Flashback bygger pepparkakshus!
2015-11-12, 16:25
Medlem
lilymuensters avatar
ÄGcorsisten dominerar denna genre;

The Exorcist 1973
Citera
2015-11-12, 16:25
Medlem
FugitiveDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag tyckte inte att "The Wicker Man" med Cage var dålig. Det hade varit en bra skräckfilm om det inte hade varit en remake. Det jag retade mig på var att remaken var så ONÖDIG - den tillförde inget nytt.

Haha, njae. Den är fullständigt urusel på alla sätt och vis. Ser man den som en komedi så funkar den, men skräck? Finns inget skrämmande eller obehagligt att tala om, bara en massa osammanhängande scener där en förvirrad Nicolas Cage springer omkring och skäller ut kärringar i 100 minuter.

Citat:
Ursprungligen postat av lilymuenster
ÄGcorsisten dominerar denna genre;

The Exorcist 1973

Peeeeeer-fekt film. Helt klart.
Senast redigerad av FugitiveDuck 2015-11-12 kl. 16:28.
Citera
2015-11-12, 16:34
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FugitiveDuck
Haha, njae. Den är fullständigt urusel på alla sätt och vis. Ser man den som en komedi så funkar den, men skräck? Finns inget skrämmande eller obehagligt att tala om, bara en massa osammanhängande scener där en förvirrad Nicolas Cage springer omkring och skäller ut kärringar i 100 minuter.

Peeeeeer-fekt film. Helt klart.

Jag tycker att det var mycket som var obehagligt, men filmen kunde inte tävla med originalet p.g.a. detta redan var perfekt. Bland annat p.g.a skådespelaruppsättningen. Christopher Lee som en läskigt tjusig - eller tjusigt läskig - laid-back Lord Summerisle liksom... och vår egen Britt Ekland som den sexiga unga förförerskan!
Citera
2015-11-13, 18:57
Medlem
MittNamnVarTagets avatar
Jag vill ha någon film i stil med Conjuring, Insidious, Sinister. Alltså mycket jumpscares. Skulle vara väldigt kul att se en sådan film med tanten ikväll när det spöregnar och är tvärmörkt ute. Tips?
Citera
2015-11-13, 19:00
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittNamnVarTaget
Jag vill ha någon film i stil med Conjuring, Insidious, Sinister. Alltså mycket jumpscares. Skulle vara väldigt kul att se en sådan film med tanten ikväll när det spöregnar och är tvärmörkt ute. Tips?
Pröva The Woman in Black (2012) om du inte har sett den.
Citera
2015-11-13, 19:09
Medlem
MittNamnVarTagets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Pröva The Woman in Black (2012) om du inte har sett den.
Jo den har vi sett båda 2, filmen hade varit mycket bättre om det inte var för Harry potter. Tyvärr. Har du några andra tips?
Citera
2015-11-13, 19:17
Medlem
Fjantors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittNamnVarTaget
Jo den har vi sett båda 2, filmen hade varit mycket bättre om det inte var för Harry potter. Tyvärr. Har du några andra tips?

Last Shift - http://www.imdb.com/title/tt2965466/?ref_=fn_al_tt_3
Citera
2015-11-13, 19:42
Medlem
MittNamnVarTagets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
Last Shift - http://www.imdb.com/title/tt2965466/?ref_=fn_al_tt_3
Den såg mycket mysig ut Fjantor! Nästan så man själv blev rädd bara av omslaget. Stort tack!
Citera
2015-11-14, 00:31
Medlem
Citat:

När Cage lappar till kärringarna är guld. Älskar filmen på grund av dess uselhet. Helt klart i klass med Troll 2 och Birdemic.
Citera
2015-11-14, 17:28
Medlem
FugitiveDucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
När Cage lappar till kärringarna är guld. Älskar filmen på grund av dess uselhet. Helt klart i klass med Troll 2 och Birdemic.

Nicolas Cage har nu i efterhand börjat säga att filmen var menad att vara rolig och absurd från första början, men det tvivlar jag på... Man kan inte göra en så dålig film "intentionally"!

Filmen är knökfull av roliga scener, men favoriten måste vara när Cage sido-dyker från en brygga. Så jävla "Nicolas Cage" alltså...
Citera
2015-11-14, 18:59
Medlem
bajsfittkorvens avatar
Finns det roliga skräckfilmer? Såna som ska va läskiga men blir roliga
Citera
2015-11-14, 19:01
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Filmen är knökfull av roliga scener, men favoriten måste vara när Cage sido-dyker från en brygga. Så jävla "Nicolas Cage" alltså...
Hahaha.. 9.0, 8.5, 8.0, 9.0, 8.5, 8.5, 9.0. Att se denna rulle har inte varit aktuellt, förrän nu då man såg denna scen. Good ol' Cage.
Senast redigerad av Zaxxon 2015-11-14 kl. 19:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in