2015-05-22, 16:55
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Hans karriär har verkligen gått i utför. A talking cat!?!

I grunden en grym skådespelare.

Gillar honom verkligen mycket jag med, gjuten och helgrym i många filmer och en del av min barndom i vissa actionfilmer som han medverkade i.
Citera
2015-05-22, 17:06
Medlem
SadEyess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Gillar honom verkligen mycket jag med, gjuten och helgrym i många filmer och en del av min barndom i vissa actionfilmer som han medverkade i.

Han var ju HM modell och allt en gång i tiden. Har han varit med i några bra skräckfilmer?
Citera
2015-05-22, 18:07
Medlem
Fjantors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SadEyes
Hans karriär har verkligen gått i utför. A talking cat!?!

I grunden en grym skådespelare.

Har väl inte gjort nått bra sen Best Of the best..
Citera
2015-05-22, 18:42
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
Har väl inte gjort nått bra sen Best Of the best..

Jodå, men gillar man inte modern B-film så kanske man ska hålla sig ifrån hans filmer som gjordes efter den och Runaway Train.
Citera
2015-05-22, 19:02
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Skrev så här lite kort på FT:

Den bästa i trilogin vilket egentligen inte säger någonting då de två första var helt jävla horribla och denna är marginellt bättre, men fortfarande ingen bra film per se. Kul dock att se Eric Roberts och att den utspelar sig på ett fängelse!
Okej. Tyckte själv det var den sämsta av de tre men det är som att jämföra skit med skit.
Citera
2015-05-22, 19:05
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Okej. Tyckte själv det var den sämsta av de tre men det är som att jämföra skit med skit.

Det jag tyckte funkade bättre i trean var att fokus inte helt och hållet låg på experimentet och att det var lite mera sidogrejer än i de två första, trevligt med miljöombyte också och en del trevligt våld också.
Citera
2015-05-22, 19:13
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Det jag tyckte funkade bättre i trean var att fokus inte helt och hållet låg på experimentet och att det var lite mera sidogrejer än i de två första, trevligt med miljöombyte också och en del trevligt våld också.
Jag köper argumenten men samtidigt känns det som att Tom Six inte kan hantera något annat än att bygga tusenfoting. Det här var till större grad en fruktansvärd komedi och när filmen skrattar åt sig själv blir det inte lika roligt för mig att skratta åt den om du förstår vad jag menar.

I ettan kan jag ändå uppskatta det mer typiska skräck-upplägget med två tjejer som får motorstopp ute i ingenstans och hittar ett hus. Lite mystik och spänning där medan han i den här filmen bara gör en parodi på sina egna filmer.
Citera
2015-05-22, 20:11
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Lite mystik och spänning där medan han i den här filmen bara gör en parodi på sina egna filmer.

Själv så köper jag det konceptet med hela metanivån som uppstår, tycker att sånt är, ärligt talat väldigt kul i film och i synnerhet skräckfilm, men kanske inte för mycket däremot som i The Cabin in the Woods.
Citera
2015-05-22, 20:39
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Jodå, men gillar man inte modern B-film så kanske man ska hålla sig ifrån hans filmer som gjordes efter den och Runaway Train.
Som för övrigt är en av de bättre actionfilmer som har gjorts och som alla borde se. Tammefan.
Citera
2015-05-22, 21:12
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Som för övrigt är en av de bättre actionfilmer som har gjorts och som alla borde se. Tammefan.

Verkligen ja!
Citera
2015-05-22, 22:39
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Verkligen ja!

Bra är den, men så jävla bra är den verkligen inte.
Tycker t.ex att Point Break är bättre.

Bigelow <3
Citera
2015-05-22, 22:58
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Bra är den, men så jävla bra är den verkligen inte.
Tycker t.ex att Point Break är bättre.

Bigelow <3

Ja, Point Break är bättre men inget ont sagt om Runaway Train, men nu börjar vi glida ifrån topicen skräckfilmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in