock-designen ser verkligen grotesk ut och filmen är kass. Sen är den ju också en komedi och inte i närheten av att vara skräck. Originalet är hundra gånger bättre!

Om de klippt bort de få minuter av blod/våld hade filmen kunnat vara barntillåten och platsa som en del i goosebump eller nått liknade. Grymt besviken på denna.
Citera
2019-09-12, 17:12
Medlem
skreks avatar
Här får ni en recension för jag har varit rätt passiv länge.

Bewitched (1981)

Hongkong-skräck om häxmagi. En man mördar sin dotter och påstår att han blivit förhäxad av en tjej på sin Thailand-semester. En polis lovar att kolla upp det eftersom mördaren kan uppvisa en stor pälsklump på sin mage och konstiga sår som läcker var på armar och ben som tecken på att han är förhäxad.

Handlingen ska enligt förtexten vara inspirerad av berättelser och folktro från olika delar av Sydostasien, och den känns lite märklig. Först går filmen i ett rasande tempo så man knappt hänger med men snart lugnar det sig och blir mer normalt tempo men det känns ibland som en dramadokumentär mer än en film med många dramatiseringar och beskrivningar av olika ritualer och dess effekter staplade på varandra i en simpel ramhandling.

Det är inte så skrämmande eller bra stämning vilket är konstigt för jag brukar gilla ritualer och de har ändå jobbat lite på fotot, ljussättning, musik klippning. Det borde vara bättre än jag tycker det är. Tror det kan bero på att mycket i filmen är fånigt och knäppt mer än skrämmande. Det kan ha att göra med att jag är uppväxt i en annan kultur och saknar referensramarna. Det kanske är mer skrämmande för de som växt upp med detta. Jag tyckte skogsrået var fascinerande och kusigt som barn, men en kines kanske skulle tycka det var skitfånigt för de inte växt upp med den folktron?

Specialeffekterna är inte heller särskilt bra även om det är en hel del gore med förrutnade lik och folk som kräks mask och hugger sig i magen med kniv och sånt där. Men just det knäppa (i alla fall med mina refernsramar) ger den en slags kvalitet för mig. Det blir en film där man gapar åt konstigheterna på ett positivt sätt. Särskilt slutet är jävligt bisarrt.

Omdöme: svag som skräck men som knäpp underhållning riktigt hyfsad och väl värd att se.
Citera
2019-09-13, 02:30
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrek
Såg om Carpenters Prince of Darkness nyligen för första gången på minst 20 år. Jag minns den som okej, men nu tyckte jag den var riktigt bra. Storyn är okej med vissa fåniga inslag men stämningen är verkligen på topp. Bonus för en del roliga specialeffekter och bra musik.
Jag är lite nyfiken, vilka prylar du fann som fåniga? Scenen där Dennis Dun låser in sig i en garderob, när de "besatta brudarna" kommer in i rummet och han kör några försök till småkomiska one-liners skulle jag vilja klippa bort.
Citera
2019-09-13, 06:17
Medlem
skreks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaxxon
Jag är lite nyfiken, vilka prylar du fann som fåniga? Scenen där Dennis Dun låser in sig i en garderob, när de "besatta brudarna" kommer in i rummet och han kör några försök till småkomiska one-liners skulle jag vilja klippa bort.

Vätskan som sprutar in i munnen på folk tycker jag är lite fånigt av nån anledning. Att när de först går ner i kyrkans källare är där typ tusen stearinljus tända, vem fan har gjort det? Sprang den döende prästen ensam omkring och la all sin tid åt att köpa och byta ut och tända nya ljus hela tiden? Lite comic relief som du sa. Hon som blir besatt och skriver på datorn, det är acceptabelt när hon skriver I LIVE men sen när de tittar på henne så skriver hon nåt annat som jag glömt men som jag tyckte var nåt töntigt med.

Jag tycker det är lite småfånigt på några punkter, inte urlöjligt. Jag vill dock minnas att jag tyckte storyn var mer eller mindre urlöjlig när jag var tonåring men jag kommer inte ihåg varför nu. Det funkade bättre av nån anledning. Det är fortfarande en underskattad film tycker jag som det pratas lite för lite om. Stämningen är blytung, några roliga specialeffekter och en helt okej handling.
Citera
2019-09-13, 08:19
Medlem
Ratis avatar
Idag är det ju fredagen den 13:e. Brukar alltid kolla någon skräckfilm den här dagen.
Citera
2019-09-13, 11:08
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Idag är det ju fredagen den 13:e. Brukar alltid kolla någon skräckfilm den här dagen.

Jag kan inte rekommendera Saturday the 14th.
Citera
2019-09-13, 20:28
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrek
Vätskan som sprutar in i munnen på folk tycker jag är lite fånigt av nån anledning. Att när de först går ner i kyrkans källare är där typ tusen stearinljus tända, vem fan har gjort det? Sprang den döende prästen ensam omkring och la all sin tid åt att köpa och byta ut och tända nya ljus hela tiden? Lite comic relief som du sa. Hon som blir besatt och skriver på datorn, det är acceptabelt när hon skriver I LIVE men sen när de tittar på henne så skriver hon nåt annat som jag glömt men som jag tyckte var nåt töntigt med.

Jag tycker det är lite småfånigt på några punkter, inte urlöjligt. Jag vill dock minnas att jag tyckte storyn var mer eller mindre urlöjlig när jag var tonåring men jag kommer inte ihåg varför nu. Det funkade bättre av nån anledning. Det är fortfarande en underskattad film tycker jag som det pratas lite för lite om. Stämningen är blytung, några roliga specialeffekter och en helt okej handling.
Haha, skön poäng där med ljusen. Hur tänkte prällen? -"Snart kommer vetenskapsmännen, dags att tända upp en hundra ljus för att göra det hela mycket mer spooky!"

Scenen med "Mooona Liiiiisa" som skriver på datorn gillar jag faktiskt, en av höjdpunkterna i filmen. Efter spammat "I Live!" skriver hon 'You will not be saved by the holy ghost. You will not be saved by the god Plutonium. In fact," - [skön paus] - "YOU WILL NOT BE SAVED!" med hetsigt tangentbords-knapprande.

Jag har den uppe i toppstriden på min imaginära Best Carpenter Movies-lista.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in