2017-07-14, 21:41
Medlem
Tips på bra rysare från 2000-2010? I stil med 1408/The skeleton key
Citera
2017-07-14, 21:51
Medlem
LovableGoofballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalender-mannen
Nattskiftet är helt klart fin... Vänta nu!!
Det där språket! Och prisandet av Tobe Hooper! Och lovorden om Graveyard Shift!!

Är det där du StonedSwed/Fugitiveduck - För jag svär att... det där låter precis som dig.

Hahaha, it's-a-me!
Citera
2017-07-14, 22:17
Medlem
Kalender-mannens avatar

Blacklips då ser jag till att kolla Mangeln ikväll. Tack för rekommendationen.
Citera
2017-07-15, 01:21
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Såg just The incredible shrinking man från -57.
Den var inte så där jättebra.
Otroligt nog hade den fått 7,7 på Imdb, det var den sannerligen inte värd.
Citera
2017-07-15, 08:19
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Nej, dom är helt okända för mig.

Förmodligen har StOckis rätt, men jag är ändå nyfiken.
Berätta mer.

Oj mannen du har mycket att ta igen där kan jag säga. Som den andra skribenten skrev så är det såklart inte misslyckade filmer.

Här lista på Troma-filmer, https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_Troma_films

Här är Tromas hemsida för lite mer information http://www.troma.com/

Några bra filmer är "Claes of Nukem high" och "The Toxic Avenger", sen finns det som sagt mängder med mer sevärda filmer.
Citera
2017-07-15, 08:48
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Oj mannen du har mycket att ta igen där kan jag säga. Som den andra skribenten skrev så är det såklart inte misslyckade filmer.

Några bra filmer är "Claes of Nukem high" och "The Toxic Avenger", sen finns det som sagt mängder med mer sevärda filmer.
Man får tacka.
Har aldrig hört talas om en enda av dom.
Inom kort kommer jag att se någon av dessa filmer, så får vi se vad det kan vara.
Citera
2017-07-15, 11:06
Medlem
Black.Lipss avatar
Jag såg någon i en annan tråd påstå att Hajen inte är en skräckfilm. Jag personligen tycker att det är det, men också att det är en av de mest väsentliga skräckfilmerna.
Däremot tänkte jag att ni kanske har argument för eller emot.
Skippa argument om att det måste innehålla något övernaturligt, många skräckfilmer gör det inte.
Citera
2017-07-15, 22:19
Medlem
skreks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Man får tacka.
Har aldrig hört talas om en enda av dom.
Inom kort kommer jag att se någon av dessa filmer, så får vi se vad det kan vara.

Jag får säga att jag inte är så road av folk som medvetet gör dåliga filmer för att de ska vara så dåliga att man skrattar åt dom. Nåt går förlorat. Har aldrig uppskattat Troma.

Däremot uppskattar jag filmare med stora visioner men små medel, vare sig det är pengar, talang eller båda delar som saknas. Så jag rekommenderar istället Ed Woods filmer, framförallt Plan 9 from Outer Space. Se gärna sen även filmen Ed Wood som handlar om hans liv och konstnärskap.
Citera
2017-07-15, 22:28
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skrek
Jag får säga att jag inte är så road av folk som medvetet gör dåliga filmer för att de ska vara så dåliga att man skrattar åt dom. Nåt går förlorat. Har aldrig uppskattat Troma.

Däremot uppskattar jag filmare med stora visioner men små medel, vare sig det är pengar, talang eller båda delar som saknas. Så jag rekommenderar istället Ed Woods filmer, framförallt Plan 9 from Outer Space. Se gärna sen även filmen Ed Wood som handlar om hans liv och konstnärskap.
Håller helt och hållet med.
Tafflighet går inte att konstruera.

Plan 9 from outer space är, absolut inte bra, men inte världens sämsta film, som den lite orättvist, röstats fram till.

Av ren nyfikenhet kommer jag att se någon Tromafilm, så jag åtminstone kan ha en åsikt.
Citera
2017-07-15, 22:52
Medlem
gato12s avatar
Vilken Troma film rekommenderar ni att man börjar med att se? För en total novis alltså?
Citera
2017-07-16, 00:03
Medlem
Kalender-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Vilken Troma film rekommenderar ni att man börjar med att se? För en total novis alltså?

Stycket längst ned.

Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja

Blacklips den var helt underbar och jag älskade den rakt igenom. Så mycket charm och så underbar leverans av Ted Levine.
Senast redigerad av Kalender-mannen 2017-07-16 kl. 00:08.
Citera
2017-07-16, 08:16
Medlem
drfreudsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Lips
Jag såg någon i en annan tråd påstå att Hajen inte är en skräckfilm. Jag personligen tycker att det är det, men också att det är en av de mest väsentliga skräckfilmerna.
Däremot tänkte jag att ni kanske har argument för eller emot.
Skippa argument om att det måste innehålla något övernaturligt, många skräckfilmer gör det inte.

"Hajen" är absolut en skräckfilm i min bok även om jag också hört en hel del hävda motsatsen. Vissa ignoranta människor har fördomar kring skräckfilmer och de anser att en sann skräckfilm måste ha vissa kännetecken såsom korkade karaktärer, många och spektakulära dödsscener, låg budget m.m. för annars så är det ej en riktig skräckfilm
Alla efterföljande creature-features som "Hajen" inspirerade (Grizzly, Tentacles, Piranha m.m., m.m.) anses utan undantag vara typiska skräckfilmer och det enda som skiljer "Hajen" från dessa är kvalitén.

Ett annat exempel är en äldre herre som hävdade bestämt att "The Shining" (1980) inte var en skräckfilm för "den är ju bra" som enda argument.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in