Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-01-07, 05:59
  #12001
Medlem
PlanetCaravans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Eftersom som regissören har gjort den helt värdelösa Stay Alive så har jag inga förhoppningar alls, men vem vet

Visste inte att jag hade sett Stay Alive men nu när jag kollade upp den så kände jag igen den direkt! Tycker som Rakii att den är rätt bra i början, ganska läskig och mystisk osv... Men sen ju längre filmen går desto mer löjlig och skräpig blir den. Regissören verkar gilla exorcism och det övernaturliga.
Citera
2012-01-07, 06:11
  #12002
Medlem
C.A.Tls avatar
Finns det några bra skräckfilmer som är gjord de senaste åren (typ efter 2005)? Känns verkligen som att all skräck som kommer nu för tiden är ren jävla skit, verkligen totalt jävla värdelöst. Känns som att man måste gå tillbaka MINST 10-15 år i tiden för att hitta ett par bra skräckfilmer, något som egentligen inte är mig emot men blev sugen på att se någon nyare och undrar därför om ni har något tips?


Gillar dock ej japanska skräckfilmer som man annars har hört skall kunna uppehålla viss kvalité.
Citera
2012-01-07, 06:36
  #12003
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.A.Tl
Finns det några bra skräckfilmer som är gjord de senaste åren (typ efter 2005)? Känns verkligen som att all skräck som kommer nu för tiden är ren jävla skit, verkligen totalt jävla värdelöst. Känns som att man måste gå tillbaka MINST 10-15 år i tiden för att hitta ett par bra skräckfilmer, något som egentligen inte är mig emot men blev sugen på att se någon nyare och undrar därför om ni har något tips?


Gillar dock ej japanska skräckfilmer som man annars har hört skall kunna uppehålla viss kvalité.
Ne de är väldigt tunnsått på bra skräck dem senaste åren, Insidious, REC och The Descent är dem jag komma att tänka på rak arm som är väldigt bra. Om man räknar bort Asien då
Citera
2012-01-07, 11:22
  #12004
Medlem
Normgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.A.Tl
Finns det några bra skräckfilmer som är gjord de senaste åren (typ efter 2005)? Känns verkligen som att all skräck som kommer nu för tiden är ren jävla skit, verkligen totalt jävla värdelöst. Känns som att man måste gå tillbaka MINST 10-15 år i tiden för att hitta ett par bra skräckfilmer, något som egentligen inte är mig emot men blev sugen på att se någon nyare och undrar därför om ni har något tips?


Gillar dock ej japanska skräckfilmer som man annars har hört skall kunna uppehålla viss kvalité.
The devils rejects och Martyrs.
Citera
2012-01-07, 21:56
  #12005
Medlem
PlanetCaravans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C.A.Tl
Finns det några bra skräckfilmer som är gjord de senaste åren (typ efter 2005)? Känns verkligen som att all skräck som kommer nu för tiden är ren jävla skit, verkligen totalt jävla värdelöst. Känns som att man måste gå tillbaka MINST 10-15 år i tiden för att hitta ett par bra skräckfilmer, något som egentligen inte är mig emot men blev sugen på att se någon nyare och undrar därför om ni har något tips?


Gillar dock ej japanska skräckfilmer som man annars har hört skall kunna uppehålla viss kvalité.

I Spit On Your Grave - Remaken
Eden Lake
Hostel
Hostel 2
Frontiers

Där har du några som jag kommer på just nu. Trots att du inte gillar Japanska skräckfilmer så tycker jag att du ska testa se I saw the devil, den tyckte jag var riktigt bra.
Citera
2012-01-07, 23:33
  #12006
Medlem
Crackerheads avatar
Okej nu när jag inte har något att göra så passar jag på att fråga efter lite filmer.
Har sett b.la följande filmer:

Fragile
The descent 1 och 2
Grudge allihop
The ring allihop
REC båda
Dead silence
Paranormal activity 1-2-3
Shutter
Darkness falls

Har även sett alla dessa asiatiska versioner.
Okej orkar inte sitta och komma ihåg fler men ni ser ju vad för slags skräck det är, kan ni rekommendera liknande filmer under samma årgång ungefär?
Citera
2012-01-08, 00:42
  #12007
Medlem
alroberts avatar
nån som har tips på nån riktigt läskig film, jag sitter här med min flickvän och hennes lilla syster och behöver hjälp, vill att dom inte ska kunna sova på hela natten

så ge bra förslag snabbt tack
Citera
2012-01-08, 00:46
  #12008
Medlem
RancorFeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlanetCaravan
Trots att du inte gillar Japanska skräckfilmer så tycker jag att du ska testa se I saw the devil, den tyckte jag var riktigt bra.

Den är från Sydkorea.
Citera
2012-01-08, 21:56
  #12009
Medlem
PlanetCaravans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RancorFeeder
Den är från Sydkorea.

Okej då
Citera
2012-01-09, 13:00
  #12010
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Ne de är väldigt tunnsått på bra skräck dem senaste åren, Insidious, REC och The Descent är dem jag komma att tänka på rak arm som är väldigt bra. Om man räknar bort Asien då

Hehe, märker att vi verkligen inte alls har samma smak på skräckfilm som jag först trodde. Insidious, REC och The Descent är tre kalkoner i min bok, fast å andra sidan har ju inte jänkarna gett ifrån sig någonting bra de senaste åren. England och Asien är dom ledande i min bok just nu.
Citera
2012-01-09, 13:25
  #12011
Medlem
JoeL431s avatar
Kollade på Living Doll -90, filmen startar upp cheesy med Jess' Franco-jazz till storstadsbilder, men utvecklas i min mening till en kopia av Mattsson's Vaxdockan .

En obducent accepterar inte att kvinnan han är förälskad i går bort utan tar med henne till sitt hem där vi växlas mellan att se henne ruttna bort, parallellt med att hon är livs levande (naken) talar med huvudpersonen. Det uppstår såklart probz med hyresgäster samt hyresvärden.
Känner ni igen storyn??

Hursomhelst, storyn blir inte särskilt mycket djupare än såhär. Liket ser förvånansvärt äckligt ut och "utvecklas" under filmens lopp till mer och mer infekterat och ruttet. Bra jobb där!

Blev nyfiken på Mattsson referenserna och läste lite på imdb, där verkar man snarare finna likheter mellan Buio Omega (Beyond the Darkness). Jo visst, men för de mer "kulturberikade" (fusk att man är svensk?) så är likheterna till Vaxdockan mer slående.

Filmen är för övrigt producerad av Dick Randall, exploitation-producent och är en fristående del i hans triologi Dont open till' Christmas, Slaughter High samt Living Doll

Imdb:
http://www.imdb.com/title/tt0100038/

Randall biografi samt producent-lista på imdb:
http://www.imdb.com/name/nm0709573/#Producer
__________________
Senast redigerad av JoeL431 2012-01-09 kl. 13:27.
Citera
2012-01-09, 16:38
  #12012
Medlem
obin_gams avatar
Tyckte man att House of the Devil var urusel ska man nog inte se The Innkeepers heller...

Men är man ett fan av gammeldags spökrysare och är trött på allt nymoderna hollywood"skräck" med karaktärer man hatar och klipp man får epilepsi av, rekommenderas denna starkt.

Enda svaga delen är väll slutet som kändes lite väl fegt. Måste ha funnits ett annat sätt att sluta det på tycker jag.

8/10

PS.
Det skadar inte heller att huvudrollen spelas av sockersöta Sara Paxton som man blir kär i på en gång
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback