2017-07-14, 11:42
Medlem
NativeTongues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalender-mannen
Kall metall som sågar och punkterar pulserande kött.

Kollade upp scenen på youtube och den innehåller ju åtminstone ett lår som penetreras? Skulle det inte kunna vara det som du minns? Vore ju inte jättekonstigt om man blev traumatiserad av det som liten.
Citera
2017-07-14, 14:00
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black.Lips
Räknas Mangeln, även fast det är en maskin som kommer till liv genom övernaturliga fenomen?
Du har inte nämnt Terminator, möjligen för att det är en rätt uppenbar film, men en av de mer seriösa filmerna med robot som mördar.

Terminator just när det är robotarna utan mänskligt utseende utan när det bara är robotar. Det har alltid givit mig en skräckkänsla, riktigt resande faktiskt.
Citera
2017-07-14, 14:04
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herr.Dittling
Jag fick ett roligt uppdrag av en arbetskollega häromdagen.

Hitta några misslyckade skräckfilmer, som man skrattar åt.

Jag antog utmaningen, och började gräva i minnet.
The deadly mantis.
Tha man with the atom brain
Attack of the 50 foot woman

För att nämna några.
Listan växer oroväckande fort.
Det här blir en spännande sommar.

Där skulle ju alla Troma-filmer passa in klockrent. Har du inte sett nån Troma-film så kan jag varmt rekommendera att slå upp dom och kolla. Många bra filmer men ändå helt passande för ditt uppdrag.
Citera
2017-07-14, 14:38
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Där skulle ju alla Troma-filmer passa in klockrent. Har du inte sett nån Troma-film så kan jag varmt rekommendera att slå upp dom och kolla. Många bra filmer men ändå helt passande för ditt uppdrag.
Fast Tromafilmer är inte misslyckade, så de passar inte in på det kriteriet.
Det är riktiga B-filmer, men de är gjorda för att vara rejält B. Riktigt bra, men inte misslyckade.
Citera
2017-07-14, 15:12
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UndeadNinja
Nej, dom är helt okända för mig.

Förmodligen har StOckis rätt, men jag är ändå nyfiken.
Berätta mer.
Citera
2017-07-14, 16:15
Medlem
Kalender-mannens avatar
Citat:
Räknas Mangeln, även fast det är en maskin som kommer till liv genom övernaturliga fenomen?
Du har inte nämnt Terminator, möjligen för att det är en rätt uppenbar film, men en av de mer seriösa filmerna med robot som mördar.

Mangeln har jag aldrig sett. Har alltid trott att den är lite för löjlig för att ge en chans. Jag kan ha fel? Thinner och Silver Bullet är ju inte briljanta men definitivt sevärda för sin charm!

Om man sett Terminator?

Citat:
Ursprungligen postat av NativeTongue
Kollade upp scenen på youtube och den innehåller ju åtminstone ett lår som penetreras? Skulle det inte kunna vara det som du minns? Vore ju inte jättekonstigt om man blev traumatiserad av det som liten.

Du har rätt! När hans ben blir penetrerat hör man ljud av något som liknar sågblad. Måste varit ljudet som lurade mig och sen fyllde den starka fantasin ut resten troligen. Sedan den scenen har jag alltid varit mycket vaksam och överdrivet försiktigt runt svarvar och bandsågar.
Citera
2017-07-14, 16:28
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Mangeln har jag aldrig sett. Har alltid trott att den är lite för löjlig för att ge en chans. Jag kan ha fel? Thinner och Silver Bullet är ju inte briljanta men definitivt sevärda för sin charm!

Om man sett Terminator?

Den är väl lite fånig, men den har Ted Levine i huvudrollen, och bara en sådan sak lyfter filmen för mig.
Se den, men med glimten i ögat, efter ett par öl.
Citera
2017-07-14, 17:29
Medlem
LovableGoofballs avatar
Citat:

Citat:
Den är väl lite fånig, men den har Ted Levine i huvudrollen, och bara en sådan sak lyfter filmen för mig.
Se den, men med glimten i ögat, efter ett par öl.

Tycker att Mangeln (aka: Manglar'n) är ganska grym faktiskt. Massor med blod, riktigt elak humor och ursnurrig regi av Tobe Hooper!

Av alla ostiga King-adaptioner från 90-talet så är dock Graveyard Shift tveklöst bäst. Underbara miljöer, knasiga karaktärer, hinkvis med blod och slask, och urgrymma specialeffekter. Sjukligt underskattad!
Citera
2017-07-14, 17:38
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LovableGoofball
Tycker att Mangeln (aka: Manglar'n) är ganska grym faktiskt. Massor med blod, riktigt elak humor och ursnurrig regi av Tobe Hooper!

Av alla ostiga King-adaptioner från 90-talet så är dock Graveyard Shift tveklöst bäst. Underbara miljöer, knasiga karaktärer, hinkvis med blod och slask, och urgrymma specialeffekter. Sjukligt underskattad!

För att inte glömma att Graveyard Shift har Brad Dourif, vilket aldrig är något negativt.
Citera
2017-07-14, 17:46
Medlem
LovableGoofballs avatar
Citat:
För att inte glömma att Graveyard Shift har Brad Dourif, vilket aldrig är något negativt.

Haha, exakt!

Och på tal om Dourif! Vad tror ni om den kommande Cult of Chucky? Gillade Curse of Chucky som fan, old school och stundtals svinläcker, men det här verkar inget vidare...
Citera
2017-07-14, 17:52
Medlem
Black.Lipss avatar
Citat:
Haha, exakt!

Och på tal om Dourif! Vad tror ni om den kommande Cult of Chucky? Gillade Curse of Chucky som fan, old school och stundtals svinläcker, men det här verkar inget vidare...

Jag har lagt Chucky på hyllan för länge sedan, det gick så stadigt nedåt i kvalité efter första filmen, med ett litet lyft genom Bride of Chucky. Men, jag har aldrig tyckt att humorn väger upp för bristen av skräck som kommer från något så fånigt som en mördande leksak. Men, om det leder till att Brad Dourif kan fortsätta jobba får det göra hur många de vill. Chucky förblir dock ikonisk.
Citera
2017-07-14, 21:07
Medlem
Kalender-mannens avatar
Citat:

Nattskiftet är helt klart fin... Vänta nu!!
Det där språket! Och prisandet av Tobe Hooper! Och lovorden om Graveyard Shift!!

Är det där du StonedSwed/Fugitiveduck - För jag svär att... det där låter precis som dig.
Senast redigerad av Kalender-mannen 2017-07-14 kl. 21:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in