Citat:
Ursprungligen postat av
Kalender-mannen
Jag ber om ursäkt för min aggressiva ton. Jag läste aldrig ditt startinlägg av ämnet utan de andras däromkring. Jag trodde att ett regelverk skulle vara något form av slutmål som skulle kunna användas för att sortera ut filmer som ej hör hemma i tråden. Vilket är omöjligt då vissa tycker att spöken är skrattretande (då de inte finns i verkligheten) och att hotet från människor är den sanna skräcken o.s.v.
Men din önskan var enbart att jämför din vypunkt mot andras. För att se om fler delar din upplevelse av filmer eller om de istället har motargument och en annan uppfattning?
Ja, tanken var först gällande filmen Hajen, men sedan tog det lite eget liv och började innefatta även andra filmer, vilket jag tycker är helt okej. För jag finner det vara intressant att se vilka synpunkter, åsikter och argument folk har för att något inte anses vara skräck enligt dem. Det existerar redan en oändlighetsdiskussion i en tråd gällande filmen När Lammen Tystnar, vilket vi inte behöver beröra här.
Men, det är en av de mer levande eftersom det sträcker sig förbi den enklaste motiveringen av typ: Jag tycker inte att det är läskigt.
Finns det någon tråd där jag tror diskussionen kan vara lite djupare än enbart vad man finner skrämmande eller inte, så är det nog denna.
Din aggressiva ton är helt okej, jag är inte oskyldig till sånt heller.