2012-10-31, 16:18
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shatefak
Fan vad trist att det finns så få riktigt bra skräckfilmer.

Sinister verkar lovande. Ethan Hawke är en underskattad skådis.
På tal om Sinister såg jag Scott Derrickson's The Exorcism of Emily Rose igår och den var snudd på värdelös faktiskt. Hade inget som jag gillade, tom rättegång scenerna var ointressanta.
Så mina förväntningar på Sinister sjönk till botten om jag ska va ärlig, får hoppas den kan överraska positivt.
Citera
2012-10-31, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie.H
Sinister har väl inte kommit ut än?

Annars kan jag slå ett slag för The Innkeepers om du gillar mer nya spökfilmer med skön stämning. The Awakening och The Skeptic är också bra, den tidigare borde du verkligen se iaf. Sedan har du Lake Mungo också som är ganska bra.

Innkeepers och The awakening har jag sett, dom var helt okej. Diggar blondinen i innkeepers
The Skeptic verkar intressant! Den ska jag se, tack för tipset.
Citera
2012-10-31, 16:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
På tal om Sinister såg jag Scott Derrickson's The Exorcism of Emily Rose igår och den var snudd på värdelös faktiskt. Hade inget som jag gillade, tom rättegång scenerna var ointressanta.
Så mina förväntningar på Sinister sjönk till botten om jag ska va ärlig, får hoppas den kan överraska positivt.

To each his own.

Jag tyckte The Exorcism of Emily Rose var bra.
Citera
2012-10-31, 16:36
Medlem
Eddie.Hs avatar
Citat:
Innkeepers och The awakening har jag sett, dom var helt okej. Diggar blondinen i innkeepers
The Skeptic verkar intressant! Den ska jag se, tack för tipset.
Ja visst är hon en riktig böna!
Citera
2012-10-31, 16:52
Medlem
SiSeniors avatar
Friday the 13th 4/5
Gillade mystiken, effekterna, karaktärerna och dialogerna. Allt flöt ihop en i naturlig blandning vilket jag tyckte gjorde filmen så bra.
Citera
2012-10-31, 16:53
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dwe
Remaken är alltså så usel som den verkar? Att göra en nytappning på en sån gedigen film kan ju bara gå åt helvete.

Ja, den är riktigt jävla dålig och Julia Stiles har överlag aldrig imponerat alls på mig. Enda anledningen till att jag överhuvudtaget såg filmen berodde på att jag vann biobiljetter till premiären som var den sjätte juni 2006.
Citera
2012-10-31, 16:56
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eddie.H
Sinister har väl inte kommit ut än?

Bara i dålig kvalité.
Citera
2012-10-31, 16:59
Medlem
Kvällens filmer blir:

The Skeptic
http://www.imdb.com/title/tt0493451/

Paranormal Entity
http://www.imdb.com/title/tt1586261/
Citera
2012-10-31, 17:01
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Paranormal Entity
http://www.imdb.com/title/tt1586261/

Bara så att du vet så ligger The Global Asylum bakom produktionen, så du har blivit varnad i förväg nu!
Citera
2012-10-31, 17:13
Medlem
Eddie.Hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Bara i dålig kvalité.
Åhfan, då ska jag nog ändå ta och kolla in den tror jag.

Citat:
Bara så att du vet så ligger The Global Asylum bakom produktionen, så du har blivit varnad i förväg nu!
Jag orkade inte ens se klart Paranormal Entity. Totalt värdelös på alla håll och kanter.
Citera
2012-10-31, 17:54
Medlem
Tisseltassels avatar
Citat:
Fan vad trist att det finns så få riktigt bra skräckfilmer.

Sinister verkar lovande. Ethan Hawke är en underskattad skådis.

Hur kan du tycka att det finns få riktigt bra skräckfilmer? Visst, det finns oändligt mycket usla skräckfilmer men om du kollar igenom den här tråden kommer du hitta mycket tips på riktigt bra skräckfilmer (finns väldigt många).
Citera
2012-10-31, 18:28
Medlem
PlanetCaravans avatar
Citat:
Aha den ja, haft ögonen på den ett tag tidigare och kommer antagligen se den då jag vill bocka av det mesta med Linda Blair. Kan rekommendera Savage Streets med henne, dock är det en exploitationfilm men otroligt bra!

http://www.imdb.com/title/tt0088044/

Tack för tipset! Jag vill också se det mesta med henne. Nu är ju inte detta en skräckfilm men skitsamma.

Blir inte så mycket skräcktittande idag. Är så djävulskt trött, dessutom ska jag upp tidigt imorgon. Får nog bli mer film imorgon på kvällen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in