2012-12-20, 12:35
Medlem
StonedSwedes avatar
Fick denna video rekommenderad till mig på Youtube. Jason Eiseners ( Hobo with a Shotgun ) kortfilm Treevenge!
Grymt syntsoundtrack ( themet från Cannibal Holocaust är rippat rakt av dock! ), riktigt snyggt foto och en massa splatter!

http://www.youtube.com/watch?v=kicdSI_-XpE
Citera
2012-12-20, 13:53
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedSwede
Fick denna video rekommenderad till mig på Youtube. Jason Eiseners ( Hobo with a Shotgun ) kortfilm Treevenge!
Grymt syntsoundtrack ( themet från Cannibal Holocaust är rippat rakt av dock! ), riktigt snyggt foto och en massa splatter!

http://www.youtube.com/watch?v=kicdSI_-XpE

Underbart! Och alldeles rätt i tiden nu runt jul
Citera
2012-12-20, 19:23
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConjureMe
Mördartomteavsnittet ingår även i Tales from the crypt filmen från 1972. Den har jag inte sett men det kanske man borde göra.
Såg de första 2 avsnitten natten till idag faktiskt, lyckligtvis nog så var And all Through the House det andra avsnittet.
Diggar verkligen stilen på avsnittet, 80's slasher vibbar får jag av skurken. Logiska luckor och grymtande galningar i tomte outfit. Precis vad jag letade efter, ska förmodligen plöja genom några avsnitt till idag. Skön host med, slår nästan Carpenter!
Citera
2012-12-20, 19:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
Jag minns faktiskt inte det avsnittet alls, fast det var å andra sidan många år sedan jag såg det också.

Lite relaterat till Tales from the Crypt så såg jag Body bags för ett par dagar sedan. Tyckte om den mer än jag trodde att jag skulle och den känns härligt tidstypisk på något sätt.

Jag tyckte bäst om andra delen med håret då den var väldigt rolig här och där. Älskade framförallt scenen vid "middagen" där de vänt bakfram på den vanliga stereotypen där kvinnan gång på gång frågar sin man om hon ser tjock ut och vad han än svarar så blir det fel. Skrattade gott där

Även de andra två delarna hade sin charm. Den sista tror jag hade fungerat som en egen film om den gjorts lite mer grundligt och den första såg jag i eftertexterna att den var full av cameos, kul

Carpenters egen insats som obducenten var bland de bästa. Mycket nöjd med filmen överlag.
Vilken? http://www.imdb.com/find?q=body+bags&s=all
Citera
2012-12-20, 19:42
Medlem
StonedSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonny.Sundin

Denna: http://www.imdb.com/title/tt0106449/?ref_=fn_al_tt_1

Tycker att den är riktigt bra, favoriten är den första delen med David Naughton ( An American Werewolf in London ) och Robert Carradine ( Revenge of the Nerds )!

Kul med alla cameos också, antagligen den bästa skräckfilmsensemblen någonsin: Carpenter, Craven, Hooper, Raimi och Corman!
Citera
2012-12-20, 20:35
Medlem
ConjureMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Såg de första 2 avsnitten natten till idag faktiskt, lyckligtvis nog så var And all Through the House det andra avsnittet.
Diggar verkligen stilen på avsnittet, 80's slasher vibbar får jag av skurken. Logiska luckor och grymtande galningar i tomte outfit. Precis vad jag letade efter, ska förmodligen plöja genom några avsnitt till idag. Skön host med, slår nästan Carpenter!

Ja, där är framförallt grym stämning i det avsnittet och i de bästa crypts avsnitten. Inspirerad av mördartomte snacket här, tänkte jag se remaken på Silent night, deadly night. Silent night heter den och förhoppningarna är relativt låga men jultomten springer omkring med en flamethrower i trailern, tomtefar med flamethrower är svårt att motstå! Någon som har sett den?
Citera
2012-12-20, 20:52
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConjureMe
Någon som har sett den?
Haha en remake? Den ska slås på! Detta blir ju bara bättre och bättre, tack för tipset.
Man har ju sett vilken kalabalik det blev på svennebanan i staterna när originalet kom upp på trailer och i tidningar. En tomte med en yxa!?! SKA VÅRA BARN SE DETTA PÅ BILD!!!

Idag sitter dem bänkade framför MTV, där ingen debatt kommit upp
Citera
2012-12-20, 21:17
Medlem
ConjureMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Haha en remake? Den ska slås på! Detta blir ju bara bättre och bättre, tack för tipset.
Man har ju sett vilken kalabalik det blev på svennebanan i staterna när originalet kom upp på trailer och i tidningar. En tomte med en yxa!?! SKA VÅRA BARN SE DETTA PÅ BILD!!!

Idag sitter dem bänkade framför MTV, där ingen debatt kommit upp

Åttiotalets videovåldsdebatt tillhör, tack och lov, en svunnen tid. Numera oroar sig föräldrarna över vad ungarna gör på internet och inte över vilka filmer de ser. Någon debatt om Silent Nigth lär vi aldrig få uppleva, typisk straight-to-dvd film som förhoppnigsvis är lite underhållande.
Citera
2012-12-20, 23:57
Medlem
JoeL431s avatar
Såg på Silent Night, den var faktiskt väldigt våldsam och grafisk bitvis, visst hade den en massa skit ala det vanliga också. Men faktiskt inte genomrutten, en del associationer till originalet, det slank fram en "-Naughty", ett ljusslinge-,mord och några fler referenser. Men det kändes mer som en sequel, och uppföljare får vara usla!

Den klättrar iaf upp till 2/5
Citera
2012-12-20, 23:59
Medlem
Livid

Kan börja med att säga att de här verkligen var en snygg och välgjord film...men utöver de så fanns de tyvärr inte mycket mer. Måste erkänna att jag förstod nog inte filmen, den började faktiskt ganska bra med uppbyggnaden och handling...sen vet jag inte riktigt vad som hände. De är alltid kul med filmer där inte allting förklaras in i minsta detalj, fast här hade de uppskattats om man fick lite mer förklarat. De känns som filmen spårade ut en hel del och jag tycker inte att karaktärerna reagerade som man kanske hade gjort i vissa situationer vilket förstörde mycket. Om man ska tala klar språk så var de här en riktigt dålig rulle, vilket var väldigt synd. De fanns någon scen som var lite creepy fast de var innan allt ballade ur och de gick bara nedför sen...tanten såg förvisso väldigt skrämmande och riktigt fräck ut faktiskt och som sagt filmen var verkligen vackert filmad. Känns inte som jag kan jämföra den med någon annan film nu när jag tänker på de, ett plus ska den i alla fall få för en fräck gorig scen i slutet

Betyg: 1/5
Citera
2012-12-21, 00:23
Medlem
Nu är 2012 snart slut och tänkte de kunde va lite kul att få höra vilka skräckfilmer ni här på tråden sätt i år som är bäst/sämst. De behöver inte vara filmer ifrån i år utan bara skräckfilmer ni sätt i år som varit riktigt bra/dåliga. Ni får gärna göra listor av filmerna och gärna lämna en åsikt om varför ni tycker som ni gör. Kommer tyvärr inte på så många bra skräckfilmer jag sätt i år men jag kan absolut göra en sämsta lista.

1. The Apparition: De finns tyvärr inget bra att säga om den här filmen. Dålig/tråkig handling, tråkiga karaktärer, värdelöst slut, inget otäck...ja listan kan bli lång men tror ni fattar.

2. The Cabin In The Woods: De finns en bra anledning till varför de tog så långtid innan de släppte den här filmen...den är värdelös. Den ska ha plus för nyskapande och nytänkande, men den var så sjukt tråkig och effekterna var kassa. Slutet var de största wtf-moment jag sätt på väldigt länge...och inte positivt menat.

3. Livid: Ville verkligen att den här filmen skulle va bra, men tyvärr...har faktiskt aldrig sätt en så här dålig icke amerikansk skräckfilm vågar jag nog nästan påstå.

Så nu har jag startat av lite smått och vore kul att få höra era om åsikter och era listor här
Citera
2012-12-21, 08:17
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonny.Sundin

Ja det borde väl iofs inte vara så svårt att räkna ut då det faktiskt bara finns en film i den där listan som heter Body bags. Men det är den från 93

Citat:
Ursprungligen postat av SebastianOstlund
Nu är 2012 snart slut och tänkte de kunde va lite kul att få höra vilka skräckfilmer ni här på tråden sätt i år som är bäst/sämst. De behöver inte vara filmer ifrån i år utan bara skräckfilmer ni sätt i år som varit riktigt bra/dåliga. Ni får gärna göra listor av filmerna och gärna lämna en åsikt om varför ni tycker som ni gör. Kommer tyvärr inte på så många bra skräckfilmer jag sätt i år men jag kan absolut göra en sämsta lista.

Fast vad är egentligen poängen med att framställa en lista om det inte finns några begränsningar? Då blir det ju liksom samma gamla vanliga..

Jag vill inte riktigt bestämma mig för bästa i år än eftersom jag varken sett Sinister eller Possession som jag båda tror kan ha en chans.

Sämsta vet jag inte riktigt då jag snabbt glömmer dåliga filmer. Färskast i minnes är iaf Kavalet/Rabies som jag såg för ett par dagar sedan. En israelisk (skräckfilm!). Måste säga att den var riktigt dålig. Det blev aldrig riktigt klart om den medvetet var lite smårolig eller om det bara var så. Samtliga karaktärer och skådespelarinsatser var bedrövliga, handlingen obefintlig med en massa saker de börjar berätta om och sedan bara glömmer bort. Fotot var dock bra och helt okej gore.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in