2012-10-07, 20:06
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sim-man92
Ser film som vanligt, tycker julen passar bättre för skräck.

Hur kommer det sig att du tycker det? Själv ser jag skräck året om men just under oktober tycker jag att det passar utomordentligt extra med skräckfilm medan jag på julen vill se Home Alone 1 och 2 samt lite andra julfilmer.
Citera
2012-10-07, 20:18
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Hur kommer det sig att du tycker det? Själv ser jag skräck året om men just under oktober tycker jag att det passar utomordentligt extra med skräckfilm medan jag på julen vill se Home Alone 1 och 2 samt lite andra julfilmer.
Tycker julen känns mycket kusligare, halloween känns lite konstlat på något sätt. Men visst kanske man ska se just filmen Halloween nu i slutet av månaden. Inget slår dock Black Christmas på julafton, oslagbar upplevelse.
Citera
2012-10-07, 20:19
Medlem
PlanetCaravans avatar
Citat:
Ser film som vanligt, tycker julen passar bättre för skräck.

Jag tror inte jag nån gång har sett filmer pga en speciell dag eller månad, men denna månad ska jag se Halloween har jag bestämt!
Citera
2012-10-07, 20:30
Medlem
sim-man92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlanetCaravan
Jag tror inte jag nån gång har sett filmer pga en speciell dag eller månad, men denna månad ska jag se Halloween har jag bestämt!
De gör du nog inte helt fel i, för mig blir det nog Halloween 2 när jag tänker efter, då jag inte sett den sen jag var i yngre tonåren.
Citera
2012-10-07, 20:32
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
De gör du nog inte helt fel i, för mig blir det nog Halloween 2 när jag tänker efter, då jag inte sett den sen jag var i yngre tonåren.

Samma här och kanske ser den senare i kväll om jag får tid över!
Citera
2012-10-07, 20:33
Medlem
Panzerbat.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Jag har Creepshow som ett måste på kvällen den 23 december själv.
Har sett den varje år så länge jag kan minnas typ.
Citera
2012-10-07, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Panzerbat.

Phantasm för min del. Just för att det var den 23e december första gången jag såg den för massa år sedan. Och sen Silent Night, Deadly Night på julafton.
Citera
2012-10-07, 20:40
Medlem
Rakiis avatar
Citat:

Det kan jag förstå, den är väldigt mysig som passar bra under omständigheterna kring jul.
Citera
2012-10-07, 20:46
Medlem
Wittgensteins avatar
Hela hösten och vintern är som gjord för skräckfilm. Jag brukar bunkra upp med cola och chips under mörka lördagskvällar när frun gått och lagt sig och beta av några rullar. I går blev det Dark Remains och remaken på Friday the 13:th. Den förstnämnda fick mig att hoppa till några gånger, trots att jag redan sett den. Den andra var en gäspning.

När jag var yngre brukade vårat gäng köra ett skräckfilmsmarathon på allhelgonaafton. En hel natt med öl, godis, och en massa importerade fulkopior på VHS tills vi stupade i soffan. Ah, vilka minnen.
Senast redigerad av Wittgenstein 2012-10-07 kl. 20:49.
Citera
2012-10-07, 20:48
Medlem
Panzerbat.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
Hela hösten och vintern är som gjord för skräckfilm. Jag brukar bunkra upp med cola och chips under mörka lördagskvällar när frun gått och lagt sig och beta av några rullar. I går blev det Dark Remains och remaken på Friday the 13:th. Den förstnämnda fick mig att hoppa till några gånger, trots att jag redan sett den. Den andra var en gäspning.

När jag var yngre brukade vårat gäng köra ett skräckfilmsmarathon på alla helgonaafton. En hel natt med öl, godis, och en massa importerade fulkopior på VHS tills vi stupade i soffan. Ah, vilka minnen.
Det brukar jag göra, enda undantaget är att mina kompisar tittar på skitfilm och vill aldrig vara med.
Men öl, godis och bra film är inte helt fel, även om man är ensam.
Citera
2012-10-07, 20:49
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Men öl, godis och bra film är inte helt fel, även om man är ensam.

Det är jag villig att gå i god för!
Citera
2012-10-07, 20:53
Medlem
Vatos.Locoss avatar
http://cinemassacre.com/2012/10/07/t...he-movie-1983/

äntligen vet jag vart monstret som förstör flygplanet kommer ifrån!!!

någon som har sett denna film? 4 kort filmer i en,

förra filmen som visades på cinemassacre är nightbeast, någon som har sett?

tänkte se ATM strax, någon pyskopat som håller på med 3 stycken inlåsta på en bankomat

edit: länken är till filmen twilight zone the movie från 83
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in