2014-06-15, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Ja verkligen, men tyvärr fick vi stå ut med Freddy vs. Jason och remaken...
Freddy vs Jason tyckte jag inte var så himla dålig, men alldeles för mycket låga skämt för min smak. Och remaken var ju bara onödig, likt Fredagen den 13e rebooten.
Citera
2014-06-15, 00:26
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenMath
Och remaken var ju bara onödig, likt Fredagen den 13e rebooten.

På tal om remaken till F13 så märks det ju att regissören Nispel har hamnat i ett fack efter remaken av Motorsågsmassakern, som visserligen var bra men var för välpolerad och inte ett dugg skitig alls jämfört med originalet, märks att han kommer ifrån en bakgrund som musikvideoregissör då man ser på hans filmer.
Citera
2014-06-15, 00:34
Medlem
Citat:
På tal om remaken till F13 så märks det ju att regissören Nispel har hamnat i ett fack efter remaken av Motorsågsmassakern, som visserligen var bra men var för välpolerad och inte ett dugg skitig alls jämfört med originalet, märks att han kommer ifrån en bakgrund som musikvideoregissör då man ser på hans filmer.
Ja och att Leatherface hade blivit en Jason Voorhees fast med motorsåg, inte alls samma karaktär som i originalet. Men en helt okej slasher, Lee Ermey gjorde nästan hela filmen.
Citera
2014-06-15, 00:37
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Men en helt okej slasher, Lee Ermey gjorde nästan hela filmen.

Som du säger räddar han hela filmen och lyfter den, även om jag gillade Jessica Biel i den men har mer att göra med att jag finner henne attraktiv i den.
Citera
2014-06-15, 00:40
Medlem
Citat:
Som du säger räddar han hela filmen och lyfter den, även om jag gillade Jessica Biel i den men har mer att göra med att jag finner henne attraktiv i den.
Stör mig väldigt mycket på Biel efter hennes medverkan i Sjunde Himlen, som kan vara det värsta som sänts på TV, någonsin.
Citera
2014-06-15, 00:49
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Stör mig väldigt mycket på Biel efter hennes medverkan i Sjunde Himlen, som kan vara det värsta som sänts på TV, någonsin.

Har som, kanske tur är aldrig sett det!
Citera
2014-06-15, 00:52
Medlem
Citat:
Har som, kanske tur är aldrig sett det!
Kan ju kolla det här klippet. Äcklig jävla moralkaka.

http://www.youtube.com/watch?v=JB24X05F0wI
Citera
2014-06-15, 01:01
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ja och att Leatherface hade blivit en Jason Voorhees fast med motorsåg, inte alls samma karaktär som i originalet. Men en helt okej slasher, Lee Ermey gjorde nästan hela filmen.
Tycker dom lyckades väldigt bra med Leatherface i remaken, inte trogen förlagan som sagt. Men de ser jag inte som något negativt, hade de gjort Leatherface som i Tobe Hoopers film, hade de istället klagats på en billig kopia. Ska man göra en remake ska man göra det annorlunda gentemot originalet, annars bara onödigt.
Citera
2014-06-15, 01:03
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Tycker dom lyckades väldigt bra med Leatherface i remaken, inte trogen förlagan som sagt. Men de ser jag inte som något negativt, hade de gjort Leatherface som i Tobe Hoopers film, hade de istället klagats på en billig kopia. Ska man göra en remake ska man göra det annorlunda gentemot originalet, annars bara onödigt.

Just på den punkten fungerade ju The Thing och Dawn of the Dead ypperligt!
Citera
2014-06-15, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Tycker dom lyckades väldigt bra med Leatherface i remaken, inte trogen förlagan som sagt. Men de ser jag inte som något negativt, hade de gjort Leatherface som i Tobe Hoopers film, hade de istället klagats på en billig kopia. Ska man göra en remake ska man göra det annorlunda gentemot originalet, annars är bara onödigt.
Nåt unikt och utstickande hade jag gärna sett, borde inte vara så svårt att hitta nå intressant från en klassisk seriemördare som dom kunde ha använt. Nu är han ju bara som Jason.
Citera
2014-06-15, 01:24
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Nåt unikt och utstickande hade jag gärna sett, borde inte vara så svårt att hitta nå intressant från en klassisk seriemördare som dom kunde ha använt. Nu är han ju bara som Jason.
Tycker leatherface uppfyller sitt syfte i remaken, riktigt kuslig till utseendet och överhuvudtaget tillräckligt skrämmande för att jag ska känna obehag när han syns i bild, speciellt mot slutet.
Men visst inget direkt originellt, men att försöka skapa något nyskapande i en remake av Motorsågsmassakern, så är man helt ute och cyklar. Det går inte.
Citera
2014-06-15, 09:12
Bannlyst
101 Skräckfilmer du måste se innan du dör!

Här är en sida som ger bra tips på skräckfilmer, dessa skräckfilmer ska du se innan du dör!

Gillar du skräck kolla:

Se här

Halloween är med bland annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in