2012-10-07, 14:03
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chronomaster
Chernobyl Diaries. Svag tvåa om ens det. Länge sen jag såg en sådan totalt oläskig film.

Det hör ju till skräckfilmsgenren att ingen kan göra läskiga och innovativa filmer länge. Även om jag gillade filmen någorlunda så vet man ju på förhand att man inte blir skrämd av moderna skräckfilmer.
Citera
2012-10-07, 14:41
Medlem
NirvanAs avatar
Tyckte Chained kunde ha blivit bra men den lyckades inte så bra, tyckte det var alldeles för lite detaljerat våld sen var det ganska tråkig miljö det vistades i.
Citera
2012-10-07, 16:45
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Tyckte Chained kunde ha blivit bra men den lyckades inte så bra, tyckte det var alldeles för lite detaljerat våld sen var det ganska tråkig miljö det vistades i.

Jag tror det är ett problem som har kommit med den tekniska utvecklingen. Man får inte samma stämning utav att se en skräckfilm med en högupplöst bild så att man till och med kan se grässtråna, det blir inte samma mystiska och smått "mysiga" stämning som en grovkornig, lite smått för mörk bild helt enkelt.

Mörkret skrämmer en, även det okända skrämmer en och om upplösningen kan hindra en för att riktigt urskilja vad man ser så tror jag snarare att man skulle gynnas utav att använda sig utav äldre filmmateriel.

Sedan verkar det vara alldeles för många, speciellt i Hollywood som är skadade utav Fredagen den 13-filmerna och liknande filmer. De verkar helt glömt bort att man måste skapa spänning i en film också.
Citera
2012-10-07, 17:14
Medlem
Rakiis avatar
Citat:

Jag tänkte se den ändå då den verkar intressant och tilltalande oavsett vad du skriver. Mig gör det ingenting om filmen saknar detaljerade våldsscener, för någon gorefilm har regissören väl aldrig uttalat sig om att den är?
Citera
2012-10-07, 18:12
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Jag tänkte se den ändå då den verkar intressant och tilltalande oavsett vad du skriver. Mig gör det ingenting om filmen saknar detaljerade våldsscener, för någon gorefilm har regissören väl aldrig uttalat sig om att den är?
Alltså jag antar den funkar om du inte har nåt annat att se på, den var inte värdelös, men man blir besviken för storyn hade potential att bli bra om man gjorde det på rätt sätt. Jag var dessutom påverkad av diverse substanser som kanske ändrade mitt omdöme, så se den du om du känner för det
Citera
2012-10-07, 18:20
Medlem
Tisseltassels avatar
Jag har nästan missat att oktober gjort entré. Härligt, det innebär en stundande Halloween och skräckfilmsmarathon men fram tills dess blir det att kolla Monster Madness. Har ju sju avsnitt till godo nu!
Citera
2012-10-07, 18:26
Medlem
PlanetCaravans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tisseltassel
Jag har nästan missat att oktober gjort entré. Härligt, det innebär en stundande Halloween och skräckfilmsmarathon men fram tills dess blir det att kolla Monster Madness. Har ju sju avsnitt till godo nu!

Där sa du något klokt! Kanske ska köra ett Halloween maraton? Tror jag har kvar några filmer i serien på datorn.
Citera
2012-10-07, 19:03
Medlem
Rokushikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tisseltassel
Tyvärr så gör bara James en Monster Madness varannan dag detta året, han hade tydligen inte tid.

Vad planerar ni till Halloween? Själv har jag och mina kompisar alltid en tradition med en skräckfilmsnatt, jag ska nog pusha alla Nightmare on Elm Street filmer i år tror jag, har inte sett tvåan, fyran, femman eller sexan på skitlänge.
Citera
2012-10-07, 19:32
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Alltså jag antar den funkar om du inte har nåt annat att se på, den var inte värdelös, men man blir besviken för storyn hade potential att bli bra om man gjorde det på rätt sätt. Jag var dessutom påverkad av diverse substanser som kanske ändrade mitt omdöme, så se den du om du känner för det

Jag har sett någon annan film tidigare av Jennifer Lynch och gillar hennes stil så jag ska se denna, har ju som sagt princip att se alla filmer som jag är nyfiken på. Kanske blir den idag tillsammans med Halloween 2 som jag inte har sett sedan tonåren.
Citera
2012-10-07, 19:34
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rokushiki
Vad planerar ni till Halloween? Själv har jag och mina kompisar alltid en tradition med en skräckfilmsnatt, jag ska nog pusha alla Nightmare on Elm Street filmer i år tror jag, har inte sett tvåan, fyran, femman eller sexan på skitlänge.

På själva kvällen då Halloween inträffar ska jag se på Halloween 3: Season of the Witch som jag gillar skarpt och den har blivit en slags tradition för mig att se varje Halloween de senaste åren. Sedan kommer jag antagligen se en del skräckfilm hela oktober igenom som jag haft liggande på datorn. Kanske ser ett par filmer med min polare och inviger honom till en del filmer dessutom.
Citera
2012-10-07, 19:55
Medlem
Jag har kollat på skräckfilmer i hela mitt liv och jag letar nu efter filmer med aliens/demoner då det inte gjorts alltför många filmer om det ämnet på ett seriöst och skrämmande sätt.

Har kollat på Fire in the sky och Communion , några tips ?
Citera
2012-10-07, 19:57
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rokushiki

Ser film som vanligt, tycker julen passar bättre för skräck.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in