2016-09-01, 12:21
Medlem
Hwals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chessjamt
Härlig temakväll Hwal! Ska försöka se på skräck jag med nu.

Öppen fråga till experterna i tråden: Tänkte sätta igång Re-Animator (1985) men ser att det finns olika versioner av den. Har för tillfället den kortare "Unrated" på 85 minuter, men är det bättre att se någon av de längre versionerna?

Kul att du gillade det, tyvärr så somnade jag till The Devil Rides Out, men fortsätter antagligen med skräck ikväll också

Jag har bara sett Unrated och den var i alla fall kanonbra!
Citera
2016-09-01, 12:23
Medlem
Hwals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
På tal om oktobers skräckprojekt (som jag ska börja med i mitten av september). Är det nån som gjort en lista på vilka filmer redan och vill dela med sig av den? Måste få lite inspiration!

Jag har inte gjort en lista än, men tänkte sitta och knåpa lite med den under helgen. Kan sända den till dig då, annars har du den här listan: http://www.filmtipset.se/yourpage.cg...&package=45238

Den är inte helt vattentät, men innehåller mycket skräck som inte alla sett. Så tror du kan få lite inspiration där
Citera
2016-09-01, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hwal
Jag har inte gjort en lista än, men tänkte sitta och knåpa lite med den under helgen. Kan sända den till dig då, annars har du den här listan: http://www.filmtipset.se/yourpage.cg...&package=45238

Den är inte helt vattentät, men innehåller mycket skräck som inte alla sett. Så tror du kan få lite inspiration där

Tack! Dock sett dom flesta!

Skicka gärna din list sen när du gjort den! Tänkte lägga upp min här sen.
Citera
2016-09-01, 12:58
Medlem
FugitiveDucks avatar
Citat:
Öppen fråga till experterna i tråden: Tänkte sätta igång Re-Animator (1985) men ser att det finns olika versioner av den. Har för tillfället den kortare "Unrated" på 85 minuter, men är det bättre att se någon av de längre versionerna?

Unrated är the way to go.
Citera
2016-09-01, 13:18
Medlem
chessjamts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hwal
Kul att du gillade det, tyvärr så somnade jag till The Devil Rides Out, men fortsätter antagligen med skräck ikväll också

Jag har bara sett Unrated och den var i alla fall kanonbra!

Citat:
Ursprungligen postat av FugitiveDuck
Unrated är the way to go.

Aa okej. Tack för svar!

Ska strax dra till jobbet men kommer mest troligen att se den senare ikväll. Verkar vara lite Lovecraft-aktig vad jag har läst. Ser fram emot det.

Planerar att skriva ett försvarsinlägg till In the Mouth of Madness men måste rannsaka mig själv över vad som är bra respektive dåligt med den. Gillade den väldigt mycket när jag såg den ifjol, men en hel del var kanske hybris såhär i efterhand. I'll be back!
Citera
2016-09-01, 13:28
Medlem
Hwals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Tack! Dock sett dom flesta!

Skicka gärna din list sen när du gjort den! Tänkte lägga upp min här sen.

Hehe okej. Men då kommer du nog ha sett en hel del från min lista, då jag tänkte kompa en del från den jag länkade. Endast sett 72 stycken från den nämligen

Gör gärna det! Hade vart fint.
Citera
2016-09-01, 18:39
Bannlyst
Citat:
Aa okej. Tack för svar!

Ska strax dra till jobbet men kommer mest troligen att se den senare ikväll. Verkar vara lite Lovecraft-aktig vad jag har läst. Ser fram emot det.

Planerar att skriva ett försvarsinlägg till In the Mouth of Madness men måste rannsaka mig själv över vad som är bra respektive dåligt med den. Gillade den väldigt mycket när jag såg den ifjol, men en hel del var kanske hybris såhär i efterhand. I'll be back!

Det ÄR en Lovecraft histora så det är inte så konstigt. Även om filmen tar sig en hel del friheter genom att göra det till en komisk skräckis. Men Lovecraft hade ju en väldigt säregen stil som han skrev på och även om originalberättelsen inte hade några komiska avsikter så passar det ändå utmärkt in att göra så här. Många av hans berättelser hade nog blivit väligt bra skräck-komedier.

Väldigt underhållande film och även uppföljarna rekomenderas starkt.

Älskar verkligen Jeffrey Combs i dessa filmer, Han gör verkligen rollen skitbra och är störtskön på alla sätt Är nog min absoluta favoritkaraktär när det gäller skräckroller tror jag. Hans minspel är absolut underbart.
Senast redigerad av EternalGlory 2016-09-01 kl. 19:04.
Citera
2016-09-01, 19:38
Medlem
Tjyvass avatar
Givetvis är det för tidigt att börja med "höst/halloween-skräcken" alla redan. Men det är inte för tidigt att börja planera! 1 oktober är väl ändå brukligt? Kan ju inte börja som ICA-nasarna och sälja julmust redan i november. Fyfan... Lite respekt för traditioner får man väl ändå ha?

I alla fall, hur ser era planer ut? Jag har inte tagit några definitiva beslut ännu förutom att jag kommer avsluta "månaden" med Ginger Snaps-trilogin, men i omvänd ordning då första filmen är bäst.

Oh, oh oh! Sen också, jag kör en liten edit då jag precis påminde mig själv om en film som jag är "sååååå" sugen på. Robbans Halloween 2. Ja jag vet, oortodoxt så det förslår. Men även om filmen verkligen är ett "måndagsjobb" tycker jag den har sin charm. Eller så har jag bara inte sett den på väldigt länge och inbillat mig dess förtjänster.
Senast redigerad av Tjyvas 2016-09-01 kl. 19:43.
Citera
2016-09-01, 19:46
Medlem
FugitiveDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EternalGlory
Älskar verkligen Jeffrey Combs i dessa filmer, Han gör verkligen rollen skitbra och är störtskön på alla sätt Är nog min absoluta favoritkaraktär när det gäller skräckroller tror jag. Hans minspel är absolut underbart.

Helt klart en favoritskådespelare! Tycker att han gör sin bästa insats i Castle Freak.
Citera
2016-09-01, 20:02
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FugitiveDuck
Helt klart en favoritskådespelare! Tycker att han gör sin bästa insats i Castle Freak.
Barbara Carmpton(s bröst) är minst lika ikonisk(a). Hennes insats i From Beyond är det inte många som kommer i närheten av.

Eller den här scenen. Jag är förälskad.
Citera
2016-09-01, 21:18
Medlem
Hwals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Givetvis är det för tidigt att börja med "höst/halloween-skräcken" alla redan. Men det är inte för tidigt att börja planera! 1 oktober är väl ändå brukligt? Kan ju inte börja som ICA-nasarna och sälja julmust redan i november. Fyfan... Lite respekt för traditioner får man väl ändå ha?

I alla fall, hur ser era planer ut? Jag har inte tagit några definitiva beslut ännu förutom att jag kommer avsluta "månaden" med Ginger Snaps-trilogin, men i omvänd ordning då första filmen är bäst.

Oh, oh oh! Sen också, jag kör en liten edit då jag precis påminde mig själv om en film som jag är "sååååå" sugen på. Robbans Halloween 2. Ja jag vet, oortodoxt så det förslår. Men även om filmen verkligen är ett "måndagsjobb" tycker jag den har sin charm. Eller så har jag bara inte sett den på väldigt länge och inbillat mig dess förtjänster.

Nej då, September är en höstmånad. Klart man kan börja nu. Hinner aldrig komma igenom alla filmerna annars. Själv börjar jag inatt, känns som det inte är någon mening att vänta när man ändå är sugen så att säga. Blir 30 filmer som skall se mellan 1 september och 1 November. Kommer med mer info strax.
Citera
2016-09-01, 21:25
Medlem
FugitiveDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Barbara Carmpton(s bröst) är minst lika ikonisk(a). Hennes insats i From Beyond är det inte många som kommer i närheten av.

Eller den här scenen. Jag är förälskad.

Det var kul att se henne i You're Next och den där halv-Lucio Fulci-liknande filmen med Larry Fessenden (som kom ut för nått år sen).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in