2011-09-29, 17:09
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillTheButcher
Får se nu i helgen ifall den är något att ha. Verkar ju tyvärr vara en REC-kopia.

REC var fruktansvärt bra i sin genre faktiskt måste jag säga. Tvåan var inte lika bra men den tillförde mycket till storyn på ett intressant sätt.
Citera
2011-09-29, 17:13
Medlem
BillTheButchers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moffin
REC var fruktansvärt bra i sin genre faktiskt måste jag säga. Tvåan var inte lika bra men den tillförde mycket till storyn på ett intressant sätt.

Ja alltså, missförstå mig inte. REC är en av mina favoriter inom skräckfilm. Det jag menade var att The Tunnel's plot känns mer eller mindre identisk.
Citera
2011-09-29, 19:26
Medlem
RancorFeeders avatar
Såg om Death Proof igår. Mest för att plåga mig själv.

Kurt Russel är strålande, musiken är perfekt ( alltså, inte det som Tarantino har stulit från andra rullar ), och kameraarbetet är riktigt snyggt och "70's". Allt annat är dynga.

Man kan inte göra annat än att skratta när Tarantinos ego sväljer upp den andra hälften av filmen, inte för att den första delen är speciellt engagerande heller, för den delen. Den går från Death Proof till le Death Proof, un film di Quentin Tarantino. Hysteriskt roligt.

Alltså, från början skulle ju Rodriguez och Tarantino göra två Grindhouse-homages, med fake-trailers insplicade mellan filmerna. Detta format fungerade endast i USA, och box-office siffrorna var horribla. Filmerna var tvungna att separera sig till enskilda filmer. Tarantino vill inte längre ha något med Grindhouse-temat att göra, och åker istället till Cannes med Death Proof, samtidigt som Rodriguez inte får ett skit för Planet Terror.

Man märker tydligt att Tarantino har festival-pretentioner med Death Proof, halvvägs in i filmen så försvinner "grindhousefiltret" och den gamla 70-tals stilen ersätts med den moderna, filmen blir plötsligt ännu en Pulp Fiction-kopia, och ingen grindhouse-homage.

Har skrivit mycket om Tarantinos filmer förut, men det är min sista bedömning av Death Proof i alla fall.
Citera
2011-09-29, 20:04
Medlem
Moffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillTheButcher
Ja alltså, missförstå mig inte. REC är en av mina favoriter inom skräckfilm. Det jag menade var att The Tunnel's plot känns mer eller mindre identisk.

Jag har inte läst så mycket om ploten, gillar att inte veta så mycket om filmer innan jag ser dem, allt jag visste var att det var en "handkamera-film"

Jag funderar på att se den nu, eller om jag får mardrömmar eller inte kan sova, är ensam hemma ett par dagar till
Citera
2011-09-29, 20:11
Medlem
ultrasunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IKAROZ

amityville 2 var faktiskt bra.från 80-talet nångång

tackar för tipset!
jag som trodde att det bara fanns ett original fr 79 och sen remaken som man sett tre miljoner gånger. verkade på pirate bay som att det fanns upp till 9 filmer men det kan väl aldrig stämma, men en trea verkade det finnas iaf! någon som vet mer?
Citera
2011-09-29, 23:21
Medlem
Moffins avatar
Såg tillslut The Tunnel. Den var faktiskt helt okej, höll mig lite lagom rädd hela tiden men jag är en mes så jag vet inte hur mycket det är att mäta med. Slutet på REC är lite samma grej som ungefär halva den här filmen var. Rekommenderas absolut om man gillar den här typen av film.

Det dåliga är ju att jag inte kommer kunna sova nu
Citera
2011-09-29, 23:47
Medlem
Fjodorovs avatar
Jag tror jag kan fråga här i denna tråd efter två skräckfilmer som jag har sett någon gång på natten under sommaren på tv för en herrans massa år sedan.

Den ena är om huvudpersonen som på något sätt snubblar in på en fest för vampyrer i något nedgånget hus längst in i något rum. Sedan har jag för mig att han flera dagar efter letar efter detta tillhåll eller om det är vampyrerna han letar efter jag minns inte riktigt. OBS ingen storfilm har jag för mig, utan en ren rysare med vampyrer jag tror den är från kring millennieskiftet.

Den andra filmen är om en kvinna som utreder ett brott som någon mördare ska ha begått. Hon transporterar sig in i mördarens medvetande på något sätt och där ska hon ta reda på vad som verkligen hände och vad som gjorde att han gjorde på detta viset. Jag har för mig där ska vara några sjuka fantasier och en del märkliga grejer som händer och helt plötsligt måste hon kämpa för sitt liv för att själv inte bli galen.

Detta kanske är alldeles för luddigt förklarat men det är så jag minns filmerna och jag skulle vara jättetacksam om någon skulle kunna dechiffrera vilka filmer jag egentligen letar efter med min oerhört kryptiska text.
Citera
2011-09-29, 23:54
Medlem
Emerains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov
Jag tror jag kan fråga här i denna tråd efter två skräckfilmer som jag har sett någon gång på natten under sommaren på tv för en herrans massa år sedan.

Den ena är om huvudpersonen som på något sätt snubblar in på en fest för vampyrer i något nedgånget hus längst in i något rum. Sedan har jag för mig att han flera dagar efter letar efter detta tillhåll eller om det är vampyrerna han letar efter jag minns inte riktigt. OBS ingen storfilm har jag för mig, utan en ren rysare med vampyrer jag tror den är från kring millennieskiftet.

Den andra filmen är om en kvinna som utreder ett brott som någon mördare ska ha begått. Hon transporterar sig in i mördarens medvetande på något sätt och där ska hon ta reda på vad som verkligen hände och vad som gjorde att han gjorde på detta viset. Jag har för mig där ska vara några sjuka fantasier och en del märkliga grejer som händer och helt plötsligt måste hon kämpa för sitt liv för att själv inte bli galen.

Detta kanske är alldeles för luddigt förklarat men det är så jag minns filmerna och jag skulle vara jättetacksam om någon skulle kunna dechiffrera vilka filmer jag egentligen letar efter med min oerhört kryptiska text.
den första har jag ingen aning om, men den andra heter "the cell".
Citera
2011-09-30, 00:08
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emerain

Tack för det. Jag inser nog att det är väldigt svårt att få svar på den första men det är det jag kommer ihåg.

Kille hamnar på en fest med vampyrer en natt. Killen vaknar upp dagen efter i ett övergivet stort hus, nästan ett sjukhus eller skola med flera våningar, alldeles ensam och inga spår efter någon. Sen är det här det tar stopp eftersom antingen tror jag att han sedan blir besatt av att spåra upp dessa vampyrer igen för att verkligen se om det var sant. Men som sagt är jag inte helt säker.
Citera
2011-09-30, 11:09
Medlem
dannywtfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Emerain

Kan även tillägga att jag tycker att The Cell är underskattad med tanke på att den innehåller några fina scener som är lite halvt creepy. Det är inte läskig film per se, men den är absolut inte rikskass.
Citera
2011-09-30, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RancorFeeder
Såg om Death Proof igår. Mest för att plåga mig själv.

Kurt Russel är strålande, musiken är perfekt ( alltså, inte det som Tarantino har stulit från andra rullar ), och kameraarbetet är riktigt snyggt och "70's". Allt annat är dynga.

Man kan inte göra annat än att skratta när Tarantinos ego sväljer upp den andra hälften av filmen, inte för att den första delen är speciellt engagerande heller, för den delen. Den går från Death Proof till le Death Proof, un film di Quentin Tarantino. Hysteriskt roligt.

Alltså, från början skulle ju Rodriguez och Tarantino göra två Grindhouse-homages, med fake-trailers insplicade mellan filmerna. Detta format fungerade endast i USA, och box-office siffrorna var horribla. Filmerna var tvungna att separera sig till enskilda filmer. Tarantino vill inte längre ha något med Grindhouse-temat att göra, och åker istället till Cannes med Death Proof, samtidigt som Rodriguez inte får ett skit för Planet Terror.

Man märker tydligt att Tarantino har festival-pretentioner med Death Proof, halvvägs in i filmen så försvinner "grindhousefiltret" och den gamla 70-tals stilen ersätts med den moderna, filmen blir plötsligt ännu en Pulp Fiction-kopia, och ingen grindhouse-homage.

Har skrivit mycket om Tarantinos filmer förut, men det är min sista bedömning av Death Proof i alla fall.

Håller absolut med om att soundtracket är riktigt bra till den filmen. April March's "Chick Habit" passar in perfekt i slutscenen & eftertexterna.
Citera
2011-09-30, 15:47
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov

Första filmen,,,kan det vara Eternal? http://www.imdb.com/title/tt0382019/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in