2012-12-21, 10:42
Medlem
ConjureMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Såg på Silent Night, den var faktiskt väldigt våldsam och grafisk bitvis, visst hade den en massa skit ala det vanliga också. Men faktiskt inte genomrutten, en del associationer till originalet, det slank fram en "-Naughty", ett ljusslinge-,mord och några fler referenser. Men det kändes mer som en sequel, och uppföljare får vara usla!

Den klättrar iaf upp till 2/5

Ja, ungefär vad jag tyckte också. En okej slasher med några smaskiga mord, flismaskinen!, och en sympatisk hjältinna dessutom såg filmen bättre ut och mindre b-ig än vad jag trodde. Såklart var där knappt några fler flamethrower scener än de som syntes i trailern, de jävlarna vet hur de ska lura folk att se filmen
Citera
2012-12-21, 11:14
Medlem
vonfnass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SebastianOstlund
1. The Apparition: De finns tyvärr inget bra att säga om den här filmen. Dålig/tråkig handling, tråkiga karaktärer, värdelöst slut, inget otäck...ja listan kan bli lång men tror ni fattar.
Jag håller med om att den var kass, men om det fanns något bra med filmen så var de ju det plötsliga slutet IMO.
Citera
2012-12-21, 12:18
Medlem
StonedSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SebastianOstlund
The Cabin In The Woods: De finns en bra anledning till varför de tog så långtid innan de släppte den här filmen...den är värdelös. Den ska ha plus för nyskapande och nytänkande, men den var så sjukt tråkig och effekterna var kassa. Slutet var de största wtf-moment jag sätt på väldigt länge...och inte positivt menat.

Fattar inte varför alla verkar hata den. Tyckte att den var riktigt underhållande. Skulle antagligen varit lite bättre om vissa saker hanterades lite mer seriöst dock.
Citera
2012-12-21, 12:57
Medlem
LennartSwahns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedSwede
Fick denna video rekommenderad till mig på Youtube. Jason Eiseners ( Hobo with a Shotgun ) kortfilm Treevenge!
Grymt syntsoundtrack ( themet från Cannibal Holocaust är rippat rakt av dock! ), riktigt snyggt foto och en massa splatter!

http://www.youtube.com/watch?v=kicdSI_-XpE

Haha genialiskt bra! Att de lånat ett av de bästa intron någonsin gjorde inte saken sämre.
Citera
2012-12-22, 00:52
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av despondency
Nåddes det någonsin ett konsensus om vilka som var 2012 års bästa skräckfilmer? Räknar vi Kill list till 2012 så är väl den ganska ohotad om första platsen men eftersom den visades 2011 i Sverige för första gången är det möjligt att den blir diskvalificerad.
Kill List tycker jag absolut är mer en mystery-rulle, med liite skräckinslag. Att jämföra med Rosemarys snorunge.

Vad gäller skräck satsar jag nog på The Woman in Black som den läbbigaste rullen under 2012. Kort motivering: Jag hatar jump-scares vilket den blivit simpelt "anklagad" för, men tycker den rullen ändå levererade chills.

Hmm, fan är det ändå så knapert?

Citat:
Ursprungligen postat av ReturnToZero
Kollade på Nightmare (1981) igår och Madman (1982) för inte så länge sedan. Älskar verkligen den här typen av trashiga slashers som får en att känna ett starkt välbehag ändå ut i fingertopparna.
Kollade på Nightmare för någon vecka sedan och yikes, den håller inte det minsta i mitt universum numera (pallade inte ens se klart den ). Minns man smådiggade den då man såg den för 20+ år sen.
Senast redigerad av Zaxxon 2012-12-22 kl. 01:34.
Citera
2012-12-22, 03:43
Medlem
[
Citat:
Moffin
Fast vad är egentligen poängen med att framställa en lista om det inte finns några begränsningar? Då blir det ju liksom samma gamla vanliga..

Jag vill inte riktigt bestämma mig för bästa i år än eftersom jag varken sett Sinister eller Possession som jag båda tror kan ha en chans.

Sämsta vet jag inte riktigt då jag snabbt glömmer dåliga filmer. Färskast i minnes är iaf Kavalet/Rabies som jag såg för ett par dagar sedan. En israelisk (skräckfilm!). Måste säga att den var riktigt dålig. Det blev aldrig riktigt klart om den medvetet var lite smårolig eller om det bara var så. Samtliga karaktärer och skådespelarinsatser var bedrövliga, handlingen obefintlig med en massa saker de börjar berätta om och sedan bara glömmer bort. Fotot var dock bra och helt okej gore.

Okej de har du rätt i men vi ändrar då, bästa/sämsta skräckfilmerna från 2012. Har inte heller sätt någon utav dem och har förhoppningar på båda två

Citat:
StonedSwede
Fattar inte varför alla verkar hata den. Tyckte att den var riktigt underhållande. Skulle antagligen varit lite bättre om vissa saker hanterades lite mer seriöst dock.

Jag hade nog hajpat den lite för mycket för hade läst så mycket gott om den, sen personligen de jag tycker va dålig va att den försökte både vara en parodi och en hyllning på äldre skräckfilmer men tycker varken den va rolig eller en bra "hyllning". Men jag dömer inte, gillar att folk har olika smak den hade några scener som var lite coola i alla fall

Citat:
vonfnas
Jag håller med om att den var kass, men om det fanns något bra med filmen så var de ju det plötsliga slutet IMO.

Slutet kom ju bara helt plötsligt, trodde nästan de var ett skämt när eftertexten började rulla
Citera
2012-12-22, 09:58
Medlem
MaryBells avatar
Har just sett "Lovely Molly" för 2. gången och begriper inte en skit av ungefär halva filmen.

I motsetning til David Lynch-filmer har jag intrycket av at man i "Lovely... " liksom faktisk skal pusla i hop det på egenhand.

Either I'm too stupid or the movie makes no sense. Why doesn't the sister stay with Molly while the husband's away? And why does he suddenly recieve oral sex from the neighbour? What's with the horses and the closet at the end? How about that thing in the backyard with the mask? Why kill all those ppl?

Have the writer/director deliberately muddied the water to make it look deeper or am I missing the point all together?

Tog en IQ test online i 2010 och hamnade på lite över 100, finns det nogon med IQ på 120+ som har sett den här filmen och som tycker den ger nån mening? Please let me know!
Citera
2012-12-22, 10:05
Medlem
MaryBells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin

Kan passa på då för att återgå till temat om någon sett "Megan is missing"? Har hört att den ska vara en sån film man tror och tycker i början är skitkass men som sedan tar sig och när den är slut känner man sig alldeles ja.. berörd/rädd/mindfuckad.

Guess you've probably seen it by now, hva tyckte du?

One tends to get sort of jaded after watching tons off Found Footage movies, but this one was truly great in a horrible way. Och i motsetning til "Paranormal.." och "Blair Witch" har den en realism man inte kan komma ifrån.
Citera
2012-12-22, 14:17
Medlem
trivaws avatar
vad tyckte ni om remaken av The last house on the left? http://www.imdb.com/title/tt0844708/

Tyckte den var okej, dock lite trist. 3/5
Citera
2012-12-22, 14:33
Medlem
StonedSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trivaw
vad tyckte ni om remaken av The last house on the left? http://www.imdb.com/title/tt0844708/

Tyckte den var okej, dock lite trist. 3/5

Usel film. Krug är en hunk, och de andra i gänget ser ut som The O.C.-kandidater.. hur i helvete tänkte dem egentligen?!

Originalet är en av 70-talets bästa filmer, fan i mig.
Citera
2012-12-22, 17:25
Medlem
PlanetCaravans avatar
Någon som har tänk o se Black Christmas nu när det är juletider?
Citera
2012-12-22, 18:00
Medlem
KUSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StonedSwede
Usel film. Krug är en hunk, och de andra i gänget ser ut som The O.C.-kandidater.. hur i helvete tänkte dem egentligen?!

Originalet är en av 70-talets bästa filmer, fan i mig.
Jag tycker faktiskt remaken är bättre än originalet, av någon anledning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in