2013-07-10, 15:13
Medlem
Rakiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalender-mannen
Först Evil Dead, sen Suspiria och nu Jacobs Ladder. Jag ger upp.

För att inte tala om de japanska filmerna som fick remakes...
Citera
2013-07-10, 15:16
Medlem
Kalender-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rakii
För att inte tala om de japanska filmerna som fick remakes...

Exakt! Nä.. nu får det bli en paus från detta hopplösa filmutbud, jag går och diskar istället.
Citera
2013-07-10, 15:23
Medlem
Panzerbat.s avatar
Jacobs Ladder remake?! Far åt helvete.

I alla fall, jag har precis tittat på The whisperer in Darkness, H. P. Lovecraft Historical Society's filmatisering av Lovecrafts novell.
Bra, sjukt bra.
Gillar ni H.P Lovecraft så måste ni se filmen. Det är en order!
Citera
2013-07-10, 15:27
Medlem
Rakiis avatar
På tal om remakes så ska Mark Hartley göra en nyinspelning av Patrick också.

http://www.imdb.com/title/tt2147459/
Citera
2013-07-10, 17:18
Medlem
despondencys avatar
Jag har inga problem med konceptet att göra en nytolkning av Jacob's ladder. Orginalet kan tolkas på många sätt och den är trots allt 22 år gammal. Det finns premisser för att göra en nytolkning av denna film; att oddsen för att det skulle lyckas är slim to none är ju beklagligt men ändå...

Jag önskar, likt alla andra att det kan dyka upp nya filmer med samma nyskapande anda som Jacob's ladder hade på sin tid men tyvärr så är det lättare sagt än gjort. I rätt händer tycker jag inte att detta är en omöjlig remake, eller ens en särskilt dum idé. Allt beror ju på vilka som får dra i trådarna till slut. Sannolikt blir den medelmåttig men filmer som gjordes för 20+ år sedan gråter jag inga floder för att det dyker upp remakes på. Evil dead från 1981 blev ju inte sämre när jag sett Evil dead från 2013, som jag inte ångrade att jag såg.

Det finns på tok för lite vettiga nutida krigsskildringar. Snart önskar man att jänkarna skulle dra ned till Vietnam igen. Rond 2, allt för filmskapandets skull.
Citera
2013-07-10, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Panzerbat.
Jacobs Ladder remake?! Far åt helvete.
Och mor åt gröt.

Vadan detta hat över remakes?
Det är ju knappast så att originalen försvinner ut i universum, det tillkommer bara en ny tolkning/version.

(Detta inte enbart riktat till Panzerbat, utan alla som ondgör sig över remakes.)

Jag gillar Hitchcock som fan, och om någon fick för sig att uppdatera hans mästerverk så skulle jag absolut applådera det, även om resultatet kanske inte skulle bli bättre än originalet. Men jag skulle definitivt se det som en hyllning till en av de största inom filmskapande.
Senast redigerad av National..Acrobat 2013-07-10 kl. 19:01.
Citera
2013-07-10, 18:55
Medlem
Citat:
I alla fall, jag har precis tittat på The whisperer in Darkness, H. P. Lovecraft Historical Society's filmatisering av Lovecrafts novell.
Bra, sjukt bra.
Gillar ni H.P Lovecraft så måste ni se filmen. Det är en order!
Vilken menar du, den från 2007 eller 2011?
(Remake!)
Citera
2013-07-10, 19:02
Medlem
Panzerbat.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av National..Acrobat
Vilken menar du, den från 2007 eller 2011?
(Remake!)
http://www.imdb.com/title/tt1498878/?ref_=sr_1 Den från 2011
Citera
2013-07-10, 19:06
Medlem
BrutusBeefcakes avatar
Citat:
På tal om remakes så ska Mark Hartley göra en nyinspelning av Patrick också.

http://www.imdb.com/title/tt2147459/

Då kommer säkert Tarantino presentera den eller nåt annat löjligt!
Citera
2013-07-10, 19:08
Medlem
Citat:
http://www.imdb.com/title/tt1498878/?ref_=sr_1 Den från 2011
Trevligt, tankas i detta nu!
Citera
2013-07-10, 19:53
Medlem
StonedSwedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av National..Acrobat
Och mor åt gröt.

Vadan detta hat över remakes?
Det är ju knappast så att originalen försvinner ut i universum, det tillkommer bara en ny tolkning/version.

(Detta inte enbart riktat till Panzerbat, utan alla som ondgör sig över remakes.)

Jag gillar Hitchcock som fan, och om någon fick för sig att uppdatera hans mästerverk så skulle jag absolut applådera det, även om resultatet kanske inte skulle bli bättre än originalet. Men jag skulle definitivt se det som en hyllning till en av de största inom filmskapande.

Applåderade du när Gus Van Sant gjorde remaken på Psycho? En av världens absolut sämsta filmer.

Sen det här tjatet om "ny tolkning" är bara skitsnack för det mesta. Det handlar om snabba pengar. Regissörerna och producenterna som gör remake:sen skiter fullständigt i originalfilmerna ( vanligtvis förstår de sig inte ens på vad som gjorde originalfilmerna så bra ) - de vill bara ha säkra pengar. Och, om man nu, som regissör, älskade en viss film, varför skulle man då ens vilja göra om den? Fullständigt idiotiskt.
Senast redigerad av StonedSwede 2013-07-10 kl. 19:58.
Citera
2013-07-10, 21:01
Medlem
Zaxxons avatar
Citat:
Ändå var hans intentioner med hans första filmer att man ska känna igen sig i karaktärerna om man som dom hamnade i någon sits som var övernaturlig, tror jag.
Ja, fan. Får ge han cred för det då gemene man ofta är en irrationell idiot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in