Såg om Deep Red, den europeiska versionen. Fy helvete vad spännande och tajt den var, i jämförelse med den överdrivet långa och tjatiga director's cut:en! Ett rent mästerverk, och jag ångrar att jag snackade så mycket skit om den tidigare.
Evigheter sedan som jag såg den, och ska nog se om den på video någon dag framöver då min kasett är signerad av Argento dessutom!
Såg Campfire Tales igår och jag måste säga som såhär att jag verkligen tyckte om den. Det var tre intressanta historier som vävdes in i en ännu intressantare huvudhistoria, som även hade ett riktigt obehagligt slut...
Speciellt historien om den lilla flickan och den om motorcykelåkaren var obehagliga och skrämmande. I den första historien om det gifta paret så är Ron Livingston rätt skön, perfekt som mordoffer i slasher-filmer, varför har han inte gjort fler sådana?
Någon som har sett den som vet: Vad hade krokhistorien med det hela att göra, förstod inte riktigt sammanhanget där?
Såg Campfire Tales igår och jag måste säga som såhär att jag verkligen tyckte om den.
Den minns jag faktiskt lite vagt att jag såg på video då den var ny med två vänner och vi gillade den skapligt då det begav sig, fast man hade inte så mycket annan skräck att jämföra den med. Nu när du skriver om den vill jag se om den i nostalgisyfte och se hur den fungerar nu så pass många år efter. Ger mig genast ut i cyberrymden och letar efter en DVDRip av den!
Fan, känner mig gammal nu då det äntligen kommer till min tur att vara nostalgisk över filmer man sett i tonåren, trots att jag är nog en av de yngsta i tråden.
Fan, känner mig gammal nu då det äntligen kommer till min tur att vara nostalgisk över filmer man sett i tonåren, trots att jag är nog en av de yngsta i tråden.
Tell me about it. Dax att vänja sig. Joel kallade mig för en surjävla gubbjävel ("ungefär" ). Your next, yoouuuur neext!! (Body Snatchers).
Fan inte sett en skräckfilm på ett halvår pågar. Vad tyckte ni om Amer förresten? En fin homage eller tråkig och oengagerade? Jag lutar mot det sistnämnda även om inledningen var riktigt grym.
Fan inte sett en skräckfilm på ett halvår pågar. Vad tyckte ni om Amer förresten? En fin homage eller tråkig och oengagerade? Jag lutar mot det sistnämnda även om inledningen var riktigt grym.
Har saknat ditt nylle i tråden wernblom. Kom gärna med en liten review av Amer, ifall du ser den.
Såg nyligen The Pact och om man bortser från Caspers Viggo Mortensen-imitation så var detta en ytterst medioker och tämligen oklar film. Jag ville gilla den då den hade stämningen och var rätt obehaglig fram tills "skådespelerskan" hoppade runt i luften som om hon vore buren utav ett gäng Carola-fläktar, där och då så fick den obehagliga stämningen en ordentlig törn och istället blev det en enda lång fars där jag istället höll på att skratta på mig.
Men det positiva med filmen var:
1. Casper Van Diem som på något sätt försökte likna Viggo Mortensen.
2. Den obehagliga stämningen som infann sig stundtals
3. Själva historien.
Det som var negativt var:
1. Skådespelarprestationerna, syntes tydligt att det inte var några duktiga skådespelare, repliker som yttrades märkligt och känslokallt/känslostarkt på lite fel ställen och det blev lite hipp som happ med di hele.
2. Att de överhuvudtaget inte försökte sig på att berätta hela historien, eller ens gav en hintar utan man fick gissa sig till varför vissa saker hände.
3. Spretade lite för mycket åt olika håll samtidigt och det blev bara ett stort; Jaha? i slutet.
Allt som allt blev det en tämligen medioker 5/10, inte det sämsta jag har sett men ändå inte det bästa.
Så till frågestunden:
1. Var protagonisten verkligen ett incestbarn? Eller var hon dotter till den mördade kvinnan?
2. Vad i helvete hände med hennes syster och Aunt Liz?
3. Hur visste hon att hon skulle ta bort bitarna där kniven satt?
Fakta: Visste ni att offren som Judas mördade var alla riktiga offer som mördades utav en annan känd seriemördare, nämligen Zodiak-killer (eller vad han nu heter)
Den minns jag faktiskt lite vagt att jag såg på video då den var ny med två vänner och vi gillade den skapligt då det begav sig, fast man hade inte så mycket annan skräck att jämföra den med. Nu när du skriver om den vill jag se om den i nostalgisyfte och se hur den fungerar nu så pass många år efter. Ger mig genast ut i cyberrymden och letar efter en DVDRip av den!
Låg faktiskt ute en på piratbukten med svensk undertext (har för mig att den släpade efter lite dock).
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!