Citat:
Ursprungligen postat av despondency
För att spinna vidare på asiatisk skräck så har jag Takashi Shimizu's Rabitto horâ (klumpigt översatt till Tormented tydligen, alla hör ju att den egentligen heter Rabbit Horror, vilket i sig skapar intresse för de depraverade) på DVD framför mig. Shimizu har mest känd för utmärkta Ju-On med uppföljare, samt mindre utmärkta amerikanska remaken The grudge. Förväntningarna är låga i och med den tystnad som ligger runt hans andra alster. Har både Tomie: rebirth och Marebito i DVD-hyllan utan att ha orkat se någon utav dem. Hans amerikanska sejour var oinspirerad och hans kommande amerikanska skräckfilm 7500 hade den sämsta trailer jag kan dra mig till minnes. Har han något mer att ge oss eller var Ju-On hans one hit wonder? Har någon några åsikter om det?
Jag gillade remaken av the grudge faktiskt, knappast ett mästerverk men visst den var skrämmande och hade ett par väldigt effektiva scener, finns ju helt klart sämre filmer när man tittar på skräckgenren.
Tomie:Rebirth minns jag som en skitfilm och Marebito lite so-so, har för mig den slutade lite märkligt. Eller ja när jag tänker efter var nog hela filmen rätt märklig, det kändes inte riktigt som en skräckfilm och var väl inte direkt något minnesvärt.
Jag måste säga att trailern till 7500 fick mig direkt intresserad, men det tror jag mest kan bero på setting (ombord på ett flygplan!!) var så intressant. Har dock inte sett hela trailern då jag brukar stänga av när jag fått ett hum, tyvärr innehåller ju trailers nu för tiden ofta rätt mycket spoilers.
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
Okaruto var bra också.
Jag ska se om jag kan få tag i den på något sätt. Känns överlag som att det var ett tag sedan jag såg en skräckfilm nu så tänkte sätta igång med det. Har ca 2h dötid lite senare på eftermiddagen så jag tänkte se Maniac

Citat:
Ursprungligen postat av Eddie.H
Det stämmer bra det. Värd att se om man gillar den typen av filmer. En annan bra rulle är Atrocious, dock inte av samma regissör.
Var Atrocious bra alltså? Jag vet inte varför jag inte sett den än, tror jag tyckte ploten verkade lite tråkig på något vis. Men man kanske borde kika ändå då
. En bra sammanfattning över klart sevärda skräckfilmer de senaste 20 åren. Jag skulle dock vilja utöka den med - håll i hatten - Jeepers Creepers (2001). En sån jävulusiskt bra inledning måste bara ses, fastän filmen tappar allt eftersom.