2014-06-15, 09:22
Medlem
Ratis avatar
Jurtjyrkogården
Lida
Två filmer som borde varit med.

Evil Dead 2 men inte Evil Dead 1?
Citera
2014-06-15, 09:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Jurtjyrkogården
Lida
Två filmer som borde varit med.
Böckerna är bättre. Stephen King
Citera
2014-06-15, 09:27
Medlem
Ratis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna

Det är sant. I övrigt var det en bra lista.
Citera
2014-06-15, 11:38
Bannlyst
http://viooz.co/movies/24080-wolf-creek-2-2013.html (Wolf Creek 2 (2013))

Wolf Creek 1 och Wolf Creek 2 borde varit med.
Citera
2014-06-15, 13:14
Medlem
Carnage.s avatar
Citat:

Lida, boken, är mycket sämre än filmen. Filmen är mästerlig.
Citera
2014-06-15, 14:06
Medlem
Magnet83s avatar
Jag saknar Alien, Misery, Evil Dead, Frankenstein, Låt den rätte komma in, Eden Lake, En vampyrs bekännelse på listan.
Citera
2014-06-15, 14:26
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnet83
Jag saknar Alien, Misery, Evil Dead, Frankenstein, Låt den rätte komma in, Eden Lake, En vampyrs bekännelse på listan.
Som nämns i bloggen i TS post finns det ganska många vampyr-filmer i boken så om En Vampyrs bekännelse och Låt den rätte komma in ska vara med måste man skala av andra vampyrfilmer. Det hade väl varit Herzog's Nosferatu kanske eftersom originalet redan är med. Möjligtvis Blacula men den är väl där för att representera blaxploitation.

Evil Dead 2 är med och att ha fler än en av en film i en serie hade också tagit upp för mycket plats.

Angående Frankenstein så finns redan tre Frankenstein-filmer med i boken (och originalet är med som jag antar du syftar på) så fler hade varit konstigt. Snarare skulle jag ta bort Hammers Frankenstein och ge plats för annat som inte var representerat i så fall. Jag gillar hela Hammers Frankenstein-serie men Hammer är redan representerade genom Dracula och The Devil Rides Out så där kanske man hade kunnat byta något.

Alien och Misery hade jag också velat se vara med på listan.
Senast redigerad av BlackMetal 2014-06-15 kl. 14:29.
Citera
2014-06-15, 16:20
Medlem
Magnet83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlackMetal
Som nämns i bloggen i TS post finns det ganska många vampyr-filmer i boken så om En Vampyrs bekännelse och Låt den rätte komma in ska vara med måste man skala av andra vampyrfilmer.
Varför då, det viktiga är väl att filmen är bra och inte hur många filmer av liknande slag som finns med?
Citat:
Angående Frankenstein så finns redan tre Frankenstein-filmer med i boken (och originalet är med som jag antar du syftar på) så fler hade varit konstigt. Snarare skulle jag ta bort Hammers Frankenstein och ge plats för annat som inte var representerat i så fall.
Jag sökte men såg bara att den var omnämnd i förbifarten. Whales version syftade jag på som tillika är mycket bättre än uppföljaren Frankensteins brud vilken fanns med.
Senast redigerad av Magnet83 2014-06-15 kl. 16:45.
Citera
2014-06-15, 16:22
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Halloween är med bland annat.

Ska man vara förvånad?
Citera
2014-06-15, 16:31
Medlem
Ratis avatar
Får snart bli en beställning från Discshop igen. Brukar beställa några billiga gamla skräckfilmer och lite godis och läsk. Trevligt med en filmkväll för sig själv ibland.
Oftast blir det filmer från 60-70-80-talet. Finns nästan inga bra skräckfilmer som görs nu för tiden. 9/10 är bara skräp speciellt det som kommer från USA. Finns såklart undantag. The Haunting In Connecticut var bra och Paranormal Activity var rätt så ok.
Jag vet inte hur asiatisk skräck står sig idag jämfört med förr men det brukar vara bra.
Citera
2014-06-15, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Får snart bli en beställning från Discshop igen. Brukar beställa några billiga gamla skräckfilmer och lite godis och läsk. Trevligt med en filmkväll för sig själv ibland.
Oftast blir det filmer från 60-70-80-talet. Finns nästan inga bra skräckfilmer som görs nu för tiden. 9/10 är bara skräp speciellt det som kommer från USA. Finns såklart undantag. The Haunting In Connecticut var bra och Paranormal Activity var rätt så ok.
Jag vet inte hur asiatisk skräck står sig idag jämfört med förr men det brukar vara bra.
Studio S och Njutas släpp då? Finns en del guldkorn i deras katalog.
Citera
2014-06-15, 16:40
Medlem
Citat:
Här är en sida som ger bra tips på skräckfilmer, dessa skräckfilmer ska du se innan du dör!

Gillar du skräck kolla:

Se här

Halloween är med bland annat.
Trevligt att den har med Italienska skräckfilmer också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in