2012-12-23, 14:22
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KUSE
Varför?
Alltså den är usel och idiotisk på alla sätt, Originalet skapar stämning, obehag och spänning. Remaken gör inget utav det och är inget mer än en korkad splatter film, med ett slut som dummare än dummast. Det finns inte ett enda rätt i den filmen...
Citera
2012-12-23, 14:31
Medlem
Bazinga90s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Alltså den är usel och idiotisk på alla sätt, Originalet skapar stämning, obehag och spänning. Remaken gör inget utav det och är inget mer än en korkad splatter film, med ett slut som dummare än dummast. Det finns inte ett enda rätt i den filmen...

Det är en riktigt sunkig remake som enbart är en cynisk cash-in, att göra en remake på en film som Black Christmas, som verkligen lyckades med att skapa den där täta och obehagliga stämningen är helt idiotiskt.
Citera
2012-12-23, 15:10
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Nej fyfan den är usel, vidrigt USEL!

Nu blir jag än mer sugen på att se den
Får se om familjen vill kolla på den imorgon, men det blir säkert inte av.
Citera
2012-12-23, 16:28
Medlem
Citat:
Nej fyfan den är usel, vidrigt USEL!
I den här tråden använder man med fördel ordet skräp har jag lärt mig av vissa rävar!

Citera
2012-12-23, 17:26
Medlem
MaryBells avatar
Någon annan som har sett tyska "Angels Melancholy" (Melancholie der Engel)? Vad tyckte ni?
Citera
2012-12-23, 18:01
Medlem
PlanetCaravans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiSenior
Nu blir jag än mer sugen på att se den
Får se om familjen vill kolla på den imorgon, men det blir säkert inte av.

du kan se den vid sidan om samtidigt som familjen ser på kalle anka
Jag har sett remaken men minns inte så mycket av den. Originalet är mycket bättre!

Hade tydligen inte filmen på datorn. Håller på och tankar men det går jävligt segt.
Citera
2012-12-23, 19:48
Medlem
Rakiis avatar
På tal om remaken av Black Christmas så ska jag nog ge den en chans och bilda mig en egen uppfattning om den, litar aldrig helt hundra på andras omdömen och bedömer helst filmer själv. Filmen finns på Netflix såg jag så passar nog på att se den i morgon då.
Citera
2012-12-23, 21:29
Medlem
SiSeniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
På tal om remaken av Black Christmas så ska jag nog ge den en chans och bilda mig en egen uppfattning om den, litar aldrig helt hundra på andras omdömen och bedömer helst filmer själv. Filmen finns på Netflix såg jag så passar nog på att se den i morgon då.

Desto mer delade meningar det råder om en film, desto mer sugen blir jag att kolla på den och göra min egen bedömning. Berätta gärna vad du tyckte om den imorgon.
Citera
2012-12-23, 22:26
Medlem
KUSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonny.Sundin
I den här tråden använder man med fördel ordet skräp har jag lärt mig av vissa rävar!

Haha Bosse

Jag måste minnas fel då för jag hade för mig att remaken på Black Christmas var identisk till den gamla. Jag gillade iaf båda så jag hoppar inte på hat-tåget. Blev också sugen på att se om remaken nu för att se vad som är så illa.

Vad är egentligen skillnaden på de olika versionerna unrated och R-rated?
Citera
2012-12-23, 22:49
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Vad är egentligen skillnaden på de olika versionerna unrated och R-rated?

R-rated är grövre i våldet om jag inte har fel nu.
Citera
2012-12-23, 23:06
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:

Jag måste minnas fel då för jag hade för mig att remaken på Black Christmas var identisk till den gamla.
Finns referenser till originalet i remaken vad jag minns, men annars skiljer den sig rätt rejält.
Citera
2012-12-23, 23:21
Medlem
StonedSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
R-rated är grövre i våldet om jag inte har fel nu.

Tror nog att unrated är helt utan klipp. R-rated är väl bioversionen, och jag tror verkligen inte att en så extremt våldsam film skulle få visas på bio utan klipp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in