2012-10-07, 20:59
Medlem
Rokushikis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Panzerbat.
Jag har Creepshow som ett måste på kvällen den 23 december själv.
Har sett den varje år så länge jag kan minnas typ.
Creepshow är en riktigt mysig film, passar säkerligen bra vid jul. Själv tittar jag alltid på Gremlins precis före julafton, ett tråkigt val kanske men en fantastisk film och en personlig favorit.
Citera
2012-10-07, 21:21
Medlem
PlanetCaravans avatar
Hittade en mapp på datorn med alla Halloween filmer!

Tror jag börjar med trean som jag inte sett på länge och för att den inte tillhör serien någonting.
Citera
2012-10-07, 21:42
Medlem
Panzerbat.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlanetCaravan
Hittade en mapp på datorn med alla Halloween filmer!

Tror jag börjar med trean som jag inte sett på länge och för att den inte tillhör serien någonting.
H3 är seasons of the witch eller nå sånt va? Jag älskar den, barn som dödas av halloweenmasker bland annat, hur kan man inte älska det.
Citera
2012-10-07, 22:02
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rokushiki
Creepshow är en riktigt mysig film, passar säkerligen bra vid jul. Själv tittar jag alltid på Gremlins precis före julafton, ett tråkigt val kanske men en fantastisk film och en personlig favorit.

OT: Brukar själv kolla på typiska julfilmer med familjen, Ensam Hemma (där källaren skrämde en som ung ), Ett päron till farsa firar jul och givetvis Nu är det jul igen med Tim Allen.

Men det finns ju ett antal läskiga julfilmer också så man kanske ska lobba lite grann för att se bland annat Gremlins, även om jag tycker 2:an är roligare men sämre som film hur nu det går ihop.
Citera
2012-10-08, 01:55
Medlem
Fjodorovs avatar
Ok, det får ta och bli en dubbelpost här.

Jag snubblade återigen in på IMDBs sida för Evil Dead-remaken och märker direkt att det är en jäkla sandlåda med en massa invektiv och svordomar slängda sinsemellan användarna där. Det brukar enligt mina erfarenheter gällande IMDBs forum inte vara så ovanligt då alla verkar kunna få medlemskap där.

Hursomhelst, jag synar just detta forumet lite närmre eftersom det verkar som om första versionen utav manuset har läckt ut och det finns användare som verkar fruktansvärt besvikna på själva handlingen. Sedan finns det användare som påstår sig ha sett speciella förhandsvisningar (kan vara sådana där kundpejlingar för att se vad de tyckte om också vidare, har för mig att de gör så ibland, eller?) och väljer att trotsa tystnadsplikten och säga som de tycker att det är en jävla skitfilm med osympatiska "Juno-aktiga" karaktärer, samt en massa inslängda popkulturella referenser (som verkar vara Hollywoods viktigaste del utav handlingen nuförtiden).

Men det jag också märker av är att i tråd efter tråd där användare kritiserar antingen handlingen, filmen, karaktärerna, regissören eller något annat som har med filmen att göra så rycker där ut 3-4 olika användare till försvar för filmen, oavsett vad det handlar om. Det kan handla om att någon tycker det är tråkigt att Ash inte är med, då är användaren misogyn enligt dessa försvarare utav filmen. Eller så kan det vara så att de inte tycker om att Diablo Cody har varit med och "rättat" till manuset, då kommer de till försvar och hävdar att de faktiskt tycker om hennes verk, osv....(Ni förstår vad jag vill ha sagt).

Så nu kommer jag till själva frågan, den springande punkten, den stora stenen, själva smällen, höjdpunkten på detta inlägg som jag kommer att ångra imorgon för att jag postar något både trött och lite halvfull.

Frågan: Hur kommer det sig att 4-5 användare agerar någorlunda likadant, har ungefär likadana åsikter kring filmen och attackerar alla som inte har det? Hur kommer det sig att de agerar så defensivt som de gör, är det verkligen något allvarligt fel på filmen och som de nu försöker agera damage-control? Kan det vara så att de är anställda av produktionsbolaget för att agera så eller är det privatpersoner, s.k. Fanboys som agerar på eget bevåg? Vad tror ni själva?

P.S.

Se själva:
http://www.imdb.com/title/tt1288558/board/threads/
Citera
2012-10-08, 02:10
Medlem
The Orphanage är kung
Citera
2012-10-08, 04:30
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Det brukar jag göra, enda undantaget är att mina kompisar tittar på skitfilm och vill aldrig vara med.
Men öl, godis och bra film är inte helt fel, även om man är ensam.

Du är inte ensam om det. Sedan jag flyttade från Sverige har det varit sjukt svårt att hitta folk som tycker om liknande filmer som jag. De mesta sitter och suktar efter The Avengers 2 medan jag vill köra uppesittarkvällar med ett par skräckfilmer. Ska nog se The Legend of Hell House ikväll när tjejen somnat. Riktigt sugen på en haunted house-film.

Vad tycker folk om Devil (2010)?
Citera
2012-10-08, 05:01
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loafmaster
Vad tycker folk om Devil (2010)?
Blev glatt överraskad när jag såg den för första gången, har en helt okej story och är en underskattad skräckfilm enligt mej.

Absolut sevärd
Citera
2012-10-08, 05:33
Medlem
loafmasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Blev glatt överraskad när jag såg den för första gången, har en helt okej story och är en underskattad skräckfilm enligt mej.

Absolut sevärd

Tack för det! Laddar genast ner.
Citera
2012-10-08, 09:53
Medlem
Moffins avatar
Chernobyl Diaries

Trots upprepade "varningar" i den här tråden så var jag ju tvungen att se den, och ja jag blev besviken. Men inte så besviken som jag trott så jag antar att det är en liten vinst där..

Filmen har en del bra punkter. Den är visuellt tilltalande med "fina" miljöer och grundidén är ju inget annat än guld. Tyvärr innehåller filmen väldigt många små detaljer som tillslut förstör helhetsintrycket. Skådespelet är ganska okej men karaktärerna är dumma och omotiverat arga på varandra över saker som inte var någons fel.

Hela filmen lider lite av Lost-syndromet där vi hela tiden får nya frågor och mysterier men där inget förklaras. Inte heller hjälper det att det är en såndär typisk film där allt spännande redan visats i trailern. Spiken i kistan blir slutet som är både intetsägande och förvirrande.

Mest besviken är jag egentligen inte över filmen i sig utan över att vi troligtvis aldrig kommer få se något liknande igen, fast bättre.

2/5 får den iaf tillslut.
Citera
2012-10-08, 14:41
Medlem
PlanetCaravans avatar
Citat:
H3 är seasons of the witch eller nå sånt va? Jag älskar den, barn som dödas av halloweenmasker bland annat, hur kan man inte älska det.

Stämmer! Även robotar som drar av huvudet på folk

Jag föredrar helt klart Halloween filmerna med Michael Myers, även om Seasons of the witch är ganska underhållande. En sak som stör mig är att en sån gammal gubbe kan få en så snygg tjej som i filmen. Men men, allt är väl möjligt i film
Citera
2012-10-08, 17:33
Medlem
Panzerbat.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlanetCaravan
Stämmer! Även robotar som drar av huvudet på folk

Jag föredrar helt klart Halloween filmerna med Michael Myers, även om Seasons of the witch är ganska underhållande. En sak som stör mig är att en sån gammal gubbe kan få en så snygg tjej som i filmen. Men men, allt är väl möjligt i film
haha just det.
jag älskar Seasons of the witch för att det inte är MM som knatar runt med sin Shattner-mask och knivar folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in